/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
hjemmeside
Fra : lenz
Vist : 600 gange
100 point
Dato : 15-09-02 11:40

Hej
Er der nogen der kan lave en hjemmeside til os.? ´Vi har en kennel som vi vil have lave en hjemmeside om. Der skal være billeder+ skal stå om hvalpe, relsutater.m.m Den må gøre se pæn ud men det behø´ver ikke være vild fancy. Det skal kunne være sådan at jeg kan selv gå ind og skrive på den. Som i nok kan forstå har jeg ikke en skid forstand på computer Vi har window xp hvis det betyder noget.Den må bare ikke koster meget mere end4-5000kr

mvh Lene

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 110 point
Dato : 15-09-02 12:10

Hej Lene

var det noget i den stil her du har i tankerne ??

http://www.yttepigen.dk

Det er en andet emne, men der er ingen problemer i at få lavet en hjemmeside til dig/jer. Og er det en anden type design du efterlyser er vi skam også behjælpelig med det.

Send en mail til :

yttepigens@pc.dk

For os er det ikke et spørgsmål om penge, mere det at i bliver tilfreds med det vi laver. Så for vores skyld kunne det være gratis.

Skriv også lidt om hvilke tanker i har gjort jer med hjemmesiden i mailen. Målgruppe m.m.

mvh

zonker

http://www.yttepigen.dk

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 15-09-02 12:10

Hej lenz.
Du kan prøve denne mail adresse - Han er til at snakke med.

mb@mblm.dk

Ram2

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 15-09-02 12:15

Jeg har samlet nogle klubber / kenneler links nedenunder for at hjælpe dig på vej, da det mange gange er en smule uoverskueligt at finde, ud af hvad man vil når man er nybegynder ud i det at lave hjemmesider :

http://www.dru.dk/terrierklub/
http://www.pekingeser.dk/pekingklub/
http://www.dru.dk/dbk/
http://www.dru.dk/spanielklub/
http://www.dru.dk/dobermannklub/
http://www.dru.dk/schaefer/index.html

Held og lykke til.

Kommentar
Fra : jlyngso

Dato : 15-09-02 12:18

Hej Lene

Vi kan uden problemer lave siden for dig for 5000,-.

Ring til os på 48142890 eller 60609879

Thomas & Jesper

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 15-09-02 12:33

Hej Lene

Jeg kan se at ram2 har foreslået dig at skrive til mb@mblm.dk - det er mig!!! Hvis du er af den overbevisning at tingene ikke blot skal fungere, men også have et gennemtænkt og brugervenligt design burde du måske henvende dig til en af de mange mindre virksomheder på markedet.

Jeg kan tilbyde en gennemtænkt præsentation af din kennel på Internettet som er udviklet i samarbejde med dig - enten via e-mail, telefon eller personligt møde. Dit budget repræsenterer absolut ingen begrænsninger - og vi har erfaring med udvikling af websites der matcher selv mindre budgetter end dit.

Hvis det har din interesse så skriv til mb@mblm.dk eller ring til 26136559 - jeg vil umiddelbart anslå at en præsentation til dit behov vil koste omkring 3.800,- inkl. moms.

Vi har endvidere glimrende alternativer til dit ønske om selv at kunne skrive indlæg på dit website. Denne funktion vil ofte kræve langt dyrere løsninger, hvis ikke det skal ligne http://www.yttepigen.dk

For et hurtigt kig på de hjemmesider jeg har stået for for nyligt kan du se www.vulkanolog.dk eller www.vimotec.com - det er blot eksempler.

Vores egen hjemmeside er pt. under omlægning - ellers ville jeg naturligvis have guided dig over på den...

Håber du kan bruge denne kommentar til noget.

Mvh.
Martin Boisen
MBL Multimedia

Mail: mb@mblm.dk
Tlf.: 26136559

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 15-09-02 12:51

Du kan se nogle eksempler på hjemmesider, jeg har lavet, på www.findovia.dk under menupunktet Webdesign.
Med venlig hilsen.
Hans Find Andersen
findovia@tdcadsl.dk

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 15-09-02 13:46

Det er jo ikke kun et spørgsmål om at lave en hjemmeside.

Hvad gør Lene når nu webdesignbureauet har lavet hjemmesiden og fået deres betaling og der måske opstår komplikationer eller noget i den stil, eller designet efter et kort stykke tid ikke er som det burde være ??

Kræver de yderligere betaling ? Så Lenes samlede budget set over en kort periode bliver væsentligt mere end de 4000-5000 kroner som der er foreslået her ??

Grunden til mit indlæg, er at der desværre er nogen der har haft uheldige erfaringer med bureauer, og fordi det ser smart ud, er den menneskelige faktor nogle gange af større betydning end det bare at sætte en hjemmeside sammen.

Og det er da underlødigt, når man som forretning går ud og kritiserer det som andre har lavet, uden ønske om profit men af ren interesse. Hvor er den professionalisme henne som burde præge det at drive en professionel forretning ?

Vores tilbud om gratis bistand/hjælp står åbent.

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 15-09-02 14:38

Til alle:

www.yttepigen.dk er blot ét af mange eksempler på de "discount-websites" der florerer i stor stil på Internettet. Det er ikke ment nedværdigende, men jeg vil kraftigt understrege at der ikke er noget "underlødigt" i at kritisere andres arbejde - hvorfor skulle man være fritaget for at blive kritiseret fordi man har lavet noget gratis??? De professionelle virksomheders eksistensgrundlag er jo netop at vi laver noget der er bedre. Hvis ikke vi må påpege det uden at få tilhæftet diverse tillægsord kan vi jo blot dreje nøglen om og pakke sydfrugterne.

Nu er det jo heldigvis sådan, at der er stor forskel på kvaliteten af de enkelte hjemmesider på Internettet. Gratis mad smager bedst, den man selv laver smager også godt - men der eksisterer stadig mennesker der kan leve af at lave mad - hvorfor? - Måske fordi de er bedre til det... De forarbejder råvarerne og laver udsøgte retter - og mindsanten om ikke også de kan finde ud af at lave billige retter der smager godt??? Tyg lidt på den...

Jeg er stor tilhænger af at der findes en masse filantropisk indstillede personer som tilbyder at lave hjemmesider ganske gratis, uden beregning osv. Men det er ikke noget som jeg på nogen måde kan se en fordel i, hvis der ikke er tale om hjemmesider for små foreninger eller privatpersoner. Det må være en ganske interessant måde at få udviklet sit kendskab til webdesign og sine evner på området på.

Jeg tror ikke Lene er interesseret i at få smidt et eller andet op til den billigste pris muligt (gratis!).Jeg har opfattet situationen som en virksomhed (kennel) der står overfor at skulle tage en beslutning omkring at få etableret en profil på Internettet som interesserede kan slå op på og finde informationer om kennelen og det den har at tilbyde.

Uanset holdninger til webdesignbureauer i al almindelighed findes der virksomheder der går op i at levere et fornuftigt produkt til en fornuftig pris. Der findes også virksomheder som godt kan lide at have tilfredse kunder og som mener at tilfredse kunder måske er den bedste markedsføring som man kan få...

Desuden kan det være forbundet med en del ulemper at være afhængig af andre "goodwill"/"filantropi" - hos os behøver man ikke at være taknemmelig - og man kan tillade sig at stille krav i forhold til alle aspekter af opgaven.

Til Lene:

Du vælger naturligvis selv, men inden du snubler af lykke over det fristende tilbud vil jeg råde dig til at vurdere konsekvenserne. Jeg har haft mange kunder som er startet med at få en de kendte til at flikke et eller andet sammen, hvorefter de af den ene eller anden grund har mistet interessen og ladt deres "kunde" i stikken. Nogle gange har man ikke råd til at tage imod noget der er gratis...

Du er velkommen til at sende en e-mail til mb@mblm.dk, hvori du beskriver hvad det kommende website skal indeholde samt nogle tanker omkring funktion og design - vedhæft gerne nogle billeder i din e-mail. Hos MBL Multimedia er det ganske gratis at få rådgivning i forbindelse med planlægningen af et website. Skriv evt. telefonnummer i e-mailen, hvis du gerne vil ringes op - så sparer du telefonregningen!

Det er dog vigtigt at du gør dig klart at et website ikke er en engangsinvestering. Har du overvejet ting som domæne og webhotel? Det er fint at du selv vil opdatere dit website, men du skal også overveje om det kan betale sig rent tidsmæssigt! Hos os tager vi 125,- kr. for at opdatere dit website pr. time. Hvis du selv har skrevet teksterne og vedhæfter eventuelt nye billeder, vil man kunne opdatere dit website på under én time. Hvor tit du så skal opdatere er op til dig, men normalt er 4-5 gange om året nok for et website med det ambitionsniveau som du giver udtryk for.

Når alt kommer til alt koster det ikke noget at spørge - og det kan altid betale sig at henvende sig til dem der har svarene!

Slutteligt vil jeg understrege; at når jeg skriver 3.500,- kr. mener jeg 3.500,- og ikke én krone mere. Det er et fast tilbud, eventuelle komplikationer (uforskyldt af dig) vil derfor være vores problem - ikke dit. Derfor bliver dit budget ikke større end 3.500,- "indenfor en kort periode" som påstået. I hvertfald ikke hvis du henvender dig til os. Ydermere skal du huske på at der naturligvis også er to års garanti på dit website. Hvis der kommer væsentlige ændringer i browsere m.v. som skulle påvirke dit website ordner vi det uden beregning.

Martin Boisen
MBL Multimedia

Mail: mb@mblm.dk
Tlf.: 26136559

NB. Hvis der kommer flere kraftige reaktioner på denne mail vil jeg blot her skrive at jeg ikke har i sinde at svare på flere af dem. Jeg finder det useriøst at skulle diskutere med komplet fremmede mennesker fordi de føler sig trådt over tæerne.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 15-09-02 15:06

Hej mblm.

Du er røget lige ind i "zonkersyndromet".
Glem ham. Hvis popularitet i "Kandu" udtykt i point, kan leveres negative - så får zonker uden at blinke minus 500.

Mvh
Ram2

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 15-09-02 15:50

Kære Lene

Jeg fik åbenbart ret i min påstand om at profesionelle webbureauer kan være dybt
uprofesionelle. MLM Bureau som ovenfor tilbyder sin assistance selvfølgelig mod
betaling, viser her til fulde hvor dybt useriøs firmaet er. Kig på nedenstående link for
at få beviset for min påstand :

http://www.kandu.dk/dk/spg/6425/

Kig så på svar 4, hvor MLM skriver følgende citat :

Kommentar
Fra : mblm
Dato : 15-09-02 15:39
Har I set www.yttepigen.dk???
Zonker har ikke kun hæklefejl i kysen - hans hjemmesider er heller ikke strikket så
godt sammen...

Så Lene jeg ville finde et andet sted, at handle. Ovenstående viser jo lidt om hvor
seriøse de er.

mvh

zonker

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-09-02 19:25

Hej Lenz

Jeg vil foreslå dig at spare alle pengene og lære det selv. Det kan du gratis på www.netskole.dk

Hilsen
Toupie

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 15-09-02 22:13

Hep,

Toupie har fat i den lange ende. Det er forholdsvist nemt og kanon lærerigt at lære det selv. Jeg har de sidste mange år haft med websider at gøre (dog mest med de "tungere" og tekniske dele) og jeg startede også som et stort spørgsmålstegn (1995 tror jeg nok). Men ved at læse bøger, prøve mig frem og især stjæle med arme og ben fra andre sites, skred det fremad på forholdsvis kort tid. Jeg mener nu, at jeg kan lave hvadsomhelst på nettet ;)

De penge du har til rådighed bør du investere i et par bøger, som du kan bruge som opslagsværker. Der findes et utal af gratis (freeware og OpenSource) programmer og guides på nettet, som du kan bruge til at komme igang.

Du kan bruge kandu.dk's guides og http://www.html.dk/ til at komme igang med.

Microsoft Frontpage er et nemt program at gå til, når du starter med at lave sider. Det ligner de programmer du nok er vant til, men det er dog ikke gratis.

Hvis du går igang med at lave siderne selv og går fast kan du jo bruge kandu til at stille spørgsmål i, enten i den her gruppe eller i HTML-gruppen eller andre.

Det du altså skal have fat i er:
1) Et domæne. Navnet på din hjemmeside. De koster fra ca. 99,- og op alt efter hvor du køber dem.
2) et web-hotel. Det er her siderne gemmes. Koster fra omkring 39,- og op alt efter hvor du køber det.

Ovenstående skal du have fat i ligegyldig om du selv går i gang eller får andre til det.
Hvis du selv går i gang skal du desuden bruge:
3) et program til at lave siderne i, f.eks Frontpage, selv Word kan gemme til brug på nettet (i html format)
4) en god portion gå-på mod :)

Surf lidt rundt og se hvad du kan lide på de forskellige sites og skitser så hvordan dit sted skal se ud, hvilke menupunkter og undersider der skæl være, hvor de skal placeres etc.

Håber det giver lidt inspiration.

Hvis du vil have links til flere guides mm, så post lige igen.

// Martin

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-09-02 23:27

Et supplement til Martins indlæg...

Der er efterhånden ikke mange webhoteller der understøtter Frontpage, så det kan være en fordel at bruge Dreamweaver i stedet - det kan også en del mere.
Man kan få gratis webhotel hos www.brinkster.com.

Held og lykke hvis I vælger at lave den selv og som Martin skriver, så er det ikke så svært som det ser ud til

Hilsen
Toupie

Kommentar
Fra : lenz

Dato : 16-09-02 08:23

Hej Alle.

Mange mange tak for alle jeres svar, der er godt nok mange at vælge imellem. Lave den selv udlukker jeg for ved på forhånd at det er dømt til at mislykkes
Lige en sidste kommenar, jeg syntes at det er synd at i sådan rakker ned på hinanden.Om den ene er bedre end den anden??? Og hvad så ? Der er altid nogle der er bedre end andre , sådan er det bare.Men endnu engang mange tak for jeres svar.
Lene

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 16-09-02 11:59

Hej igen,

Fair nok at få andre til at lave den :)

Men som et tip skal du sørge for at få en periode efter sitet er færdigt, hvor du kan komme med rettelser, der bliver lavet uden beregning.

Der er desværre en del firmaer/personer der laver et billigt site, men tager kassen for service og support. Sørg for at få prisen på skrift, samt hvad rettelser koster og i hvor lang tid de er gratis.

Håber det hjælper

// Martin

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 16-09-02 12:10

Hep,

Jeg vil lige tilføje, at ovenstående kommentar hverken er tillagt zonker eller mblm.

Jeg synes mblm's fremgangsmåde lyder helt iorden og priserne er i den lave ende af skalaen.

Det klart vigtigste, imho, er at du vælge en med evner, der som minimum matcher dit ambitionsniveau.

// Martin

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 16-09-02 16:29

Hej kaasgaard

Lige en kort kommentar:

Som regel har man altid ret til to korrekturer uden beregning - det burde være en selvfølge, men er det desværre sjældent. To korrekturer betyder at fra det øjeblik, kunden har erklæret sig tilfreds med design, funktion og indhold kan han/hun justere dette i rimelig grad (dvs. indenfor det udførte arbejdes rammer) uden beregning af to omgange.

Desværre er det langt de færreste virksomheder der yder denne service. I al almindelighed vil jeg også gerne brokke mig lidt over alle de virksomheder der efterhånden har gjort "service", "serviceydelser" og "kundeservice" til ting som man betaler for. Ordet service dækker jo oprindeligt over de ting man yder uden beregning for at tilfredsstille kundens ønsker.

Du har også ret i, at man som kunde ALTID skal sørge for at få et skriftligt tilbud - uanset om man vælger at betale pr. brugt time - eller aftaler en fast pris med virksomheden. Endvidere er det altid en god idé, hvis man også forhører sig om, hvad det koster at få opdateret sit website. (Se mit tidligere indlæg!).

-
Slutteligt vil jeg sige tak til kaasgaard for at have genoprettet den gode tone. Lad os fortsætte sådan...

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 16-09-02 16:42

Så Lene

Du er tilbage ved udgangspunktet og nogle erfaringer rigere, så nu er valget dit

Kommentar
Fra : yttepigen

Dato : 16-09-02 17:18

Hej lenz.

Jeg vil gerne lige benytte lejligheden til at uddybe tilbudet om gratis opsætning at en site til dig - hvis du ikke ved det i forvejen, så er det mig der har opsat, vedligeholder og ejer www.yttepigen.dk og desuden er jeg zonkers kone. Jeg vil undlade at kommentere diverse positive som negative bemærkniger om min site, men i stedet holde mig til emnet

Grunden til jeg tilbyder min hjælp er, at jeg synes, det er sjovt at rode med - ikke kun selve startopsætningen, men også vedligeholdelsen. Den smule erfaring jeg har, har jeg fået indenfor de seneste 3-4 mdr., før den tid anede jeg ikke, hvad en html-code var. Dermed mener jeg, at du faktisk sagtens selv i løbet af forholdsvis kort tid vil kunne få en site op at stå. Personligt bruger jeg (amatør som jeg er) fortrinsvis et wysiwyg-program - det er sådan eet, der viser dig den grafiske brugerflade imens du arbejder. Det er dog ikke velegnet til alt; hvis jeg f.eks. skal lave rammer og den slags foregår det i notepad.
Det hele afhænger selvfølgelig af, hvor "smart" din site skal se ud - men det er dog de færreste hundekenneler, der har alt muligt tingeltangel på deres sites. Men suma sumarum: Du kan sagtens selv!!!

Hvis du ikke vil selv, vil jeg som sagt gerne hjælpe - www.yttepigen.dk er blot een af mange måder, man kan gøre det på. Jeg valgte denne udformning, fordi jeg gerne ville have min site så lidt sjov ud eftersom den er et sted med sjove ting, folk kan downloade.
Udseendet på siten skal jo på et eller andet plan afspejle indholdet, samtidig med at det helst ikke skal tage for lang tid at indlæse den i en browser - alt dette er jo et spørgsmål om grafik, og den slags kræver ikke særlige kendskaber til html Hvis man kikker på mange proffesionelles webdesigner, så er de meget ofte temmelig ens, hvad angår eventuelle rammer og knappers placering - og det er der altså ikke mange ben i at lave. Det hele afhænger af grafikken, så det er godt med en del kendskab til grafik-programmer.

Nå, men jeg skal ikke fortsætte mine tanker - allerede nu, har jeg vist fået et par af de proffesionelle på nakken *LOL* Men hvis du har lyst vil jeg gerne hjælpe dig - helt og aldeles gratis! Jeg vil i samarbejde med dig finde frem til det design, du ønsker og som er hensigtsmæssigt, og jeg vil hjælpe dig med at vedligeholde den. Vedligeholdelsen kan af gode grunde ikke stå på for evigt - så jeg forestiller mig, at du undervejs også selv lærer at vedligeholde den med min hjælp. Om denne proces varer 1 måned eller 5 år betyder ingenting for mig - det er stadig gratis, så længe du bare ikke vil have lavet om på den hver uge

P.S. til alle I andre: Vær søde ikke at komme med diverse nedladende kommentarer om min site - jeg er faktisk meget stolt af den!

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 16-09-02 17:30

Endnu engang undskyld til zonkers kone!!!

Anyway - en WYSIWYG-editor er også det foretrukne arbejdsredskab hos de professionelle...

Hvis du vil til at rode seriøst med webdesign kan jeg anbefale dig Adobe Photoshop, Adobe Illustrator og Adobe GoLive...

Kommentar
Fra : yttepigen

Dato : 16-09-02 18:15

til mblm

No hard feelings

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 16-09-02 21:00

Hej Yttepigen
Jeg syns da det er en ok hjemmeside du har lavet Det tror jeg egentlig også de fleste andre syntes - jeg tror bare du lige blev offer for "zonker chikanen" som åbenbart går ud på at generer alt der har med ham/din mand at gøre - desværre

//Toupie

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 16-09-02 21:38

Og jeg som ææææææææææææælsker (elsker) notepad *G*

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 16-09-02 22:31

Heh,

Jeg kunne ikke leve uden UltraEdit. Notepad mangler lige syntax highlighting :)

// Martin