/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Glucosamin ??
Fra : Monzzz
Vist : 2454 gange
100 point
Dato : 05-04-05 22:47

Hejsa..

Findes der et vegetabilsk produkt som svare til (erstatter) Glucosamin sulfat ??

Accepteret svar
Fra : vaxen

Modtaget 110 point
Dato : 05-04-05 23:06

Hyben skulle have de samme positive virkninger på ledproblemer - hvis det er noget sådant du søger?

Vaxen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-04-05 00:20

Ingefær mod led- og slidgigt

mvh dova

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 06-04-05 06:51

Langelandshybenpulver fås hos Matas og på apoteket. Jeg tager hver dag en top-teskefuld rørt ud i en lille skål A-38. Kom evt. lidt sirup i, hvis du er til det søde.
Jeg holdt en pause på en måneds tid i efteråret, og efter kort tid kom gigtsmerterne i hænderne igen. De forsvandt, da jeg begyndte at tage hybenpulver igen.
I hele perioden tog jeg også Glukosamin (også den hybenfri måned) - så det ser altså ud til, at det er hyben, der hjælper - i hvert fald på hænderne.
Apropos Ingefær, dova, har du så prøvet helt fintskåret frisk ingefær drysset over en sildemad? Uhm.

Kommentar
Fra : 1stanley1

Dato : 06-04-05 08:30

Ingefær er det bedst dokumenterede middel mod gigtsmerter forsk. steder i kroppen.
Hybenpulver virker bedst på hænder og knæ, af en eller anden mærkelig grung.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 06-04-05 19:49

Jeg kan varmt anbefale kosttilskuddet Ultra Omega 3-6-9, som er en kapsel med fikseolie, hørfrøolie og borago olie af høj kvalitet. Er meget effektivt mod gigt og har hjulpet både mig og min hund mere end Glucosamin og ingefær piller.

Godkendelse af svar
Fra : Monzzz

Dato : 06-04-05 23:05

Tak for svaret vaxen.

Ja, det er vegetabilsk.