/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
kvartratrodstegn på pc
Fra : dragoneyes
Vist : 914 gange
50 point
Dato : 06-04-05 23:47

jeg vil bare lige hører hvordan man kan trykke kvartratrodstasten på computer i word? den er i hvertfald ikke under symboler eller på min tast. selvom det er en ny model

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-04-05 23:49

1. Indsæt
2. Microsoft Equation

Kommentar
Fra : dragoneyes

Dato : 06-04-05 23:51

det er der ikke noget der hedder under indsæt i word

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 06-04-05 23:54

du kan gå ind i tegnoversigten og finde det det
Eller vælger "indsæt - "symbol" og i hørjre rukke gardin vælger du matematiske operatore.... så er der et kvadratrodstegn...
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-04-05 23:56

Jo der er , med mindre du da ikke har en ny version - jeg har da lige fundet det på min som er Word XP 2002
1. Gå i menuen øverst 'Indsæt'
2. Vælg 'Objekt' (sorry jeg glemte denne)
3. Vælg 'Microsoft Equation'
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 06-04-05 23:56

den burde være under symboler

skrifttype skal være normal tekst
undersæt skal være matemasike operetorer

du kan definere en genvejstast så næste gang du skal bruge symbolet bruger du genvejen

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 06-04-05 23:57

der skulle stå højre rulle gardin (menu...) sorry det gik lidt stærkt..

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-04-05 23:57

NB: Med Microsoft Equation har du også mange andre matematiske tegn, og kan indskrive tallene herfra. Dit kvadratrodstegn befinder sig under nr. 2 knap i nederste række på menuen som fremkommer.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-04-05 00:13

Fandt du det??

Kommentar
Fra : dragoneyes

Dato : 07-04-05 00:20

clan nej jeg har xp office. prof. og der er ikke noget wer der ikke en anden måde der er til en matematik aflver. til imorgen så komme med nogen forslag takker

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-04-05 00:27

Hmmm! Det forstår jeg nu ellers ikke... har lige testet igen på min XP version, måske du ikke har lavet en fuld men derimod standard installation, da du installerede Office. Vender tilbage om lidt, hvis jeg kan finde noget, som du kan kopiere.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-04-05 00:32

Prøv dette: Gå i Start - Alle pogrammer - Tilbehør - System værktøjer - Tegnoversigt

Så kan du vælge tegnsæt og finde tegnet. Kopiere det og indlæse det hvor du vil.

Dette virker på min Windows XP - SP2

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 07-04-05 00:37

√

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-04-05 00:39

Øv! Det er ikke et 'rigtigt' kvadratrodstegn men √ fra http://www.html.dk/dokumentation/tegn/symboler.asp
Det kan du også finde under symboler i Word.
Jeg er bange for at du bliver nød til at lave det manuelt, hvis du da ikke har Microsoft Equation 3.0 installeret i din Office, og hvis ikke, så kan du ej heller snuppe det fra Excel, som også kan lave matematiske tegn på samme måde.
Beklager ikke at kunne hjælpe mere end det her

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-04-05 00:42

Søren - Se mit svar, det virker.

Kommentar
Fra : dragoneyes

Dato : 07-04-05 00:43

kan du ikke bare indsæt det og så kopier det her til så kan jeg bare blive ved med at bruge her fra i første omgang takker

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 60 point
Dato : 07-04-05 00:43

Mere om formler... og Equation på http://fc-web.supportcenter.dk/~jm@vuc-so.dk/faelles/faelles/formeleditor.html lidt nede på siden.

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 07-04-05 00:46

download dette dokument og kopier derfra
www.p-nissen.dk/kvadrat.doc

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-04-05 00:48

Hej Arne
Ja men det er stadig ikke det 'rigtige go'e gamle' kvadratrodstegn, det er det samme tegn som jeg omtaler 00:39 og ditto af poul_from.
ØV, øv, øv og tre gange øv!
Dragoneyes... har prøvet men her på Kandu bliver det til &#8730 men snup det selv fra linket http://www.html.dk/dokumentation/tegn/symboler.asp

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-04-05 01:06

Søren, Det afhænger jo af hvilket tegnsæt man vælger.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-04-05 03:11

√ √ √ √

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-04-05 03:13

Det var sgu da utroligt at det tegn ikke kan sættes ind her på kandu √

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-04-05 07:51

Hvorfor gør du ikke bare som jeg skrev ?
Det da lige til - du skal bare kigge godt efter så er tegner der...
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-04-05 08:59

På kandu.dk bruges TrueType Verdana og da kvadratrodstegnet ikke findes i tegntabellen :

<META http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

..kan det ikke vises hér

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-04-05 09:35

&#8730; er da kvadratrodstegnet fra verdana.... molo ????

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-04-05 10:19

Så smid da for pokker den Office CD i drevet og lav en fuld installation, herved installeres 'Microsoft Equation 3.0' og så er alle matematiske tegn klar til brug i alle Office programmerne - hvor svært kan det være
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-04-05 12:15

&#8730;

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-04-05 12:29

Jep; &#8730; --> &radic; --> &#8730;

Sådan angives det i Verdana, men angiver vist et kontroltegn i <META http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> Jeg er dog langtfra sikker i min sag, men jeg errindre svagt noget om UTF-8

..ellers mere om tegnsæt : http://www.hjemmesideskolen.dk/html/charlist.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-04-05 12:46

Citat
men angiver vist et kontroltegn i <META http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

Nåååå så forstår jeg det bedre

Jeg ved godt du er 3. generations fremmedarbejder fra Bergen, men jeg troede da de talte norsk deroppe LOOOL

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-04-05 12:59

Citat
Hvis du oprindeligt har installeret Microsoft Office fra en filserver på et netværk eller fra en fælles mappe, skal du installere Equation Editor på samme måde. Hvis du har installeret Office fra en cd, skal du også installere Equation Editor fra cd'en.

Afslut alle programmer.
Dobbeltklik på ikonet Tilføj/fjern programmer i Kontrolpanel.
Benyt en af følgende fremgangsmåder:
Hvis du har installeret dit Office-program som en del af Microsoft Office, skal du klikke på Microsoft Office i boksen Installerede programmer og derefter klikke på Rediger.
Hvis du har installeret Office-programmet separat, skal du klikke på programmets navn i boksen Installerede programmer og derefter klikke Rediger.
Klik på Tilføj eller fjern funktioner, og klik derefter på Næste.
Marker afkrydsningsfeltet Vælg avanceret tilpasning af programmer, og klik derefter på Næste.
Udvid menupunktet Microsoft Office – Værktøjer, klik på pilen ved siden af Equation Editor, og klik derefter på Kør fra Denne computer.
Kilde: http://office.microsoft.com/da-dk/assistance/HP051902671030.aspx

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-04-05 13:01
Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-04-05 13:03

Tak CLAN.......

Et godt tegn er jo ikke.....øhhh dårligt LOOOL

Kommentar
Fra : vagn2901

Dato : 07-04-05 15:50

Hos mig er der i Word under indsæt/symbol ca 1.450 specialtegn. Herunder bl. a. kvadratrodstegn. Tegnet må da også være hos dig!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-04-05 19:50

Hej Vagn2901... du har ret, og vi har skam også fundet det, men du får svært ved at skrive tal i tegnet samt evt. opløfte i en rod, med mindre du benytter Equation.
Af mangel på et rigtigt kvadratrodstegn skrives dette her sqrt(3) som er kvadratroden af 3.
Hygge... nu er 'den her' vist godt gennemtæsket
Søren

Godkendelse af svar
Fra : dragoneyes

Dato : 07-04-05 21:50

Tak for svaret CLAN.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-04-05 22:19

Velbekomme, og takker for points