/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Partition magic fejl i EZ DRIVE???
Fra : tbayj
Vist : 473 gange
240 point
Dato : 06-04-05 16:22

Når jeg prøver at starte partition magic står der " Error #90 - EZ drive has been detected on drive 1, but EZ drive is corrupt. Run the EZ drive setup diskette to correct this problem.
Hvad betyder det?

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 06-04-05 17:43

kan det ikke har noget at gøre med at du skal prøve at køre de backup floopydicketter man laver når man har PM 8.0 det skulle jeg lave,ved ikke men et forsøg :)

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 06-04-05 19:18

Nej, det er kun rescue disc. Men ellers tak

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 06-04-05 19:26

har lige set i min manuel til mit mobo asus p4c800-e delux at der er noget der hedder EZ flash noget der :) der kunne hjælpe du har måske et asus oxo der for jeg lige skriver det jeg så men håber du for det lavet :)

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 06-04-05 20:01

Jeg havde engang en hardisk der var udstyret med noget EZ drive... Det var på det tidspunkt hvor gamle bundkort ikke nunne adressere de store hardiske...
Der var en disskette med der fortalte maskinen noget så den kunen få plads i det høje område...
Var der noget med da du købte din hardisk ?
Hvis du ikke får svar her kan du prøve at søge på EZ drive via altavista....
Eller på hjemmesiden ved partionmagic....
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 11-04-05 14:58

Det er korrekt som Benjamin.Hansen skriver at EZ-drive er til at bruge store diske på gl. computere. Det bedste du kan gøre er at slette alle informationer på disken med f.eks. KillDisk eller PQ-magic. Jeg har engang brugt EZ-drive for at få "genbrugt" en disk, men da EZ-drive ikke længere har et formål, vil jeg slette den.

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 11-04-05 15:01

skal jeg slette hele harddisken? Er der ikke en anden udvej?

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 11-04-05 15:43

Ikke hvis du vil fjerne EZ-drive. Du kan også installere på en ny/anden diske og så hente data fra den gamle inden du fjerner EZ-drive.

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 07-05-05 18:49

Jeg mener altså at der er en anden udvej end partitionering. Hjælp mig!

Accepteret svar
Fra : larsfrohn

Modtaget 240 point
Dato : 09-05-05 08:12

Hej Tbayj

Gå ind på følgende hjemmeside: http://www.drivermuseum.com/files/utils/hd_u.html og hent de omtalte EZ drive filer.

Derefter kører du EZ drive og afinst. skidtet, fordi den stadig ligger i roden på disken, og den er ikke nødvndig med XP (eller for den sags skyld WIN98/ME/2000)

Du kan risikere at den kræver omformattering af disken, netop fordi EZ drive laver noget ved FAT tabellen på disken, efter afinst - men den tid den glæde

Lars

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 29-09-05 18:38

Jeg kan bare ike forstå at den er corrupt på begge drev?

Godkendelse af svar
Fra : tbayj

Dato : 27-03-06 09:57

Tak for svaret larsfrohn. Ved godt at det er lææææænge siden Men ryddede lige op i mine point. Jeg fandt dog aldrig ud af problemet da jeg ikke havde lyst til at formatere computeren. Det gør jeg når jeg får mig en ekstra HD