/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Hvad skal deres logo forestille
Fra : Gojen
Vist : 645 gange
100 point
Dato : 06-04-05 15:37

Hej alle sammen

Mig og min kammerat var på en lang køretur her forleden dag og kom til at diskutere hvad: statoil, shell og Q8´s logoer egentlig skal forestille eller symbolisere.......

Nogen gode bud?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-04-05 15:42

Ja Shell's er en Muslingeskal. Det hænger sammen med at Olie jo startede som kalkskeletter for mange årtusinder siden.
Q8 er en ordleg med landet Kuwait hvorfra selskabet stammer. Statoils giver vel sig selv? Er det ikke blot et stort S?

Kommentar
Fra : Gojen

Dato : 06-04-05 15:53

Hej arne.

De to første kan vi godtage efter igen i samråd at have diskuteret dem - Men statoils er ikke bare et stort S så vidt vi kan se....... men du får points hvis du kan forklare statoils lidt bedre

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-04-05 15:54

Takker men kan ikke lige huske hvordan det ser ud?

Kommentar
Fra : Gojen

Dato : 06-04-05 15:56

Gå lige ind på Statoils hjemmeside der er det helt tydeligt!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-04-05 15:58

Nåh ja. Det er da helt ydeligt en dråbe olie/bencin på vej ned i en tank.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 06-04-05 16:00

Statoils logo forestiller en dråbe (olie).

Kommentar
Fra : Gojen

Dato : 06-04-05 16:00

Ha ha, er du nu helt sikker på det arne

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 110 point
Dato : 06-04-05 16:01

Det kan man vel aldrig være, men det er ihvertfald mit bud. Og Harlekin's også kan jeg se.

Godkendelse af svar
Fra : Gojen

Dato : 06-04-05 16:03

Jeg må jo hellere holde hvad jeg lover så her er dine point Tak for svaret arne

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 06-04-05 16:04

Q8, eller Kuwait Petroleum. Deres logo forestiller 2 sejl.
Her er en mere udspecificeret forklaring: http://www.q8.com/company/company_brand_upper.htm
Citat
The graceful sails of a “dhow”, a typical Arab sailboat, recall a rich history that begins somewhere in antiquity with pearl divers. They also evoke the history of what once was a proud seafaring nation. The colours yellow, red and blue symbolise the desert, sun and sea receptively.

Kommentar
Fra : Gojen

Dato : 06-04-05 16:06

Tak for svaret Harlekin, men jeg har nu givet point til arne. sry

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-04-05 16:06

Ja de 2 sejl havde jeg glemt.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 06-04-05 16:14

arne, jeg må desværre skuffe dig med at dit svar om Shell er forkert. Men du har jo får point så du kan jo egentlig være ligeglad.. Men her er den rigtige forklaring på Shell logoet.

Gå du ind på Shells hjemmeside : http://www.shell.com/home/Framework?siteId=royal-en&FC2=/royal-en/html/iwgen/who_we_are/history_of_shell/zzz_lhn.html&FC3=/royal-en/html/iwgen/who_we_are/history_of_shell/history_pecten_21032005.html

..kan du læse dig frem til at muslingeskallen stammer helt tilbage fra en antikvitetsforretning der handlede med muslingeskaller fra østen. Denne forretning har så udviklet sig til det vi kender som Shell idag.
Citat
The word ‘Shell’ first appeared in 1891, as the trade mark for kerosene being shipped to the Far East by Marcus Samuel and Company. This small London business dealt originally in antiques, curios and oriental seashells. These became so popular – the Victorians used them to decorate trinket boxes in particular – that soon they formed the basis of the company’s profitable import and export trade with the Far East.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 06-04-05 16:17

Haha, så blev det link smadret
Her et kortere og mere direkte link: http://www.shell.com/home/royal-en/html/iwgen/who_we_are/history_of_shell/history_pecten_21032005.html

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-04-05 17:45

Statoil er også forkert.
Det forestiller ikke en oliedråbe, men skal forestille en flamme fra olie der brænder.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-04-05 18:20

Der blev spurgt om gode bud, og det var hvad jeg kom med. Spørgeren valgte måske nok at lukke spørgsmålet lidt vel tidligt. Det har jeg selv i andre tråde hvor jeg har fået point advaret imod.
dova - sendt lige som Harlekin et Link der beviser din påstand.
Harlekin - Mit bud på Shell er ikke opfundet af mig selv. Har faktisk læst det et sted for år tilbage.

Jeg mener generelt ikke at spørgsmål skal lukkes samme dag de stilles. Så mange som muligt bør have lejlighed til at svare inden et spørgsmål lukkes. Ellers kunne der jo blive tænkt på nepotisme o.l.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 11-04-05 10:59

pyt..

Jeg lader også altid mine spørgsmål stå åbne i et par dage.