/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
I selvretfærdighedens hellige navn.
Fra : berpox
Vist : 414 gange
10 point
Dato : 04-04-05 22:55

I selvretfærdighedens hellige navn.

Det er med stor beklagelse at jeg gennem de seneste måneder har måttet være vidne til en aldeles uintelligent omgangstone mellem nogle få kandu'er.
De verbale udfalds karakter er ganske under lavmålet, og det ellers så smukke danske sprogs værste gloser anvendes med stor flittighed af kombatanterne, i forsøg på en renselse af netop deres eget syn på modparten.

I det virkelige liv hvor I mødes og taler med jeres medmennesker af kød og blod, vil I næppe tale på en måde til hinanden, som afspejles i det vokabularie I anvender her. Gang på gang besudles spørgernes indlæg af Jeres indbyrdes tvister, om hvem der nu har ret, om hvem der nu skal holde sig ude af tråden, om hvem der startede med at tale nedladende om den anden osv.

For den nytilkomne såvel som den garvede bruger på Kandu der surfer rundt mellem indlæggene, vil der subjektivt opleves en majoritet af såkaldte "svar", der sprogligt såvel som sagligt, ligger langt under det niveau man kan forvente af en 2'den klasse. Det er sørgeligt. Det er faktisk en skændsel. Jeg er både stolt og glad over, at et sted som Kandu eksisterer, at jeg kan både yde og nyde hjælp. At jeg kan deltage i en god debat, metodeudforskning, erfaringsudveksling eller meningsudveksling.

Men antallet af person- og personrelaterede angreb synes at stige. Har du ikke noget fornuftigt og velovervejet at skrive, så lad være. Lad din indre tolerancetærskel flytte opad, så du ikke lader dig træde så let over tæerne, og overvej én gang til om du virkelig bør sende det indlæg du er ved at sende.

Jeg har mange gange tænkt: "Hvornår mon disse personjagter ophører?" og "hvornår indser xxx at det netop ikke nytter noget, at hetze?"

Min opfordring skal derfor lyde: Tag Jer nu sammen, spis af kundskabens frugt, og lad jer ikke lede i fristelse til enøjede enmands-/kvindeaktioner, I jeres selvretfærdigheds hellige navn.

Jeg har ingen forventning om, at de fremtidige indlæg ikke kan indeholde spidsfindigheder, men jeg har en klar forventning om, at både kammertonen findes frem og der måske nærlæses et par kapitler fra Emma Gad.

mvh berpox

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 04-04-05 23:00

Hej berpox, jeg kan kun give dig ret.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 04-04-05 23:03

Hej Berbox

Fornuftigt indlæg, som jeg kun kan prøve at leve op til Jeg vedkender mig, at være én af dem der kan finde de skarpe ord frem. Jeg prøver somregel, at være på Kandu med det lyse sind, men må med beklagelse indrømme at det hænder, at min indre djævel dukker op og ikke kan bremses, selvom jeg i bund og grund er helt enig med dig.

// Toupie

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-04-05 23:10
Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 04-04-05 23:10

Optimisme er godt !!

Jeg tror desværre ikke at du vil finde fred og fordragelighed blandt alle deltagerne her på kandu.dk.

Husk på, det er et sted hvor man kan prøve sit ego af, uden at du står i direkte kontakt med et menneske af kød og blod. Derfor kan du lufte den indre svinehund og nedgøre andre uden at det får konsekvenser i nævneværdig grad.
Det værste der kan ske er, at du ser kommentar, der er endnu værre end den du selv sendte afsted.

Jeg undres stadigvæk over visse personers gensidige kritik...hvad er formålet ??

Nå ja, man kan jo bare blande sig uden om, og vende det blinde øje til.

God fornøjelse med den videre debat.

Hvis det fører noget godt med sig, så er det et fornuftigt initiativ du har taget <berpox>, og hvis det ikke ændrer noget, så skal du være stolt af, at du har gjort en indsats for at gøre kandu.dk til et sted, hvor det kan være lærerigt og interessant at være deltager.

Jeg tror personligt desværre ikke, at det ændrer noget som helst.

med venlig hilsen
jakjoe

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-04-05 23:13

Det passer ikke Toupie, du er altid sød.

Keldd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-04-05 23:13

Det nytter slet ikke noget hvis man ikke blander sig og sætter navn på f.eks.! Hvis man vil have et "bedre" Kandu må man da osse være villig til at tage slagsmål med urostifterne! Så hvor vil du egenligt hen med dit spørgsmål Berbox?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-04-05 23:16

Undskyld Berpox! Og Keld du holder fingrene fra Toupie din liderlige hanhund! Hehe

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-04-05 23:22

tedd:
Det bliver sagt til kandu teamet.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 04-04-05 23:22

Keldd, tak for de søde ord, de varmer men de passer nu ikke helt Jeg er ikke altid "kun" sød og der er ingen grund til at skjule at jeg også har en indre djævel, slet ikke efter mit sidste "udbrud" til AJ for nogle dage siden.

// Toupie

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-04-05 23:23

tedd < hvor vil du egenligt hen med dit spørgsmål Berbox?> - ja hvad tror du

berpox har jo ret - vi kan godt finde kammertonen hvis vi vil !!!!!!!!! - men det er jo viljen der styrer åbenbart.

nogen der vil have et lille (((spark)))) ???????????????

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-04-05 23:28

Toupie:
Hvis vi ser bort fra arne, er alting da fredeligt på kandu.

Jeg kan ikke se der er noget at komme efter, med undtagelse af førnævnte personage.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 04-04-05 23:28

tedd> Jeg kan uden problemer tage den debat der måtte fremkomme med de værste urostiftere, men al erfaring i den henseende viser, at der antageligt skrives for blinde øjne.

Derfor denne generelle opfordring til, at se indad. Og så kan jeg jo håbe lidt på, at urostifterne selv tør melde sig under fanen.

Og hvor jeg vil hen? Jeg vil blot derhen, hvor vi alle tænker over hvad vi skriver.
På linie med en mening i BjarneD's fremragende link til KD's artikel, så virker det skrevne sprog på samme måde på modtageren, som hvis man var fysisk konfronteret.
Og netop dette forhold kan være en plausibel forklaring på de mange meget personfjendske indlæg.

mvh berpox

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-04-05 23:30

keldd - arghhhhhhhhhhh

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 04-04-05 23:30

Hej Toupie.
Ja, der kan da "ryge en finke af panden" for enhver. Det sker skam også for undertegnede, men jeg er modsat heller ikke bleg for at undskylde, hvis jeg har trådt nogle over tæerne. Det er netop det lyse sind og den oprejste pande der indbyder mig til dette.

mvh berpox

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-04-05 23:31

Det jeg mener, mirit, er at vi må have nogle navne på bordet hvis spørgsmålet skal løses! Ellers er det jo bare endnu et angreb på andre personer, der for så vidt kunne gælde os alle!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-04-05 23:34

tedd - navne på bordet her - så er jagten gået ind igen igen igen - ikk´ ???????

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 04-04-05 23:36

Berpox apropo undskyldninger så vil jeg lige skynde mig, at undskylde fordi jeg ikke har skrevet dit navn korrekt , selvom jeg nu ikke regner med at du har taget det som en fornærmelse...

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-04-05 23:36

Jeg er da på linie med tedd. Vi aner jo ikke hvem vi taler om, hvis der ikke er navne på,

og må jeg så være fri for den finger frk. miritdk.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 04-04-05 23:37

Tedd> Jeg kunne nævne mange navne som jeg personligt synes træder langt over grænsen for, hvordan man kan tillade sig at både omtale og tale til (i det skrevne sprog naturligvis ) .

Nogle er blot mere flittige end andre i denne henseende. Og jeg vil IKKE starte en personjagt! Som sagt, en opfordring til at se indad.

mvh berpox

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-04-05 23:39

Jagten? Næh!! Det kunne jo være de "Få Kanduer" havde et fosvar for sig selv, eller måske gerne ville gøres opmærksom på, at nogle betragtede dem som et problem?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 04-04-05 23:39

Toupie - bare rolig - der skal altså mere til at bringe min vandige opløsning af affaldsstoffer i kog end en stavefejl

mvh berpox

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 04-04-05 23:44

Berpox, regnede jeg også med

Filosofisk tænkning:

Det hjælper ikke altid at se indad, for dét man skriver mener man jo er det helt rigtige... man læser og skriver med de øjne man ser med...

Og så er det vist nat nat herfra

// Toupie

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-04-05 23:51

Ja, jeg er sgu så ikke bange for at indrømme, at jeg sikkert er en af dem som berpox's indlæg er rettet mod
(Måske ikke en af de værste.............håber jeg dog )

men kender i det ordsprog om at vende den anden kind til??

Så ender man bare med ondt i dem begge to

Citat
I det virkelige liv hvor I mødes og taler med jeres medmennesker af kød og blod, vil I næppe tale på en måde til hinanden, som afspejles i det vokabularie I anvender her.

Jo. Jeg ville, jeg er nemlig vant til at "kalde en skovl for en skovl og en spade for en spade"

mvh dova

PS: Forresten holder jeg med Tedd: Frem med navne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-04-05 23:54

hvis der skal jagtes indleder det jo blot endnu en mudderkastning - intet formål med det !!!!!!!!!!

et ønske ville være at der var en adm. fra kandu teamet - så kunne det være der ville blive taget hensyn - om ikke andet så fordi der ville være mulighed for kickoff !!!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-04-05 00:04

Jeg vil gerne anmelde den første: mirit, og så dova, og den tredie keldd (virkelig slem)
Keldd

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-04-05 00:06

Keldd - Nu må du squ lige tage dig sammen:
Citat
Fra : Keldd Dato : 04-04-05 23:28

Toupie:
Hvis vi ser bort fra arne, er alting da fredeligt på kandu.

Jeg kan ikke se der er noget at komme efter, med undtagelse af førnævnte personage.
Hilsen
Keldd.

Keld det er da ikke mig der laver lort og ballade. Det er Creamy og Klumme. Hvorfor fanden tror du at der er så mange mennesker der giver mig point hver måned, hvis jeg hele tiden opførte mig som en modbydelig skiderik?

Tænk dig da lige en smugle omkring.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-04-05 00:07

Lighten up *S*

Jeg nægter at være del af et virtuelt kapitalistisk magtregime. Jeg vil derfor holde mindst 1 minuts pause fra kandu i protest!

Den tid vil jeg så bruge konstruktivt på at prøve at få mig et liv

Hellere spilde et minut af dit liv - end spilde dit liv på et minut. Er det ikke sån' det er?!

Jeg er forresten heller ikke en engel. Jeg er en heks med vinger

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-04-05 00:08

Hov jeg glemte arne.
Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-04-05 00:10

Hov jeg glemte også Creamy, nu er jeg alene oppe på 5, kan vi så ikke få lidt gang i heksejagten.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-04-05 00:11

keldd - jojo det er ganske vist

creamy - en eller anden sagde nu hellere spilde et minut af dit liv end af mit -

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-04-05 00:12

jaja det ender som altid - så

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-04-05 00:13

Arne>>
Hvorfor ser du splinten i din brors øje, men lægger ikke mærke til bjælken i dit eget øje?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-04-05 00:18

OK Hvis ingen andre turde sætte navne på. Kære venner gør som dova skriver: Kald tingene ved deres rette navn, så når vi nogen steder. Det I har gjort i hele denne tråd er jo kun at danse omkring den varme grød. Og hvor tror I at I kommer hen med det? Masser af ½-mente holdninger, der alligevel ikke er en 1-hel skid værd. Tag jer sammen. I ved jo godt hvad der skal gøres. K.H.Arne

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-04-05 00:21

Hov Bjarne

Du glemte kildeangivelse: Lukas evangeliet 6, 36-42

mvh dova

Det var smart med vingerne Creamygirl, så behøver du ikke slæbe rundt på kosten

mvh dova

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-04-05 00:24

Jeg må jo nok se øjnene at jeg er en af de virkelige slemme og det agter jeg ikke at lave om på.

Jeg mener at kun keldd er lidt værre end mig.

Og så vil jeg iøvrigt holde mig til kandu's regler og ikke Emma Gad eller berpox.

//bentjuul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-04-05 00:26

Dova, der er ikke copyright på skulle jeg hilse og sige! Nå det vidste du ikke.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-04-05 00:28

De der vinger i omtaler har det noget, at gøre med de der røde jeg erhvervede i min ungdom?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-04-05 00:32

Øøøjjj Bjarne

har du været engel i dine unge dage

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-04-05 00:36

Tilslutter mig fuldstændig bentjuul's holdning til regler og normsættere.

Så længe den jubelidiot og landsbytosse til AJ spiller herremand på Kandu og er så stinkende opblæst og ubehøvlet, så har jeg ikke i sinde at ændre min retorik i forhold til ham.

Og jeg skulle hilse at sige, at dette standpunkt ikke bliver gjort til genstand for diskussion med mig.

Klumme

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-04-05 00:38

Nøøjjj Dova selv om jeg ikke er nogen "ørn" til biologi, så tror jeg at der er andet end "engle" der har vinger.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-04-05 00:38

Det var dog den stiveste, her skal man i en sen nattetime sidde og læse at bent,

ikke vil ændre sig til det bedre, ja, Paven er død, og alting kører i rasende fart mod afgrunden.

Domus el Patra la stra voy. Bon voyage.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-04-05 00:53

Bjarne

du ved vist godt hvilke engle jeg hentyder til med de røde vinger

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-04-05 00:58

Utvivlsomt, men nu skal jeg passe på fordi jeg lige har været "barnlig" over for Arne. Vist nok fordi jeg ikke anerkender hans VID!

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-04-05 01:10

OK. Svar på tiltale.

<Kære Arne. >
Det er netop dine ufatteligt mange indlæg af nedladende karakter i diverse tråde, der efter en rum tid har fået mig til at fare i blækhuset.
Læs dit eget indlæg fra 05-04-05 00:06 igen. Et sprudlende sprog, men ikke just en sprogblomst. Det er jo netop den slags indlæg, med netop denne betoning, der kan få "det værste" frem i alle. Du fremhæver selv både Klumme og Creamygirl. Jovist, de er flittige til at modsige dine indlæg i sammenlignelige lidet flatterende formuleringer.

<Kære Klumme>
Det er jo ingen hemmelighed, at du har et stort horn i siden på Arne Jacobsen. Men netop du, med dine retoriske evner og udvidede ordforråd, kunne nok indse det fornuftige i, ikke at klapjagte Arne Jacobsen igennem alle de tråde Arne måtte deltage i - hvis du altså ville! Og Arne kunne nok også se det fornuftige I ikke at lege politibetjent på Kandu. Jeg skal være den første til at indrømme, at jeg også har fået på hattepulden for at jagte de, der ikke lukkede spørgsmål. Nogle med positivt, og andre med negativt udfald. Og den må jeg så tage på mig.

<Kære bentjuul>
Jeg sætter absolut ingen regler op - men opfordrer blot til fred, fordragelighed, nuancerede debatter, spørgsmål og svar, alt holdt i en god og sober tone.

<-alle->
- og dermed også en opfordring til alle, og især Klumme og Arne Jacobsen, om at holde inde med de gensidige beskyldninger der plager så mange tråde. Det vil højne Kandu's standard væsentligt, og luge ud i de for spørgsmålenes vedkommende, mange uanvendelige kommentarer.

Godnat, og sov godt.

PS: Hvor slem man er, er jo op til ens egen samvittighed....og der tror jeg de fleste klarer helskindet sig gennem skærsilden

mvh berpox

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-04-05 01:17

PS berpox, jeg kan betro dig at min samvittighed er hvid som sne, da den aldrig har været brugt.

//bentjuul

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-04-05 01:21

Jeg siger som Klumme. Jeg ikke i sinde at ændre min retorik i forhold til AJ - og mit standpunkt står ikke til diskussion.

Og min samvittighed har det fint med den beslutning

Kommentar
Fra : Trine80

Dato : 05-04-05 02:01

jeg syntes nu snakken køre meget fint.
skal vi nu lave os om, bare fordi vi er på et chat rum ?
Så lære vi jo slet ikke hinanden at kender, ville være falsk

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 05-04-05 02:24

For mit vedkommende er jeg bedøvende ligeglad, om jeg skriver til folk eller siger tingene lige foran dem. En skovl er en skovl og en spade en spade, lige meget fra hvilken vinkel man ser dem. Hvis folk sviner mig til, så får de tilbage med samme mønt. Hvis de taler/skriver ordentligt, gør jeg det som hovedregel også - med mindre de ikke behandler andre ordentligt. Den med, at som man råber i skoven, får man svar, er ikke løgn.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 05-04-05 06:00

Det er ok med udvekslingen af synspunkter om forskellige profilers opførsel...men det er spild af tid. !!

Spild af tid, fordi alle sidder skjult bag det elektroniske medie, og kun eksisterer som en profil med et tilfældigt navn.
Du kan ikke høre, se , føle eller lugte med hvem du diskuterer.
Alle kan være de rareste personer i det virkelige liv, men opfører sig her som de mest ubehøvlede profiler, eller omvendt.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-04-05 09:05

Godmorgen

<jernlady>
Oh ja, kære Jernlady - det har du såmænd også så evigt ret i. Jeg synes blot at det er sølle, at "man" den ene gang efter den anden lader sine kraftfulde meninger om andre kandu'er brede sig som ringe i vandet i alle mulige og umulige tråde.

Fordi der falder et par skarpe bemærkninger indimellem, er der nok ikke nogen der farer i blækhuset, heller ikke jeg.

<jakjoe>
Spild af tid ja - men det er da også spild af tid at skulle bladre sig gennem det ene useriøse indlæg efter det andet i ellers reelt oprettede tråde.
Om man spiller med fordækte kort i dette elektroniske forum må være op til den enkelte. Der er dog så vidt jeg ser det, ikke noget legitimt behov for, at udtrykke synspunkter om andre allevegne på kandu. Tag diskussionen i en dertil oprettet smalltalk tråd i stedet.

- iøvrigt vil jeg sige, at jeg nærer dyb respekt for både "ballademagernes" såvel som de øvrige kandu'ers både spørgsmål og kompetente svar.

mvh berpox

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-04-05 10:20

Bemærkede lige, at der var en der mener at vi befinder os i et chat rum - Kandu er ikke et chatrum, men et internetforum, der er baseret på bruger til bruger hjælp, og det er vist der filmen knækker. De fleste internetfora har moderatorer eller redaktører, der griber ind når, men her på et af de mest ambitiøse af dem alle hersker der anarki.
Det er svært, at tie når nogen ødelægger konceptet med deres private idéer om hvordan det skal være og alternativet er for mit vedkommende, at bruge væsentligt mindre tid her. Det vil sikkert glæde nogen, og ærgre andre, men jeg hverken kan eller vil acceptere, at der findes personer i dette forum, der hverken yder eller får hjælp, men primært deltager som et eller andet "personligt eksperiment". ....og så er der lige den der pointliderlighed!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-04-05 10:26

berpox

Jeg ser i dit indlæg kl 01.10 at du har en pudsig måde at foreslå en løsning på. Mener du virkelig, at hvis politiet ophører med at stresse rockerne, så vil de ophøre med deres aktiviteter?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-04-05 10:27

Der er kun én ting som er værre end mandschauvinister og det er kællinger, der ikke gør som der bliver sagt!

Right Bjarne

I øvrigt mener Albert Einstein, at fantasi er vigtigere end viden.
Det giver jeg ham ret i

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-04-05 10:29

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 05-04-05 10:34

Hej med jer!

Jeg synes det er helt ok, at nogle ikke kan døje andre... Fred være med det, men det, der er en anelse anstrengende er, som Berpox skriver, at disse fejder ofte forstyrrer ellers gode og seriøse tråde. Det spolerer dem simpelthen - diskussionen stopper fordi ingen gider at læse de forbaskede indlæg, der fordrejer de seriøse indlæg hen mod mudderkastning. - Dette er ganske selvoplevet for bare et par dage siden.

Klumme du oprettede så fint en Arne-hade-tråd for lidt tid siden - kunne du ikke holde "retorikken" der - eventuelt sammen med ligesindede og andre, der gerne vil diskutere lige netop det spørgsmål. Og så lade andre tråde handle om det, de skal.

Og tilsidst en ønske om endnu en smuk, omend køligere dag til jer alle!!

Vaxen

Kommentar
Fra : calista

Dato : 05-04-05 10:38

God læsning til formiddagskaffen

Og oven i købet holdt i en rimelig sober tone.

Uden at nævne navne, så ved vi vist alle, hvem det er der smider den første klat mudder. Men derfor er det jo ikke ensbetydende med, at to andre skal tage fat og fortsætte kampen. Og alligevel, hvem fanden skal ellers sætte xx på plads?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-04-05 10:47

Vaxen

Du har ikke rigtig forstået hvad meningen er med at jeg kommenterer AJ. Det er ikke et spørgsmål om at oprette en tråd og i den tilsvine nogen som helst. Det essentielle i AJ problematikken er, at AJ's adfærd i mange af de tråde han deltager i er så nedladende, ubehagelig, pointhungrende, manipulerende oma., at det nødvendigvis er i den aktuelle tråd, der skal gøres opmærksom på det. Om ikke andet, så kan det med det samme åbne nye brugeres øjne for hvilken pestilens han er, når nu Kandu ikke tager affære.

Jeg skrev at mit standpunkt vedr. min retorik i forhold til AJ ikke står til at diskutere, og med dette indlæg er mit statement ikke ændret, men skal udelukkende forklare hvorfor jeg fortsætter.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-04-05 10:50

PS Vaxen.

Jeg har ikke oprettet nogen "Arne-hade-tråd", men de tråde jeg åbner kan da sagtens bruges til at gøre opmærksom på hans nedrigheder.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 05-04-05 10:55

Klumme>> Det har jeg forstået - vi har jo snakket om det her før

Personligt er jeg ofte løbet ind i dine noget tråd-belastende kommentarer og jeg er i tvivl om, om du er klar over, at de er meget ødelæggende for en god diskussion. Problemet er, at det breder sig ind i tråde, hvor der ikke i forvejen har været nogen kommentarer, der kunne give anledning til at du reagerer. Havde der været det, var det måske mere relevant.

Jeg ville ihvertfald være glad, om du ville vente med at kommentere til der er noget at kommentere på - når det drejer sig om nærværende "mudderkastning"

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 05-04-05 10:58

Det var denne, jeg refererede til: http://www.kandu.dk/dk/spg/63553

Vaxen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-04-05 11:05

vaxen

Det er ikke en hadetråd, men en dokumentation for hans nedrigheder. At det så udvikler sig til det du kalder en hadetråd, tjaeeeee. ..........

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-04-05 11:11

.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-04-05 11:15

Er jeg gået ind i tråde, hvor AJ ikke har huseret i forvejen?? og kommenteret..... ja i enkelte, men det kan da ikke være belastende med den smule. Skulle du føle det belastende, så vil jeg da anbefale dig lige at springe disse enkeltstående kommentarer over.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 05-04-05 11:18

Hvis jeg er ganske alene om at have det sådan, jeps, så vil jeg bestemt følge din anbefaling, Klumme.

Men mon ikke, der er andre, der har det som jeg? Trådejeren måske?

Vaxen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-04-05 11:25

Nååå Vaxen LOOL - Lad du dem selv klage til / over mig.

Klumme

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-04-05 11:50

Man kunne jo også, hver gang en vis person turer frem, henvise til:

www.kandu.dk/dk/spg/57924

mvh dova

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-04-05 12:08

<Klumme> Mener du virkelig, at Arne vil holde inde med sine kommentarer til dine kommentarer osv. fordi du bliver ved med at jagte ham rundt i manegen?

Jeg er intetanende om dit incitament, men jeg finder det påfaldende at du benytter enhver lejlighed til at rette på Arne i utvetydige og dumsmarte vendinger.

At du nægter en diskussion endsige en anfægtelse angående dine Arne-Jacobsen standpunkter udstråler i høj grad manglende respekt, tolerance og fleksibilitet. Du anfægter Arnes opførsel, men antager i samme åndedrag en selvbestaltet lederrolle som både meningsdommer og herremand...

Du er en enmandshær - og du kan ikke sejre, uanset hvor meget du prøver til stor gene for en sober debattone.

mvh berpox

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-04-05 12:12

Tjaee - det er jo din mening

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-04-05 12:31

Dova.

Ja den tråd illustrerer så fuldstændig AJ problemet LOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-04-05 12:34

Berpox

Svar på dine sp.

1. Ja på et tidspunkt.

2. Hvad du finder påfaldende og er intetanende om, er jeg sådan set ligeglad med.

3. Nå.....

4. Nå.....

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-04-05 12:55

Må vi få at vide hvem du er Klumme?

Keldd.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-04-05 12:58

Hvem jeg er.. hvordan mener du, sån med navn, adresse og tlf.??

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-04-05 13:01

Jeg indrømmer gerne, at jeg ikke ejer et gram respekt for profilen Arne. Jakobsen - og det har han selv været medvirkende til at ødelægge.

Kig på Dovas link, og du vil vide hvorfor Berpox. Lige præcis denne tråd fik mig til at indse at AJ er syg, og i høj grad mangler respekt for andre end ham selv!

Skal nogen kigge indad, som du så brændende ønsker, så må det være AJ - og efter hans åbenlyse vanvid i dovas link kan jeg kun sige:

'Den der ingen fejl har, har ufattelig dårlig selvkritik'.

Uden dårlig samvittighed overhovedet, så kan jeg med det samme fortælle, at så længe AJ tiltaler mig og andre brugere som fuldkommen idioter, så længe vil jeg også kommentere på hans indlæg - uagtet hvad du og andre mener om dette..

Jeg tror ganske enkelt ikke på den med at manden vil falde til ro, hvis ikke han bliver irettesat. Det vil derimod medføre et tiltag af hans ubehagelige udbrud.
Det har vi jo set før

Da kandu åbenbart har valgt ikke at blive dette problem kvit, så ser jeg ikke anden udvej end at de brugere der gider bruge tid på opdragelse af denne 50 årig mand, blot skal fortsætte..

Takt og tone er helt igennem ok for mit vedkommende, men jeg ser ingen grund til at respektere dette over for et individ, der i så vid udstrækning som AJ netop IKKE magter at praktisere det samme ..

Kort fortalt. Jeg har det som Jernladyen, og kan fuldt ud tilslutte mig hendes kommentar Dato : 05-04-05 02:24

Det kan godt være, at nogen mener det er fint og flot at man blot vender den anden kind til ved uoverensstemmelser. Sådan er jeg bare ikke skruet sammen, og har det helt fint med det!

Tja, spørger vi AJ, så er jeg sikker på at både Klumme og jeg er Svampearne *G*

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-04-05 13:03

Du ved godt hvad jeg mener, du har været på kandu før du kaldte dig Klumme.

Dit navn, adr. og telefonnr. er mig komplet ligegyldigt.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 05-04-05 13:04

Det er egentligt underligt.. Kandu bannede Ram og co i sin tid, fordi de havde et ualmindeligt grimt sprog overfor andre kandu- brugere. Hvor er forskellen fra dem og så lille Arne?
Kig på diverse tråde og se de ting AJ har kaldt andre...
Jeg undrer mig!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-04-05 13:05

berpox - jeg syntes fuldkommen du overser hvem der starter hvad - og godt klumme og andre forsøger at stoppe denne person - ellers er jeg overbevist om - at det havde været endnu værre for især nye brugere her på kandu.

Og nej, vi er flere der har det som klumme !

//bentjuul

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-04-05 13:10

Præcis samme tanke har jeg haft Calista!

Faktisk er jeg aldrig stødt på indlæg af Ram2, hvor han har brugt så slibrige gloser som dem AJ udspyr?!

Yderst underligt, men kandu har måske ændret på deres regler, og er blevet mere blødsødne..

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-04-05 13:10

Pst calista, arne er med i "kandu teamet".
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 05-04-05 13:12

*LOL* Keldd eller også har han en særdeles god "online- connection" med dem!!
Kors i skuret mand, hvor er det her til at brække sig over!!
Gid de kom med deres nye kandu, så man kunne ignorere andre brugere!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-04-05 13:13

keldd >han er ikke med, han er kandu teamet

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-04-05 13:13

Nååå Keldd...... nej det får du ikke at vide. Lidt "privatliv" må man vel ha' LOOOL.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-04-05 13:21

Kom nu Klumme, det bliver helt fortroligt mellem dig og mig, og så selvfølgelig læserne. Og husk: Du er privat nok, der langt væk hvor du er.

Ellers må jeg jo bare til at gætte, og jeg ku' jo tage fejl.

Hilsen
Keldd

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-04-05 13:33

Jeg fatter ikke en klejne Keldd
Hvorfor er det vigtigt for dig at vide, hvem Klumme evt. har været i en tidligere profil?!

Jeg vil da klart hellere have hans rigtige navn og adresse*G*
Hjælper det, at jeg oplyser han bor i Værløse?! - glem telebogen, den indeholder ingen Klummer - jeg har tjekket

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 05-04-05 13:35

Selvfølgelig skal der da protesteres når nogen befinder sig under lavmålet - men det må så gælde alle.
Det der er så irriterende er, at det falder hvor som helst, når som helst, uden hensyntagen til, hvad der ellers foregår i den pågældende tråd.
At Klumme har det som Klumme har det er helt fint med mig, men for filen da, hans indlæg er nøjagtig ligeså generende, som når Arne folder sig ud - for tiden en tand mere.
Og jeg må indrømme.... Jeg tror sgu ikke, at missionen lykkes - ikke på denne måde.
Og jo - det ville være fedt, om kanduteamet ville sætte sig lidt igennem overfor groft og personligt nedsættende sprogbrug - og det være sig ligegyldigt hvem, det kommer fra. (Her synes jeg, at Klumme kvalificerer sig nøjagtig lige så godt som AJ! - den eneste forskel er, at skytset er rettet mod en enkelt person frem for forholdsvis tilfældige)

Nå, gider ikke at være en sur kælling mere i dag....

Lad os alle være glade

Vaxen

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-04-05 13:43

Vaxen vi er alle glade

//bentjuul

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-04-05 13:44

Creamy:
Hvorfor jeg vil vide hvad hans tidligere profil var? Nemt nok, jeg er rimelig nysgerrig.

Hans privatadr.m.m. må du selv ligge og rode rundt med, det kan jeg ikke bruge til noget.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-04-05 13:47

Vaxen ... Du er da ikke en sur kælling LOOL.

Netop det du skriver: "den eneste forskel er, at skytset er rettet mod en enkelt person frem for forholdsvis tilfældige" er den altafgørende faktor

Klumme som er skide rar (i virkeligheden)

Og Keldd..... LOOL - Du må leve med din nysgerrighed

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-04-05 13:52

Klumme:
Jeg klarer det nok, jeg har mine fornemmelser, de er næsten til at stole på.

Hilsen
Keldd...............Stadig snotforkølet, og halvsvimmel, må heller ikke komme ud og lege.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-04-05 13:52

Altså mener du vaxen, at det er bedre at flest mulige bliver tilsvinet - fremfor at der forsøges at stoppe dette ved at rette skytset mod urostifteren?!

Du har da ret i at lige pt kvalificerer Klumme sig til en udvisning, men jeg er også ret overbevist om, at Klumme gerne tager denne risiko, hvis blot hans udvisning medfører, at AJ ryger med i faldet..

Tager jeg fejl Klumme?!

Og så lige til dig Keldd. Selvom nettet er et udmærket sted at opholde sig, så har jeg det alligevel sådan, at et nick i cyberspace er ganske uinteressant, hvis det er nysgerrigheden der skal stimuleres

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-04-05 13:57

Nej du tar ikke fejl Creamygirl. Så enkelt er det.....

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 05-04-05 14:00

Creamy>> når jeg kommenterer alt det her, er det af fuldstændig egoistiske årsager.... Jeg er egentlig ligeglad med, at folk ikke kan lide hinanden og siger grimme ting, men det er så irriterende, når det går ud over de gode tråde. Så det er kun for min egen skyld og ikke for at beskytte andre kanduer overhovedet....
Derfor er jeg ligeglad med hvem der tilsviner hvem, bare det bliver gjort når det er relevant og ikke ødelæggende for trådejer og deltagere...
Jeg tror ikke, jeg her kan agere Florence Nightingale og beskytte min medkanduer mod tilsvining fra hverken den ene eller den anden... Jeg siger blot min mening... Som jeg plejer
Og desuden - inden kommentaren lander endnu engang - det er da sjov og ballade det her, derfor deltager jeg også i denne slags tråde. Bare fordi, jeg er uenig i diverse fremgangsmåder betyder det jo ikke, at jeg ikke er djævelsk nysgerrig og synes at et godt skænderi på det rette tidspunkt er rendyrket underholdning

Keldd>>>> ud med sproget!!!! Koooom nuuuu Og dig også Klumme
Måske kan vi også få en god historie ud af det

Vaxen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-04-05 14:02

Creamy:
Vi er da helt uenige, ser du min nysgerrighed bliver ofte tilgodeset i Cyberspace.(nick eller noget andet)

Hvad i alverden skulle jeg da ellers der efter??

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-04-05 14:03

Stakkels syge Keldd.

Jeg har haft det noget lignende. Jeg har været underlig i 2 uger (tak ingen morsomheder ) og vidste egentlig ikke jeg var "syg".

Havde fan....næsten ikke kræfter til at løfte armene (når folk hylder mig), men nu går det meget bedre. Så fat mod... Der er lys for enden af røret

Klumme den raske

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-04-05 14:06

Tænkte nok det netop var så enkelt Klumme!

Nu gider jeg ikke mere arnesnak. Smutter derfor en tur på sofaen, eller måske en tur Århus rundt - og jo, man må gerne chatte i et smalltalk spørgsmål. Er jeg da ret sikker på*S*

Eneste forskel på en chat og en smalltalk er, at i chatten forsvinder ordene efterhånden. Her bliver de stående - og det tror jeg trods alt begrænser de værste udgydelser, hvilket vi vel godt kan blive enige om ikke er så ringe endda

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-04-05 14:08

vaxen:
Hvis Klumme udlover nogle point (mange) kommer jeg med et gæt.

Keldd.........jeg gør det kun for pointenes skyld.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-04-05 14:10

God tur Creamygirl.... & take care

Keld... Fy... det der pointluderi vil vi ikke ha med at gøre LOOL

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 05-04-05 14:11

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-04-05 14:13

Tror sgu at Keldd er gammel vaneforbryder LOOL

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-04-05 14:15

Nu ringer jeg efter Falck, så de kan komme og bære mig over på sofaen.

Måske er der en mindre bedring på vej, mit hoved er ikke så tungt mere (hold lige op)

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-04-05 14:19

Ja ja, og kan de ikke klare din vægt, så kan de jo gå to gange LOOL Go bedring (hypokonder )

Smutter på arbejdsmarkedet GAAAAB

CU all later

Klumme

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-04-05 14:56

Møgkællinger har det bare sjovere.

Jeg vil fortsætte med at rydde ukrudt i min have, der skinner solen

Det ser ud til at I prøver at fjerne ukrudt her på kandu

God arbejdslyst

Jeg behøver jo ikke at spørge om I bliver færdige før solen går ned, det lægger I jo ikke mærke til

Hilsen ans

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-04-05 18:31

<bentjuul> Nej, jeg har skam ikke overset hvem der starter hvad.

Jeg er fuldkommen enig med Klumme m.fl. når det drejer sig om, at upassende opførsel bør påtales.

Jeg er bare klart i opposition (og mindretal?) når det drejer sig om den vedholdende, og meget nedladende, ping pong der fremkommer, fortrinsvis mellem Arne, Klumme og Klummes tro væbner, Creamygirl i tide og især utide, i diverse tråde. Som sagt, så forventer jeg en sober tone, også fra Arne's side.

Jeg opfordrer blot på det kraftigste alle til at stoppe smædekampagnerne!

mvh berpox - der idag læste tråden http://www.kandu.dk/dk/spg/64197 med glæde over, at det ikke er kommet til skærmydsler dér.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-04-05 18:40

Du kan opfordre ligeså meget du lyster Berpox, men forvent ikke at jeg laver mig om, fordi du mener, tænker og føler noget andet end jeg.

En lidt utopisk tanke, ik ?!

Hvem har i øvrigt talt om smædekampagne?! Der synes jeg nok, at du overtræder min grænse for god opførsel. Jeg har en absolut selvstændig mening hvad angår arneproblematikken - og handler på denne mening helt for egen regning!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-04-05 18:43

Man kan ikke stoppe narcissister berpox! De mener de har en guddommelig ret til at gøre opmærksom på sig selv uanset hvad tråden egenligt drejer sig om! Så bær over med dem (os) indtil den nye Kandu kommer!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-04-05 19:13

--> Tedd

Så vidt jeg husker var det dig, der gerne ville have navne frem!

Det fik du, men bruger alligevel ikke dette ønske særlig konstruktivt.
Og jo jo Tedd, jeg ved godt, at du ganske smart i dit indlæg skrev ..."dem" (os), men ved også, at du om nogen - i hvert fald IKKE betragter dig selv som værende en narccisist, så jeg vil fremover have lov til at betragte dig som en urostifter, der blot er med til at støbe kuglerne til en heftig diskussion *G*

--> Brepox
Jeg tror ikke, der kan koges ret meget mere suppe på hverken kammertonen, eller Emma Gad. Tråden du linker til er i øvrigt ikke usædvanlig, udover at det ikke er hver dag man ser AJ erkende, at han har taget fejl i noget!

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 05-04-05 19:15

- og så er vi altså også nogen, der jævnligt synes at "krigen" er langt ude, men som også somme tider kommer til at grine af diverse indlæg - der er jo ingen af hovedpersonerne, der er helt uden humoristisk sans

Men synes også, at tråden som berpox henviser til er "Kandu" når det er bedst!!

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-04-05 19:16

Og det jo glædeligt, hvis du nu skulle tro, at jeg mente noget andet

Kommentar
Fra : Trine80

Dato : 05-04-05 19:34

Host

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-04-05 21:09

berpox

Den tråd du refererer til, har der ikke været nogen form for vrøvl, og luk lige gluggerne op.... hvorfor?????? AJ har ikke en eneste gang fremturet med noget af det ævl, der sædvanligvis afføder dette vrøvl.

Og så lige til sidst.. Du forventer.. Sig mig lige, hvem i hede hule et eller andet tror du at du er. Du kan forvente herfra til min bare røv, jeg er bedøvende ligeglad

Og Tedd. Du er altså bare så sjov ... LOOL

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-04-05 21:20

Klumme, hvis en der ikke kender noget til hvad der foregår læste denne tråd, hvem tror du så vil blive betragtet som den uforsonlige ballademageren.
Du behøver ikke at svare, men måske pisser du i bukserne for at få varmen.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-04-05 21:27

Jeg har som sådan ikke noget mod bare røve, det skal bare ikke være Klummes.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-04-05 21:32

Jamen BjarneD.

Hvis man ikke gider læse hele tråden, inden man hopper ud i et eller andet bøvseri, så tager jeg det såmænd ikke så nært. Men ellers tak for tipset, kan da godt se hvad du mener

Keldd... Du holder dig bare af mig.... LOOL

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-04-05 21:33

lol...Gud Bjarne! vil det sige, at hvis du eksempelvis blev genstand for at blive antaget som en ballademager, så vil du pisse i bukserne?!

Det må snart stoppe...kan ikke mere!

Men jeg morer mig kosteligt

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-04-05 21:39

Endnu et bevis på manglende fatteevne!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-04-05 21:42

Mavesur idag Bjarne?!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-04-05 21:50
Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-04-05 22:47

<Klumme>
Citat
Den tråd du refererer til, har der ikke været nogen form for vrøvl, og luk lige gluggerne op.... hvorfor??????

- måske fordi du denne gang ikke har benyttet dig af muligheden for at pådutte Arne "pointluderi", og andre ubehagelige egenskaber?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeg billiger bestemt ikke Arnes mange brovtende og fremturende indlæg - og det er heller ikke det der var hensigten med oprettelsen af denne tråd.

Hvad jeg forventer af dig er at du skriver til mig i en ordentlig tone. Jeg ved fra tidligere indlæg og debatter, at du til fulde mestrer sproget og dets nuancer.
Jeg påtager mig ikke en egendefineret rolle som dommer på Kandu, og har heller ingen intentioner om dette ~ i modsætning til visse andre!
Du både kan og vil tilsyneladende ikke indse, at dine irettesættelser intet gavner, udover at opildne til yderligere "off-topic" indlæg.

Jeg ønsker, at Arne også vil tage ved lære af alle de verbale stryg han har hentet hjem gennem sin Kandu-karriere - men Arne er øjensynligt nøjagtigt lige så langt væk fra pædagogisk rækkevidde som du, hvorfor dette nok er ret utopisk.

Jeg ved ikke hvem du tror du er Klumme, siden du mener at det er din legale mission at standse Arne Jacobsen?

Varige løsninger bygger på en konstruktiv dialog og holdningsdebat, ikke på en destruktiv krig på ord og fastlåste meninger.

mvh berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-04-05 23:03

<Creamygirl>
Citat
Hvem har i øvrigt talt om smædekampagne?!

Det har jeg! Det kan absolut ikke opfattes anderledes når du i utvetydige vendinger udtrykker dit ubehag ved Arne, og omvendt.

Hvis du bare kan få mange nok til at mene det samme som du, så er din tilstedeværelse i tråden og dermed din selvretfærdiggørelse helt på toppen!

Jeg vil ikke anfægte at du via dine indlæg borger for dine egne meninger, men tilsyneladende kan du i lighed med Arne og Klumme ikke indse, at Jeres indbyrdes brydninger intet godt fører med sig - og da slet ikke for niveauet på Kandu.

Igen vil jeg komme med en GENEREL opfordring til f.eks. at læse og fordybe sig i denne artikel:
http://netuni.dk/netiket/

mvh berpox

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-04-05 23:18

Jeg synes du måske bare skal respektere, at vi to ikke er enige

Jeg har stadig ikke tænkt mig at fordybe mig i hverken Emma Gad, kammertonen eller det link du kommer med.

Jeg kan godt tage vare på mig selv Berpox. At du er af en anden mening end jeg respekterer jeg, men lad venligst være med, at belære mig ang hvorledes jeg bør tiltale en mand jeg ingen respekt har for..og som jeg finder aldeles ubehagelig.
Jeg er som sådan bedøvende ligeglad med, hvad og hvordan andre tænker om personen AJ. Jeg tænker mit og handler ud fra det - og IKKE ud fra hvad andre tænker og mener.
At jeg har en anden holdning og mening end dig, betyder ikke, at jeg ikke har lov til at ytre denne holdning!!

Jeg gør som jeg finder bedst, og råder dig til det samme. Kan du finde varige løsninger, der bygger på en konstruktiv dialog og holdningsdebat med AJ, så synes jeg du skal gøre det.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-04-05 23:27

PS: Tror bare det bliver svært. Når andre har forsøgt, er det stoppet hurtigt pga gloser som .....liderlige, uintelligente, snotdumme, fissehøg, små psykopatiske skiderikker, forbandede ½-hjerne osv..

Ikke en særlig konstruktiv dialog, hvis du spørger mig men prøv dog!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-04-05 23:36

Hvis man bekæmper ondt med ondt er man selv ond og derfor er man næppe berettiget til at kræve det onde fjernet uden, at man også selv skal fjernes (dette er absolut ikke møntet på bestemte personer selv om der muligvis kan forekomme visse ligheder). En generel betragtning, der bestemt ikke skal forhindre nogen som helst i at tage til genmæle når de bliver forulembet verbalt, men jeg vil bare gøre opmærksom på, at den form for løsning af problemet skaber flere problemer. Gælder alle der tager til genmæle ut. iberegnet.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-04-05 23:43

Godt du fik med, at du selv tager til genmæle Bjarne. En bræksmiley er i mine øjne nemlig ikke spor bedre - end at man i det mindste forsøger med ord at forklare sig!

Faktisk vil jeg påstå, at en bræksmiley for nogle kan virke meget mere stødende - end ord!

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-04-05 23:49

Creamygirl - jeg respekterer skam både dig, dine meninger, det kan du være forvisset om

Det gælder også Klummes, Arne's, Mirit's, Dova's, Toupie's, BjarneD's, Tedd's, Keldd's, Bentjuul's, vaxen's, jakjoe's, IBM760's m.fl's meninger.

Det er bare ikke længere en nyhed at du ikke ligefrem elsker Arne....og forsøg på at belære dig - det skal jeg nok afholde mig fra - igen, det er et spøgsmål om almindelig høflig optræden. Og det er ikke specielt møntet på dig. Det ved du også godt.

Om Arne er til at flytte rent holdningsmæssigt, det håber jeg da, men jeg har ingen forventning om det.
<Til Arne>
Jeg håber du læser med Arne, da hele denne tråd i høj grad omhandler også din etikette på kandu.
Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om dine kompetencer på utroligt mange områder, men netop på det sproglige og intellektuelle niveau, træder du for mange brugere over tæerne med din brovtende fremfærd.

<til alle>
Denne tråd endte desværre alligevel med at blive til en form for "vi falder hinanden i ryggen" følgeton.
Hensigten var, at henlede opmærksomheden på det der kaldes almindelig god opførsel og sober omgangstone. Noget det har skortet noget på, på det seneste.

Det var ikke et spørgsmål om respekt for andres meninger og holdninger, da jeg slet ikke vil anfægte nogle af disse. Alligevel skulle det blive til en krig på meninger - meninger om andre kandu'er.

Det hele er blot et fromt og ærligt ønske om, at Kandu er et sted hvor vi alle kan drage nytte af hinandens kompetencer og livserfaringer, uden risikoen for, at blive overdænget med ukvemsord fra højre og venstre, der for det meste er den aktuelle tråd helt og aldeleles uvedkommende. Og dét, uanset hvilke holdninger man personligt måtte have til såvel spørgeren som de øvrige deltagere i tråden/kandu.

Der skal ikke herske nogen tvivl om, at jeg nærer dyb respekt for kandu's brugere, dog mangler jeg i den grad forståelse for, hvorfor det er nødvendigt at svine hinanden til så ofte som det er tilfældet. Jeg skal ikke vaske mine hænder, jeg træder skam også over stregen indimellem. Det beklager jeg.

Godnat, og sov godt

mvh berpox

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-04-05 00:43

Citat
måske fordi du denne gang ikke har benyttet dig af muligheden for at pådutte Arne "pointluderi", og andre ubehagelige egenskaber

Klumme har været bruger i små 4 måneder, og "arne-problematikken" ligger helt tilbage fra første uge i juli.
Da blev han nemlig bruger, og havde vel kun sådan cirka været her i 3 dage, da problemerne begyndte at accellere ; og adskillige har taget de samme diskussioner med AJ, som Klumme gør nu.
Nogen på et lidt pænere plan og andre mindre pæne, men meningen har været den samme uanset sprogbruget og fremgangsmåden.

Og at pådutte AJ egenskab som pointluder, er måske ikke så pænt, men alligevel "Nice talking" i forhold til hvad andre har været udsat for fra AJ's side.

Og der er ingen der uopfordret/grundløst har anklaget/jagtet AJ for noget der ikke kan sidestilles med at tage til genmæle, eller påpegelse af dybt uhensigtsmæssig opførsel over for især nye brugere.

mvh dova

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-04-05 01:12

Berpox.

Du ævler blandt meget andet hele tiden om dine forventninger til mig. Forventningens glæde er en sød tid berpox, og du kan være evigt forvisset om, at det kommer til at vare længe før dine forventninger bliver indfriet, og når det sker.....hvis det sker ... kan du være helt stangsikker på, at det er en tilfældighed. Jeg har ingen som helst intentioner om at lave noget om, fordi du forventer det.

Og så er jeg næsten sikker på, at jeg ikke gider kommentere mere i denne tråd. Der kan ikke koges mere suppe på den kvist af en pølsepind du har leveret. Du og jeg er dybt uenige, og hvad du mener om mig og hvad jeg skriver om og til arne, er mig fuldstændig ligegyldigt. Jeg skal afholde mig fra yderligere kommentarer om hvad jeg mener om din holdning og denne tråd.

Lad mig slutte med at citere bentjuul, som jeg er rørende enig med:

Citat
Og så vil jeg iøvrigt holde mig til kandu's regler og ikke Emma Gad eller berpox

Klumme den forventningsfulde LOOOL

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-04-05 01:14

Det hører nu ingen steder hjemme at gå ind i en tråd og jagte Arne bare fordi han deltager i tråden! Det er afsporende for selve trådindholdet, og er lige så meget med til at jage nye brugere væk som Arnes sprogbrug er! Når Klumme kører i sin Arnerille er han ligeså irriterende som Arne! For mig opfører de 2 kombatanter sig som om Kandu er deres helt egen børnehave uden hensyn til andre brugere. Hvis Klumme bare ville oprette en tråd hvergang Arne træder ved siden af, ville meget være bedre her på Kandu, men både Klumme og arne har åbenbart et behov for at manifistere sig overfor for alle andre her på siten!! Jeg kan ikke se formålet med at forsøge at dele Kandu op i 2 lejre og iøvrigt se sort/hvidt på hvad der foregår herinde! Det er blevet forsøgt før af andre brugere herinde og burde være en reminiscens fra den kolde krig! Både Klumme og Arne er uimodtagelige overfor konstruktiv kritik så længe bare een af dem har en proselyt! Så det bedste vi andre kan gøre er at ignorere dem, når de filmer en ny Star Wars episode!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-04-05 01:16

May the Force be with yoy, Tedd.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 06-04-05 08:42

Haha, der er sikkert noget godt i dit indlæg Tedd, men at tro løsningen ligger i at åbne en tråd hver, gang AJ træder ved siden af, det er dog det mest naive jeg længe har "hørt" *G*

Se bare den her tråd f.eks! Han glimrer jo med sit fravær (som altid), når jorden brænder under ham, eller når niveauet overstiger hans sproglige evner.
Det vil ikke nytte en dyt. Han kigger helt sikkert med fra sidelinien, men fortsætter lystigt ude i andre tråde med at forlange andres respekt for hans store vid, belære sagesløse brugere om kandus regler (som slet IKKE er kandus regler), samt hans evige korreksen af stavefejl mm.
Jo jo, jeg ved hvad jeg taler om - har nemlig set det op til adskillige gange, så den går ikke Tedd (uanset hvor sød tanken, og du er )

Desuden er der også en helt anden problematik ang dit forslag. At åbne en tråd, hver gang AJ træder ved siden af, vil blot betyde at nogen ser sig fortørnet over den fremgangsmåde. De vil kalde det for hadetråde osv, så den går bare slet ikke, kan du nok se *G*

I øvrigt vil dit forslag kræve et 24 timers job ved PC skærmen, da det med at træde ved siden af - sker ret konstant, og Klumme har vist et normalt arbejde at se til ved siden af hans 'arnearbejde'.

Konklusion: Kan ikke lade sig praktisere med et godt resultat..

Nå ja, og godmorgen da

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-04-05 09:22

Godmorgen Creamy
Problemet er bare at Arne og Klumme efterhånden indgår i en symbiose som resten af Kandu så skal lide under på grund af det forudsigelige gentagelsesmønster de to står for! Een ting er at komme af med noget galde! Det er meget sundt, men når det så går over til at den ene ikke kan optræde uden den anden og altid overfor et undrende publikum, så bliver det kedeligt og negativt!

Klumme har efterhånden stillet sig i samme bås som den han har sat Arne i, og han er lige så lidt modtagelig for konstruktiv kritik som Arne! Bare se hans svar til berpox 06-04-05 01:12 det er helt Arneistisk bare med et andet ordvalg, men lige så nedladende og uforskammet!

Det er muligt at gentagelse fremmer forståelsen, men at blive ved med at forstå gentagelsen når budskabet efterhånden er sivet ind i de fjerneste kroge af Kandugalaxen er en anden ting!

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 06-04-05 23:12

Kære Klumme.

Hvorvidt du vil kommentere denne tråd yderligere, er egentlig ret interessant set i forhold til trådens kontekst.

Jeg tror såmænd ikke som du, at vi er så langt fra hinanden. Du kan eller vil blot ikke se noget fornuftigt i, at "man" godt kan blive lettere irriteret over, at se den ene tråd efter den anden blive forurenet af bl.a. dine (mod)giftigheder. Og det uanset jeg godt kan forstå, at du har lyst til at reagere.

Dine indlæg lyser langt væk af en usmagelig arrogance og intolerance over for de, der måtte have en anderledes opfattelse af problemløsningen end din, og måske endda anfægter dine gerninger.

Mht. mine forventninger til dig, så har jeg ikke fortsat nogen forventning om, at det på nogen måde vil være muligt at få dig til at se denne problematik fra andre sider end din egen fastlåste position.

Jeg vil opfordre dig til igen at læse mit oprindelige indlæg. Klumme, hvad er det egentlig jeg skriver dér?
Essensen står egentlig i de sidste 2 linier - og vedkommer alle der træder over grænserne for almindelig høflig optræden.

Citat
Jeg har ingen forventning om, at de fremtidige indlæg ikke kan indeholde spidsfindigheder, men jeg har en klar forventning om, at både kammertonen findes frem og der måske nærlæses et par kapitler fra Emma Gad.

Derudover kan jeg kun tilslutte mig tedd's ovenstående kommentar.

mvh berpox

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 10 point
Dato : 07-04-05 00:08

Sidste bemærkning fra mig i denne tråd!

Ja, jeg har bestemt heller ingen forventninger til nogen overhovedet, men kan med beklagelse konstatere, at selvom der kører visse tråde, hvor det påpeges, at AJ går over stregen i sit sprogbrug, samt direkte verbale overfald, så fortsætter manden lystigt sin ubehagelige fremfærd.

Blot idag har jeg set hans nedladende svar to gange!!

Han bliver bare ved og ved og ved og....(føj, han er til at få kvalme af) - og jeg kan kun håbe, at den pige han lige har foreslået en psykolog, blot fordi hun uskyldigt stiller et spørgsmål gående på, hvordan hun kan få bløde krøller - bliver ligeså forarget over hans råd, som jeg gjorde.

Kors, hvor er han dog uhæmmet ubehagelig!

Mon ikke det snart er på tide, at manden smutter en tur i brændeskuret og snitter tre mill træmænd

Berpox har et fromt ønske om, at vi alle kan drage nytte af hinandens kompetencer og livserfaringer, uden risikoen for, at blive overdænget med ukvemsord fra højre og venstre.

Må jeg have lov at foreslå Berpox, at bruge alle sine pædagogiske metoder på kandus PRIMÆRE problem, som i dette tilfælde IKKE er, og aldrig har været Klumme.
Som Dova allerede har skrevet, kom problemet til kandu sammen med AJ!!

Fra og med i morgen skriver jeg dagligt en mail til kandu - med ønske om en ignorerknap. På et tidspunkt bliver de vel trætte af det, eller af mig*S*

By the Way! Skulle vi opleve at kandu virkelig udstyrer os med en *puffknap*
Så tror jeg godt jeg ved, hvem der bliver mest ensom her på kandu*G*

Hyg jer videre. I'm out of here

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 07-04-05 21:28

Hej creamygirl.

Som du nok har bemærket, har jeg taget udfordringen op.

Uanset hvem der har skabt problemerne, så bør de stoppes. Om det så i fremtiden kan ske vha. en *PUFF* knap ( ) ) vil jeg da håbe, idet det nok ville give en del mindre "støj" i dette forum...

mvh berpox

Godkendelse af svar
Fra : berpox

Dato : 02-01-06 21:39

Tak for svaret creamygirl. Man må sige, at ønsket gik i opfyldelse......

Knus herfra...