/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Estilete tun, hvor?
Fra : AlexS
Vist : 801 gange
20 point
Dato : 15-09-02 13:12

Hejsa..

Jeg har lige fået en Suzuki Estilete..
Jeg vil gerne snart have pillet skiven, men hvor meget giver det ca at gøre det? Hvor hurtigt kommer den så op?
Jeg syntes også det er rimelig svært at finde tundele på nettet til estilete, men er estilete og katana bare det samme? Går det ind under det samme?

Hvad vil i anbefale jeg gør ved den ud over skiven!?

På forhånd tak..
Håber også i har nogle gode links til tundele og andet gejl til Estilete :)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-09-02 14:47

Hej
> Håber også i har nogle gode links til tundele og andet gejl til Estilete
Ved www.protuna.dk/ har de tun-dele til en Estilete...

/Nikolaj

Kommentar
Fra : scoopboy

Dato : 15-09-02 17:01

Hvis du piller ringen kommer den til at køre ca. 65 km/t. Du kan svejse blindrøret og så kører den lidt over 70 km/t.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-09-02 14:58

Hej, jeg er/var og den glade ejer af en Estilete, men blev "banken" ned af
en bil her i fredags så der var ikke så meget scooter tilbage (jeg har det
heller ikke for godt)
Jeg kørte dog kun 30 :)

Når men til dit spm.
Jeg kig ned til der hvor jeg havde købt den. (Scootercity)
og sagde jeg godt ville ha taget alle begræsninger.
Som sagt så gjort, tog 1-3 timer og "nu/før" gik den 70-75 km/t
Med et ok optræk har da taget et par stykker med tun på.
Jeg fik taget taget mine begræsninger da den havde fået 250 km (måske for
lidt men kunne ikke klare mig med 30 km i timen)

Håber det var en hjælp

ps. ved ikke hvor man kan finde tun

--
Hilsen Frederik B-B. - www.FrederikBB.dk - www.NumseGejl.dk

"AlexS" <AlexS.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:zOZg9.76647$ww6.5372294@news010.worldonline.dk...
> Hejsa..
>
> Jeg har lige fået en Suzuki Estilete..
> Jeg vil gerne snart have pillet skiven, men hvor meget giver det ca at
> gøre det? Hvor hurtigt kommer den så op?
> Jeg syntes også det er rimelig svært at finde tundele på nettet til
> estilete, men er estilete og katana bare det samme? Går det ind under
> det samme?
>
> Hvad vil i anbefale jeg gør ved den ud over skiven!?
>
> På forhånd tak..
> Håber også i har nogle gode links til tundele og andet gejl til Estilete
> :)
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-09-02 16:58

Hej, jeg er/var og den glade ejer af en Estilete, men blev "banken" ned af
en bil her i fredags så der var ikke så meget scooter tilbage (jeg har det
heller ikke for godt)
Jeg kørte dog kun 30 :)

Når men til dit spm.
Jeg kig ned til der hvor jeg havde købt den. (Scootercity)
og sagde jeg godt ville ha taget alle begræsninger.
Som sagt så gjort, tog 1-3 timer og "nu/før" gik den 70-75 km/t
Med et ok optræk har da taget et par stykker med tun på.
Jeg fik taget taget mine begræsninger da den havde fået 250 km (måske for
lidt men kunne ikke klare mig med 30 km i timen)

Håber det var en hjælp

ps. ved ikke hvor man kan finde tun

--
Hilsen Frederik B-B. - www.FrederikBB.dk - www.NumseGejl.dk

"Nikolaj Riis Josephsen" <NoReply@NoSpam.com> skrev i en meddelelse
news:am2313$chs$1@sunsite.dk...
> Hej
> > Håber også i har nogle gode links til tundele og andet gejl til Estilete
> Ved www.protuna.dk/ har de tun-dele til en Estilete...
>
> /Nikolaj
>

Kommentar
Fra : AlexS

Dato : 15-09-02 22:55

Jeg har kigget lidt på:
Sport variomatic Malossi til når jeg engang for nogle penge, og lidt mod til at skifte sagerne i den..
Men hvad skal det kombineres med?
Skal det overhovedet kombineres med noget?!
Skal man så købe ny cylinder og udstødning for at få noget ud af det, eller kan det godt give noget selvom man kører med almindelig udstødning og cylinder?
Jeg har også kigget en del på: Cylinder Polini 70cc Sport til den..
Og hvad så med udstødning..
Det bliver jo egentlig rimelig tydeligt hvis jeg køber sådan en knækudstødning at den er tunet.. Så det er faktisk en af de ting jeg helst ikke vil skifte..
Men hvis jeg ikke skifter udstødning, så er det hele måske håbløst?

Jeg piller først skiven, og så engang lidt senere piller jeg ved det andet..
Så kort sagt, hvad vil i så anbefale jeg gør der.. Der må selvfølgelig gerne være en rimelig god topfart, men accelerationen er også meget vigtig. Selvom den allerede er rimelig god i acceleration :)
Altså forhandleren sagde det var en af de hurtigste scootere der kom på sin topfart, når man tænkte på den ikke var tunet.. Giver den der Sport variomatic Malossi så noget så det kan mærkes? Eller er det bare en lille smule i forhold til hvad den har!?

Kommentar
Fra : AlexS

Dato : 16-09-02 21:46

For resten
Min estilete er jo normalt en 45er så der er jo en nummerplade holder på, som jeg dog har pillet af..
Men den har jo noget lys til nummer pladen..
I øjeblikket er det i normalt hvidt lys, men jeg tror jeg vil ændre det og købe en ny diode i en ny farve..
Må man det?
Jeg har tænkt lidt på en blinkende grøn en, men tror i man må det?
Og hvis det ikke må blinke, tror i så jeg godt bare kan købe en anden farve!?

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 20 point
Dato : 18-09-02 20:08

Der er jo ingen nummerplade at lyse på, så politiet lægger nok mest mærke til at den mangler, men jeg er rimlig sikker på at det ikke er lovligt at skifte lys i lampen, og slet ikke blinkende lys...

Jon

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-09-02 07:40

"FBB" <fbb@frederikbb.dk> skrev i en meddelelse news:3d84adf7$0$64177

> Jeg fik taget taget mine begræsninger da den havde fået 250 km (måske for
> lidt men kunne ikke klare mig med 30 km i timen)

For lidt? Min havde gået 12 km.... de skal bare fjernes fra dag 1 På min
slider det ikke overhovedet, da den ikke tager flere omdrejninger.

--
Med venlig hilsen / With best regards

Martin L. Johansen a.k.a. Ares
Kolding - DK

Kommentar
Fra : AlexS

Dato : 02-10-02 14:24

Det er fandme også latterligt man kun må køre 30..
Kæft hvor er det lamt!

Kommentar
Fra : wsm

Dato : 05-11-03 19:47

hej jeg har selv en estilete den kommer til at køre mellem 60-65 km/t men du skal gå ind på den side som hedder www.scooter-shoppen.dk der kan du godt få noget til din som er billigt jeg har lige købt et Malossi cylinder til min et 47mm det koster 840.00kr og 60 i porto så det er jo ik dyrt...