/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Indbydelse fra A-4 til A-5
Fra : scrubber
Vist : 756 gange
200 point
Dato : 05-04-05 23:05

Min svoger har bedt mig lave en 3 siders skift i word om til en indbydelse i A-5 format hvor der står noget på alle "4" sider. Altså man har 1 stk A-4 papir. Man får skrevet på begge sider og når man folder dette stykke A-4 papir til et A-5 har man skift på alle 4 sider. Lyder det forvirret for jeg er sku selv lidt forvirret. Jeg har v´bare set det gjort i word for et par år siden men jeg kan ikke huske det mere. Og jeg gider ikke bruge tid på at sætte mig ind i det.
Jeg har word 2000 installeret !

mvh scrubber

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-04-05 23:16

Hvis du ikke gider bruge tid på det så lad din svoger selv gøre det.

Kommentar
Fra : scrubber

Dato : 06-04-05 00:01

Det jeg mente at jeg ikke gider at bruge tid på det var at jeg gider ikke bruge tid på at sætte mig ind hvordan det gøres i word. Der må være nogen de´r ved det og nemt kunne forklare. og du ved det åbentbart heller ikke !!!

mvh scrubber

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 210 point
Dato : 06-04-05 00:27

læg dit papir ned (gøres i filer -> sideopsætning o.s.v.)
opret 2 spalter (tilret spalteafstand så den er det dobbelte af din sidemargen)
så starter du med at skrive og nu er spalte 1 = side 4, spalte 2 = side 1 (ark1)
Fortsæt på ny side og her er spalte 1 = side 2 og spalte 2 = side 3 (ark2)
Herefter er det bare at udskrive ark1 -> vend papirer og sæt det i printeren igen og udskriv ark2

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 06-04-05 06:41

I stedet for at skrive i spalter kan du bare bruge tekstbokse. De har den fordel, at du kan flytte rundt med dem og gøre dem bredere eller smallere efter behov. Brug eventuelt Wordart til overskrifter, hvis det er en indbydelse - det ser lidt mere festligt ud.
Som hcma skriver, så er side 1 og side 4 på samme. Side 1 til højre og side 4 til venstre. Fold evt. et ark papir og skriv 1, 2, 3 og 4 på de pågældende sider, så har du overblikket, når du folder arket ud igen. Sørg for at der er en margen både ud til kanterne, men også ind mod midten. Når du har sat siderne op, så print dem ud og tag et overblik - og flyt så rundt på tekstbokse m.v. til det ser flot ud.
Hvis der er sorte streger rundt om dine tekstbokse, markerer du dem og vælger stregfarve "ingen".

Kommentar
Fra : Mallie

Dato : 06-04-05 10:14

Husk at bruge noget tykkere papir (mindst 100 g) ellers vil man kunne se skriften fra bagsiden igennem papiret.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-04-05 10:15

Har du ikke Publisher i dit Office program?

For det er absolut nemmere til dette formål!

Hvis du vil, kan jeg sende dig en "skabelon" på en A5 folder - lige som du vil have den.

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : macitea

Dato : 24-04-05 18:34

Hej Hanne

Kan du sende den A-5 skabelon til mig?
macitea@greennet.gl

Godkendelse af svar
Fra : scrubber

Dato : 24-04-05 21:13

Tak for svaret hcma.