/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Enslydende svar
Fra : srhansen
Vist : 337 gange
50 point
Dato : 15-09-02 11:50

Hej alle :)

Da jeg er forholdsvis ny her på KANDU, men gammel på tilsvarende sider, er der en ting der undrer mig med KANDU.

Jeg har bemærket, at når der kommer et spørgsmål fra en bruger er det tit at der kommer flere (helt op til 7) fuldstændigt enslydende svar.
Spørgsmålet er nu: Kan nyhedsbrugerne ikke se alle besvarelser? , Eller "lager" KANDU-serveren, således at nyhedsbrugerne ikke ser besvarelserne før de selv har besvaret det samme ?
En anden ting jeg ikke har kunnet læse mig til er : Hvornår bliver spørgsmål lukket ? Efter en måned eller hva' :)

Jeg håber nogle vil/kan kaste lys over disse spørgsmål - og ikke noget med 10 enslydende besvarelser LOL

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 15-09-02 12:43

Du kan spørge Zonker han ved alt!!!

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 60 point
Dato : 15-09-02 12:51

Hej Srhansen,

når du opretter et spørgsmål, og der er en nyhedsgruppe forbundet, med denne kategori som spørgsmålet/indlægget er kreeret i... har du muligheden for at vælge om det også ska' placeres i denne nyhedgruppe eller ej...

vælger du at placere den i nyhedsgruppen også... ka' dem ude på den pågældende nyhedsgruppe så se indlægget og svare på det... de følgende indlæg herinde fra kandu ka' de kun se i så fald at der er blevet trykket på "skriv til nyhedsbruger" ved siden af "kommentar fra nyhedsbruger"...

foruden at indlægget har sit eget liv herinde på kandu har det også et tilsvarende ude på nyhedsgruppen... og når der kommer et svar ude på nyhedsgruppen bliver det integreret i indlægget herinde på kandu... men ikke omvendt fra kandu ud til nyhedsgruppe "tråden" før at der trykket på "skriv til nyhedsbruger" så det også bliver postet derud...

nogle gange ka' det være en fordel at havde nyhedsbrugerne med i sit indlæg da der kommer mange gode besvarelser derude fra... og andre gange ka' det være en ulempe og pestilens idet ikke alle nyhedsbruger er lige begejstret for kandu...

mht. til lukning af spørsmål, står der en måned... efter et formodet svar er givet... men i de fleste tilfælde efter jeg er startet herinde synes jeg det har set ud som om det har været omkring 14 dage efter det formodet svar er blevet givet... det sker som regel omkring kl. 1:06 eller kl. 1:07 at de formodet svar bliver accepteret som et svar og lukker spørgsmålet hvis der ikke er blevet gjort noget i forbindelse med det... som f.eks. det formodet svar eller en kommentar er blevet godkendt før det... eller det formodet svar er blevet afvist...
men som regel ligger det i et tidsrum mellem 14 dage og en måned efter det formodet svar er blevet givet...

her er det også ret spøjst at kommentare fra nyhedsbrugerne ka' accepteres som et svar, selvom disse ikke er en reel del af kandu...

men andre gange ka' enslydene svar/kommentare også skyldes f.eks. hvis man ikke har opdateret indlægget... og mens man har arbejdet på sin kommentar er der i mellem tiden kommet en lignende kommentar...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 15-09-02 12:56

Hej

Spgsm. 1 er jeg ikke sikker på men har selv troet at man sender det flere gange.

Spgsm. 2 Hvis spørgsmålet er besvaret, og du ikke accepterer det eller en af kommentarerne, vil det iflg. kandu blive lukket efter 1 måned, og den der har givet et formodet svar vil blive tilskrevet pointene.

Se forøvrigt på forsiden ofte stillede spgsm., den kan være god at læse igennem.

Med venlig hilsen
Bantam

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 15-09-02 13:02

Til strarup

Ja men det er jo den samme kommentar der bliver gentaget igen og igen, eks.vis hvis den jeg lige skriver nu står 4 gange er det så ikke fordi man har sendt den 4 gange eller hur?

Mvh
Bantam

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 15-09-02 13:04

Jamen det forklarer jo alt
Jeg havde det lidt på fornemmelsen. Tak for en fyldig besvarelse.

Ps. Strarup
Jeg har oprettet et spørgsmål: http://kandu.dk/dk/spg/6336 , med points til dig fordi du bedst besvarede spørgeren :)

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 15-09-02 13:05

Hej igen...

Bantam fik lige sat et par tanker igang... nogle gange ka' opdateringen af en side godt virke lidt langsom... så man i nogle tilfælde ka' blive lidt i tvivl om ens indlæg er blevet sendt...

men trykker man f.eks. på send igen før den er blevet opdateret bliver ens indlæg sendt igen... det samme sker hvis man trykker på "opdater" knappen eller "F5"... som på en eller anden mystifitsik måde bliver opfattet som at sende det samme indlæg igen...

det er ikke kun herinde på dette forum at det med "Opdateringen" og send at indlægget sker... jeg har også oplevet det ude på "USB developer forum"... -->
http://www.usb.org/forums/developers/webboard.html
når man opdatere siden mens den var ved at sende ens indlæg...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : srhansen

Dato : 15-09-02 13:06

Tak for svaret strarup.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 15-09-02 13:12

LOL...

jeg ka' se i begge har fået skrevet et indlæg mens jeg skrev på det andet...

til Bantam,

det var også det jeg kom til at tænke på da du nævnte det... men det var ikke lige sådan jeg tænkte på det, da jeg læste indlægget allerførst... der tænkte jeg på forskellige besvarelser fra forskellige bruger der minder om hinanden...

Til SRhansen,

det havde du nu ikke behøvet at gøre... så vidt jeg ku' læse i et andet indlæg... er der vist nogen der er sure over man sådan smider med pointene... -->
http://www.kandu.dk/dk/spg/6379

men jeg hopper lige over og kigger på det du har oprettet...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 15-09-02 13:14

Okay, ja serveren er lidt presset til tider. Men det var som i skriver besvarelser fra forskellige brugere jeg var efter. Jeg oplever det som, at spørgsmålet bliver rigtigt og ens besvaret af flere brugere i træk. Jeg ved fra mig selv, at hvis jeg arbejder på en besvarelse, på Kandu og andre steder, så kan det ske at andre svarer før eller samtidig med mig. Jeg syntes alligevel at det er ofte der kommer mange (flere end 3) "ens" besvarelser og det fik mig til at tænke på usenet og opdatering af denne.

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 15-09-02 13:15

Til starup

Det var jo som jeg troede, at det er fordi folk bliver utålmodige og så trykker igen, eller opdaterer

Mvh
Bantam