/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Rensning af bærbart tastatur
Fra : epidedymittis
Vist : 555 gange
59 point
Dato : 05-04-05 16:27

Hvordan renser man et tastaturet på en bærbar pc? er det muligt at tage tasterne af, som på et almindeligt?

PFT Epi

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-04-05 16:33

Hvorfor det? Har du spildt en eller anden væske ned i det? Jeg selv bruger bare en blød klud.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 05-04-05 16:57

nææ.. der er kommet en del støv, tobak og aske ned i mellem tasterne. Det ku være meget rart at få det væk, så det ikke er noget der hober sig op!

Kommentar
Fra : fame

Dato : 05-04-05 17:02

Forsigtigt med støvsugeren

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 69 point
Dato : 05-04-05 17:06

Yes, støvsug skidtet væk og rens så bare med en blød klud, helst når LT'en er slukket.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 05-04-05 17:16

LT?

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 05-04-05 17:17

laptop self.!

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 05-04-05 17:18

men man kan ikke pille tasterne af?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-04-05 17:20

Nej det er de ikke beregnet til så vidt jeg ved. Men du kan jo spørge fabrikanten. Forsøger du selv at løfte dem af risikerer du at de knækker, så hellere leve med en smule støv.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 05-04-05 17:22

trykluft gerne med filter

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 05-04-05 17:22

Ja, det er sku rigtigt nok.. tror jeg vil prøve det med støvsugeren, og så en fugtig klud.

Godkendelse af svar
Fra : epidedymittis

Dato : 05-04-05 17:23

Tak for svaret arne.jakobsen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-04-05 17:27

P.S.: 1133's tip om trykluft er også godt, jeg tror det er det de gør på værkstederne. Kluden skal altså ikke være ret fugtig, jeg bruger altid en tør klud. Er der en plet der skal af bruger jeg Brillerensklude.

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 05-04-05 17:33

Lige hvad jeg plejer at gøre:
Bruge et ordentligt børstemundstykke på støvsugeren - dvs. lange bløde børster. Både tastatur, blæsergitter og touch-pad bliver som nye ved denne metode!

Mvh. Andreas.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 05-04-05 17:55

super!