/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
undulat trofasthed
Fra : jbkf
Vist : 686 gange
200 point
Dato : 05-04-05 09:46

jeg har i lang tid haft et par undulater, fornylig døde den ene(hunfuglen), jeg har nu købt 2 nye og har sat dem sammen. den gamle undulat er nu begyndt at plukke sig voldsomt.
ved nogle om det er sorg over den døde fugl.
m.v.h. jbkf

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 05-04-05 09:52

Det kan sagtens være af "sorg".
Fugle, og dermed undulater er sociale dyr der flokkes i flok, og når 2 fugle har levet samme i flere år, "keder" den anden sig. Den plukker sig fordi den keder sig.

Der er dog håb om, at den "finder" sammen med de to nye fulge, i et nyt socialt samværd, men hvis det fortsætter ville jeg nok få den aflivet.

Mvh
ellebye

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 05-04-05 10:09

Køb en ny partner til hanfuglen, og håb på gensidig sympati.
Det er fugle som danner par, og som ikke kun er "flokdyr". Det er en form for stressreaktion fra den, dels pga ensomheden, dels de to nyes tilstedeværelse.

Kommentar
Fra : 0463

Dato : 05-04-05 11:22

Prøv at kig på
undulatsiderne.dk
og se om der er hjælp.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 200 point
Dato : 05-04-05 11:30

Er det to nye hunner du har købt, eller er det et nyt par du har lukket sammen med den gamle?

Det bedste havde nok været kun at købe en ny mage til den gamle han, og så som en nævnte håbe på, at de kunne lide hinanden.

Fugle plukker sig af mange årsager, stress, frustration, mistrivsel, kedsomhed, for lidt plads eller forskellige sygdomme.

mvh dova

Kommentar
Fra : jbkf

Dato : 06-04-05 23:07

det viste sig at det nye par jeg har købt havde mider, jeg har nu købt og behandlet dem med miderpulver, så blev der fred i volieret
tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : jbkf

Dato : 06-04-05 23:08

Tak for svaret dova.