/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hejsa
Fra : LoneS
Vist : 487 gange
137 point
Dato : 05-04-05 09:54

hejsa alle sammen
har lige et spørgsmål til jer
Her i den sidste stykke tid når jeg har scannet min pcer men AD.Aware
finder den mange med noget der hedder IBIS hotbar hvad er det og hvordan for jeg den til at lad være dem at komme ind på min pcer
har scannet hele min pcer for at se om jeg har det på pcer med ikke fundet noget

Hilsen Lone

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 05-04-05 09:57

Prøv at hente programmet hijackthis på www.spywarefri.dk, der er også en brugermanual på hjemmesiden til hvordan programmet bruges, jeg vil næsten tro at progerammet kan fjerne dette skidt.

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 05-04-05 10:17

Hejsa
jeg har skriven forkert det hedder Ibis Toolbar

Hilsen Lone

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 05-04-05 10:36

Hvilken version af windows og internet explore bruger du ??

servicepack 2 til windows har noget beskytelse mod automatisk download af programmer fra nettet

mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 05-04-05 11:27

hej Phylock

jeg har XP på min pcer

Hilsen Lone

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-04-05 11:32

Hej
Hvis jeg husker rigtig er IBIS hotbar en udvidelse der lægger sig ind i Internet explorer, hvis du ikke kan se nogen ændring på din explorer er det nok fordi programmet måske ikke har haft held med at installere sig endnu.

1. Check kontorlpanel/tilføj-fjern programmer, hvis programmet findes her så vælg afinstaller.

2. Prøv at starte windows stifinder, klik på C:, så C-drevet er markeret, klik på søg, vælg søg i filer/mapper, skriv ibis i søgefeltet og start søgningen, hvis søgningen finder noget med ibis så slet det også fra skraldespanden.

Kig evt. her: http://www.iamnotageek.com/a/370-p1.php

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 05-04-05 15:16

Hej Brassovitski
1. har nu prøvet at søge på IBIS Toolbar så mange gang på min pcer men den finder ikke noget som helst.
2. har også været inde på tilføj-fjern programmer men der finder den heller ikke noget.
3. har også søgt på C: der finder den heller ikke noget.
4. men vær gang jeg sætter AD.Aware på finder den omkring 150-350 de der
IBIS Toolbar som jeg så skal fjerne og det sker et par gange om dagen.

Hilsen Lone

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-04-05 15:43

Har du kigget på det link jeg skrev 05-04-05-15:16??

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 05-04-05 17:19

Hej Brassovitski
jeg har gjort alt hvad du skriv til mig kl.11,32 næsten alt, og ikke fundet noget på min pcer jeg finde det kun hvis jeg sætte Ad-adware i gang men der finder jeg også
mange rigtigt mange og er meget træt af det hvis jeg skal sige det mildt
det eneste jeg ikke har haft så meget ud af det er denne her http://www.iamnotageek.com/a/370-p1.php
da jeg ikke er særlige god til det med engelsk

Hilsen Lone

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 05-04-05 17:52

jeg har været inde og søge på ni.dk og der kom en hel del frem angående Ibis Toolbar bla.
www.spybouncer.com/spyaff.asp og som fh1dk skriver
www.atcomputing.dk/traad.asp?fID=26&tID=261888

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 05-04-05 20:09

Hej computersmeden

Tak for linken
kunne besvære ikke bruge dem når den er færdig med at scanne for jeg at vide at jeg skal købe deres program
før jeg kan gøre noget

Hilsen Lone

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 137 point
Dato : 05-04-05 21:27

Halløj i suppedasen!
Jeg har læst lidt hist og pist, og fundet et link til en prøveversion af et program der ifølge diverse fora skal kunne fjerne "IBIS Toolbar" programmet hedder eTrust PestPatrol Anti-Spyware og kan downloades her: http://www3.ca.com/Solutions/Collateral.asp?CID=63383

Iøvrigt findes der diverse vejledninger til manuel fjernelse, men PUHA de er lange, og det er noget med at rette en del i registreringsdatabasen, så det kan godt gå galt.

Jeg har også læst at programmet kun installerer sig efter at man aktivt har valgt ja til dette, at dette valg så kan være kamoufleret på forskellig vis er så en anden sag.

Prøv at downloade ovennævnte program, installer det og kør det.

Lige en lille ting, det påstås også på et par fora at Ad-Aware skulle kunne fjerne toolbaren total. Har du husket at hente opdateringer til din Ad-Aware.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-04-05 21:29

UPS
Jeg glemte lige at du skal køre en registrycliener efter at Ad-aware har fjernet toolbaren. Dette er nødvendig da der i registri ligger en linie der starter geninstallation af toolbaren.

Kommentar
Fra : Tiwila

Dato : 05-04-05 22:54

Hej

Det var da dejligt med en masse link til fjernelse af IBIS Toolbar som jeg også kæmper med uden den store succes.
Vil følge spændt med.

Fijala

Godkendelse af svar
Fra : LoneS

Dato : 06-04-05 10:22

Tak for svaret Brassovitski.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-04-05 11:04

Hej
Slap du af med toolbaren og hvad var løsningen?? Det kunne være rart at vide til en anden gang.

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 07-04-05 09:39

Hej Brassovitski

Jeg må indrømme at jeg trode at min problem med de der IBIS Toolbar var løst
hade næsten ingen inde i går men idag er problem den samme så jeg ved ikke helt rigtigt
ved i hvor de kommer fra de der IBIS Toolbar.

Hilsen Lone