/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ik logge in i XP, Kan ik bruge tasta~
Fra : DJ_Puden
Vist : 445 gange
150 point
Dato : 05-04-05 11:33

Dav!

Her igår da jeg kom hjem fra arbejde,satte jeg mig ned og tændte for min computer som jeg altid har gjort.
Da jeg så kommer ind i windows siger den at jeg intet netkabel har sat til,hvilket var meget mystisk aftersom at alt fungerede fint da jeg gik i seng igår. Jeg prøvede at sætte et andet netkabel i, som jeg vidste virkede, men det hjalp heller ikke. Og det skal lige siges at nettet virkede, min brors computer fungede fint.

Nå, men så prøvede jeg at genstarte og sige "use last known good konfig..." så startede computeren op og jeg når til login i windows. Nu kan jeg bare ik bruge mit tastatur. Har prøvet 3 forskellige uden held. Men de virker i dos og inde i bios´en.

Nu er jeg ved at blive godt irreteret på den!!

Nogen som har nogle ideer?

Det skal lige siges,at jeg lige har cleanet min puter med antiviri + spywarescans+ defragtmentering og diverse oprydning.

Har WinXP på en 1.3 GHz AMD med omkring 800mb ram og 256mb radeon 9600 kort.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-04-05 12:42

hvilken tastertur??

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 05-04-05 12:57

Er det et USB eller PS/2 tastatur..... prøv at bruge en usb->PS/2 adapter, da det kunne tænkes at din usb driver sikkert er defekt.. det har jeg set et par gange før... Et andet forslag er at hvis du bruger et usb tastatur så prøv mens windows kører at tage det ud og sætte det i igen...
->Brommi

Kommentar
Fra : DJ_Puden

Dato : 05-04-05 13:25

Har prøvet med 3 forskellige tastature, både usb og ps2. intet virker, heller ikke netstikket.

Accepteret svar
Fra : snaptil

Modtaget 150 point
Dato : 05-04-05 14:20

men du siger du godt kan bruge dit tastetur i bios og du siger det er lige meget hvilke type tastetur port du bruger.
jeg ville lave en rep. af windows hvis det var mig.. ved du hvordan man gør det?!
http://ww.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair

Kommentar
Fra : cdripper

Dato : 06-04-05 09:41

du kan sætte xp cd'en i og boote fra den og se om tastaturet dur så.. hvis så må du jo næsten køre en ny inst.

Godkendelse af svar
Fra : DJ_Puden

Dato : 06-04-05 22:51

Tak for svaret snaptil.

Men har købt ny HD + CPU + Motherboard... re-installerede hele lortet. ;)