/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Krøllet hår :)
Fra : DiTTe_Smiil
Vist : 706 gange
100 point
Dato : 06-04-05 19:35

Jeg ved ikke rigtigt, hvor jeg skal stille dette spørgsmål på kandu Men synes denne kategori er den der passer bedst.
Jeg har naturkrøl. Meget stort hår, og meget tykt hår. Jeg har fået tyndet ud i det, og det hjalp meget. Men jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan jeg kan få bløde og skinnende krøller.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-04-05 19:50

Puha, det er da svært når man ikke kender strukturen i dit hår.
Alt hår er jo forskelligt, noget er meget fint og tyndt mens andet er mere "groft".

Noget hår dur ikke rigtigt til "bløde" krøller.
Og ligeså er der forskel på hvor blankt hår er, men det kan du ændre på med forskellige plejemidler.

Det bedste er at gå til en dygtig frisør, der forstår at vurdere lige hvad der kan gøres med dit hår, og om det kan lade sig gøre med krøllerne du gerne vil have.

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-04-05 20:03

Som dova skriver, er det altid bedst at gå til specialister. Måske var det i virkeligheden mere en Psykolog du har brug for? Misforstå mig ikke, men hvorfor er du så voldsomt utilfreds med dit hår? Mange mennesker ville betale for at have dit hår, og du vil betale for at have deres. Græsset er altid grønnere på den anden side af hegnet. Prøv at blive enig med dig selv om at du er god nok, og du ser også OK ud. Så ender du med at blive et glad menneske, der oven i købet har overskud til at være noget for andre, i stedet for at tænke på sit hår. INTET er da mere ligegyldigt end min kærestes hår! Det er da hendes hjerne og sjæl jeg elsker.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-04-05 20:10

ditte - bedst med en rigtig god frisør der kan give dig råd. Ellers må du have fat i telefonen og spørge dig frem bla på frisørskoler. Har du proptrækker krøller - jamen det er jo noget af det smukkeste - så kan du med held få oplyst produkter der både gør dit hår tungere og derved ligesom samler det lidt - og råd om hvad du ellers kan gøre i form at evt fladjern osv.
Må give arne temmelig meget ret i at du sikkert lige præcis har sådan noget hår de fleste kun kan drømme om efter din beskrivelse

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-04-05 20:15

ps... ikke for at reklamere - men i tv-shop har de et krøllejern (husker ikke lige navnet ) de reklamerer meget for til en billig penge - det kan glatte ret meget ud - og du kan forme og selv vælge hvilken form for hold(skum, lak, voks) du vil bruge - det er måske en løsning

JO.. hot air brush er det
http://www.tvshop.com/index.phtml?&set_country=SE

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-04-05 22:41

Spørgsmål
Citat
jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan jeg kan få bløde og skinnende krøller

arnes svar:
Citat
Måske var det i virkeligheden mere en Psykolog du har brug for? Misforstå mig ikke, men hvorfor er du så voldsomt utilfreds med dit hår? Mange mennesker ville betale for at have dit hår, og du vil betale for at have deres. Græsset er altid grønnere på den anden side af hegnet. Prøv at blive enig med dig selv om at du er god nok, og du ser også OK ud. Så ender du med at blive et glad menneske, der oven i købet har overskud til at være noget for andre, i stedet for at tænke på sit hår. INTET er da mere ligegyldigt end min kærestes hår! Det er da hendes hjerne og sjæl jeg elsker

Klart spørgsmål... klart svar

For pokker hvor er du dog uforskammet og modbydelig igen lille arne. Og hvad fanden kommer det spørgsmålet ved hvem du elsker. Det er klart for en hver, at hvis du overhovedet indeholder den slags følelser, så er der kun een du elsker.... dig selv

Jeg er ikke i tvivl om, hvem der har behov for en psykolog, og vedkommende psykolog har fast arbejde i mange år fremover.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-04-05 22:43

DiTTe_Smiil

Du har stillet det sp. helt rigtigt, og "lyt" du blot til dem der svarer dig ordentligt.

Mvh
Klumme

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-04-05 23:01

DiTTe_Smiil

Læg lige mærke til at Klumme ikke svarer på dit spørgsmål. Han er sin sædvane tro, kun inde i en tråd for at overbeskide andre Kandu'er. Sådan er der desværre også nogen der opfører sig. :.-)

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 06-04-05 23:11

Jeg har set hot air brush som Miritdk nævner i funktion, og kan fortælle at det
faktisk virker. Håret bliver endda glansfuldt - uden at det er nødvendigt med en masse plejemidler efterfølgende, så idéen fra Mirit vil jeg betragte som meget bedre end Arne's forslag om en psykolog!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-04-05 00:37

Hvad svarer du lillearne på Dittes sp.?? Du henviser hende til en psykolog og brækker en masse snot af dig, som ikke har en skid med Dittes sp. at gøre.

Du er igen, som så mange gange tidligere i andre tråde, så skide uforskammet og samtidig nedrig og ondskabsfuld over for den stakkels spørger. Derfor går jeg ind og sætter dig på plads, og afdækker samtidig dit syge sind. Fy for helvede hvor er du lav.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-04-05 01:24

Det skal bare ikke være en kvindelig psykolog for så begynder I bare at snakke om hår!

Accepteret svar
Fra : 1975

Modtaget 100 point
Dato : 07-04-05 07:23

Gå til en frisør og køb et produkt der hedder : sebastian 9

Jeg har selv krøller og det gør det for mine. :)

Kommentar
Fra : DiTTe_Smiil

Dato : 07-04-05 20:54

Mange tak for alle svarene.. Tror jeg prøver Sebastian 9

Godkendelse af svar
Fra : DiTTe_Smiil

Dato : 07-04-05 21:01

Tak for svaret 1975.