/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Blokering af ip-adresser i Norton firewa~
Fra : zonker
Vist : 750 gange
119 point
Dato : 15-09-02 17:14

Hvordan i alverden blokerer man ip-adresser i Norton firewall ?

Inde i Internet Zone Control under fanen Restricted er de blokerede ip-adresser smidt ind, men det ser ikke ud som om det virker.

Umiddelbart ville jeg mene, at de skulle ind under Intruzion Protection ??
Men der er af en eller anden årsag ikke mulighed for at blokere for bestemte ip-adresser.

Eller er det under personal firewall settings at man blokerer for fremmede ip-adresser ??

Spørgsmålet er nu hvordan jeg manuelt blokerer for bestemte ip-adresser så de ikke får adgang til maskinen ??

Kommentar
Fra : Brian_L

Dato : 15-09-02 17:39

Der skulle gerne være blokeret for alle ip-adresser hele tiden.
De ip-adresser du ligger ind, er det ikke de steder som din pc ikke må kontakte.

Kommentar
Fra : lsf

Dato : 15-09-02 17:56
Kommentar
Fra : lsf

Dato : 15-09-02 18:18

hey
jeg glemte lige denne
http://www.firewall-net.com/en/norton/index.php?PHPSESSID=377d434fde218848a20befb888b63a47

vil du have en firewall der er simpel og enkel hvor du selv kan blokere ip adresser ?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-09-02 16:54

Sun, 15 Sep 2002 15:13:58 GMT, skrev "zonker"
<zonker.news@kandu.dk>:

>Hvordan i alverden blokerer man ip-adresser i Norton firewall ?

Ingen anelse, men jeg læser denne gruppe fordi jeg interesserer
mig for html og det har dine spørgsmål ikke noget at gøre med.

Spørg i news:dk.edb.sikkerhed.

Og så kan jeg da kun anbefale at bruge din udbyders newsserver og
din newsreader (f.eks. Outlook Express) til at læse
nyhedsgrupper.
Du får et meget bedre overblik over indholdet i de forskellige
nyhedsgrupper og ikke noget pointpjat.
<http://www.usenet.dk> er et godt sted at læse om nuhedsgrupper.
--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 15-09-02 19:26

Jeg har heller ikke problemer med firewalls men Norton er da en kende anderledes en zonealarm og andre firewalls jeg har benyttet.

Der skrev man bare den ip-adresse som skulle blokeres.

Problemet er at der er visse porte som er åbne og de skal være åbne hele tiden, da de bruges til forskellige services. Jeg ønsker simpelthen at blokere en bestemt ip-adresse fra at kunne komme igennem den port.

Og jov jeg ved godt hvordan man konfigurerer en firewall, men såvidt jeg kan se foregår det inde i :

Internet Access Control tab , choose to Configure System Wide settings :

Er det korrekt opfattet ?`

Og nej jeg er udmærket med norton, men den skal også kunne blokere bestemte ip-adresser så de slet ikke får adgang igennem den åbne port.....

Min logfil på denne server jeg her har kørende siger forskellige ting.....og dem ønsker jeg at stoppe....Det kan jo nemt og hurtigt gøres ved at blokere for ip-adressen.

Firewallen blokerer ellers som den skal, problemet er at zonealarm er for hukommelseskrævende. Og derfor er denne skiftet ud med norton.

Accepteret svar
Fra : lsf

Modtaget 119 point
Dato : 15-09-02 22:53

hej zonker
du har fat i noget af det rigtige
evt se her http://service4.symantec.com/SUPPORT/ent-gate.nsf/40b838ae647bd4a988256a9300499443/ecc3ad5f51bee0d088256bff00765cf8?OpenDocument

ang. zonealarm har jeg ikke prøvet! har brugt norton men er gået over til bla . mcafee og neowatch osv..

Godkendelse af svar
Fra : zonker

Dato : 05-01-03 15:44

Tak for svaret lsf.