/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
undulat sover hele tiden
Fra : 0463
Vist : 1954 gange
200 point
Dato : 06-04-05 16:59

Hej hvad er der galt?
Jeg har et par undulater, som jeg overvejer at sidde en rede ind til,
men min hun undulat sover hele tiden.
Den gemmer sig i fjederne så den ligner en rund kugle, og er lidt pjusket,
ligegald med han undulaten. som gerne vil i kontakt med den hele tiden
Hvad kan det være galt med den, og er den synd at sidde en redekase ind,
når hun undulaten er ligegald med alt.?
På forhånd tak
PS med forbehold for stavefejl

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-04-05 17:37

Det lyder faktisk til, at der er noget galt med din fugl.
Det er ikke normalt at den sidder og gemmer hovedet og ser pjusket ud.

Spiser og drikker den som den skal?
Ved du hvor gammel den er?

Jeg synes det vil være en dårlig ide med en redekasse når fuglen ikke lyder til at være rask.
Bedst vil det være at lade dyrlægen kigge på den.

mvh dova

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 06-04-05 19:52

Der er ikke store canser for at den kommer sig, og får wt godt liv! Hvis ikke du selv kan, så find en der kan foretage det fornødne. Start forfra med en ung og avledygtig hun, Det er det bedste for både din fugl og dig.

Accepteret svar
Fra : akle

Modtaget 200 point
Dato : 07-04-05 01:14

Undulaten er helt sikkert syg. De puster sig op for at holde varmen og putter hoved under fjerene for at hvile eller undgå lys for at sove. Hvis de er syge, pudser de heller ikke fjerene. Har du kigget om afføringsklatterne ser normale ud i farven. Måske spiser undulaten heller ikke. Drikker den vand? Dyrlæge er den bedste løsning hvis du vil beholde den. I modsat fald er det nok billigere at anskaffe sig en nu hun-undulat. At hænge en rede ind i buret er ingen god idé på nuværende tidspunkt.

Godkendelse af svar
Fra : 0463

Dato : 09-04-05 11:07

Tak for svaret akle.
hilsen Bo

Kommentar
Fra : akle

Dato : 09-04-05 17:31

Selv tak, Bo. Held og lykke med event. en ny undulat og senere unger.