/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
MS Word - Fjernelse af auto linie
Fra : tjantzen
Vist : 1282 gange
100 point
Dato : 07-04-05 09:30

Hej!
I kende alle den der auto correct, hvor Word går ind og erstatter "---" med en ubrudt linie, som går tværs over hele siden
Men hvordan får man den fjernet igen?
Og hvordan slå man denne funktion fra ?

På forhånd tak

mvh
Thomas

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-04-05 09:36

gå i hjælp - skriv Oversigt over autokorrektur - så finder du ud af det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-04-05 09:40

Slå indstillinger for formatering af et dokument til eller fra automatisk under skrivning

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 07-04-05 09:44

hmmm...
Nej desværre hjalp det ikke så meget.
Jeg kan stadigvæk ikke får fjernet linierne igen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-04-05 09:47

fjerne et flueben under vis ?????????????

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 07-04-05 09:58

nada

Desværre

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 110 point
Dato : 07-04-05 10:13

Hej den linie du har fået lavet fjernes ved at du placerer tekstmarkøren (den lodrette linie) lige over linien i venstre side, tryk DEL. Ændring af --- til en kantlinie slås fra som følger: vælg menupunkt Funktioner---> Indstillinger for autokorrektur---> fanen "Autoformat under skrivning", under afsnittet "Anvend under skrivning", fjerner du fluebenet ud for punktet "Kantlinjer", klik OK, så skulle det være fjong.
I min version af Word vises der et lille ikon som et lyn til venstre for lijen når den er ændret, når man klikker på pilen ved siden af dette får man mulighed for at fortryde linjen og kan samtidig slå autoformatet fra.

Hvis ikke ikonet vises hos dig kan det slås til på følgende måde: vælg menupunktet Funktioner--->Indstillinger for autokorrektur---> fanen "Autokorrektur"---> flueben i feltet "Vis knapper til autokorrekturindstillinger" =ikonet vises. ingen flueben= ikonet vises ikke.

Denne vejledning burde løse de problemer du spørger om.

Godkendelse af svar
Fra : tjantzen

Dato : 07-04-05 11:29

Tak for svaret Brassovitski.
Det viste sig, at der var tale om to slags linier.
- kantlinierne som du beskrev og som kunne fjernes på den oplyse måde og
- Nogle mere genstridige linier, som åbenbart stammede fra en "border"-formatering med en linie nederst (??)

men nu er de alle væk

takker