/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Yam.xt250 1982 rpm. kabel
Fra : xt600e
Vist : 569 gange
500 point
Dato : 05-04-05 08:21

hvordan får jeg omdrejningstællerkablet afmonteret - på topstykket?
Jeg kan ikke se nogen bolt eller split.
xt600e

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 05-04-05 09:55

Jeg ved personligt ikke præcis hvordan du afmonterer dit kabel på lige den model, men måske du evt. kan bruge dette tip til at få løst dette "akutte" problem....og mange andre fremtidige opgaver/reperationer:
http://www.kandu.dk/dk/tip/7714

Held og lykke!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : xt600e

Dato : 05-04-05 11:18

Jeg har en værkstedsmanual til modellen.
Og kan ikke finde noget i den.
problemet er at der løber olie ud, hvor kablet går ind i toppen af motoren.
Det er sansynligvis en O-ring som skal skiftes.
Men jeg kan ikke få kablet af.- og kan ikke se hvordan det sidder fast.
Hvem kender xt250?
xt600e

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 05-04-05 11:41

Ja normalt er det blot en omløber med krave på kablet som holder det på plads i drevet. Jeg havde for et par år tilbage nemlig samme problem på en Norton Commando, og her var der i forvejen ikke nogen o-ring som skulle holde det tæt, så jeg afmonterede drevet og drejede hullet op så det passede til en alm. gængs simmerring.
En lille sidebemærkning som du selvfølgelig ikke får løst dit umiddelbare problem med. Prøv sa evt. at kontakte Bruun Larsen i Odense for et råd: http://www.bruun-larsen.dk/
....eller en anden Yamahaforhandler i dit lokalområde.

Mvh
Palle

Accepteret svar
Fra : dinmc

Modtaget 500 point
Dato : 05-04-05 17:21

Hej,

Der sidder en låsering ned i toppen af omd. drevet på toppen af motoren...men nogle gange har det sat sig uhjælpeligt fast. (jeg går ud fra at det er modellen med enkelt knast). Mangler du iøvrigt dele til sådan en fætter så sig til. MVH www.dinmc.dk

Godkendelse af svar
Fra : xt600e

Dato : 07-04-05 08:46

Tak for svaret dinmc.
Låseringen var der ikke. Så med lidt armkræfter, en tang og en stor skruetrækker lykkedes det.
-Og den gik gennem syn i går.
Er det O-ringen på enden af yderkablet som holder tæt, eller sidder der noget i topsdæklset som skal holde den tæt?
Xt600e

Kommentar
Fra : dinmc

Dato : 07-04-05 11:18

Hej,

Det er O-ringen på kablet der er tætningen.

MVH
www.dinmc.dk