/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ukontrolerret formatering af harddiske
Fra : frederikshavn
Vist : 412 gange
50 point
Dato : 05-04-05 16:20

Jeg har en kammerat,som har virkelige store problemer med sin pc,problemet er at når han skal lægge nyt windows ind (win xp pro sp2),ind på sit c-drev,formateres alle hans hd,selv dem der er på en promise ide controller,og en gang imellem,når han genstarter sin pc,bliver alle hd slettet,bortset fra hans c-drev,filsystemmet bliver der godt nok,det er kun dataen der bliver slettet,er der nogen der bare har en lille anelse om hvad der er galdt,det er et msi p8 neo board,med en p4 cpu,kan det være boardet der er defekt

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 05-04-05 17:37

Et skud i tågen. Har selv et Msi Neo board og mit board har en raid controller. Jeg bruger den ikke..så jeg har ikke den store erfaring med den...men jeg ved at raid går ud på at man sætte den op til at den laver en kopi af ens c-drev på det andet drev så man altid har en kopi af sit c drev på det andet drev. Kunne man forestille sig at han har sat sin raid controller op til at lave en kopi af c drevet og når han så formaterer sit c-drev så laver raid controlleren sit arbejde og laver det samme på et andet drev?