/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
forsvundne filer?
Fra : jowjowdu
Vist : 920 gange
100 point
Dato : 04-04-05 21:18

Hejsa!
Har win XP pro og har for nyeligt formateret mit C-drev uden at røre D-drevet. Nu viser det sig, efter jeg har geninstalleret XP, at nogle filer på D-drevet er væk. Umiddelbart viser informationerne om mappen ikke noget om at indholdet er forsvundet. Dvs., den viser at mappen indeholder samme antal GB, og når jeg vil f.eks. vil flytte en mappe over i den mappe, der er problemer med, får jeg at vide at mappen allerede indeholder mappen og om jeg vil overskrive. Når curseren står på mappen skriver den at mappen er tom. Er det fordi der har været genvej eller anden form for link fra C-drevet til denne mappe på D-drevet? Er det muligt at finde indholdet i mappen igen?
Med Venlig Hilsen
jowjowdu

Accepteret svar
Fra : Soenne

Modtaget 110 point
Dato : 04-04-05 21:37

Har du prøvet at fejlsøge på drevet, ved at højreklikke på drevet og vælge egenskaber og fejlsøgning ?
Har du haft mappen krypteret ?
Kunne mappen være skjult, husk at Windows normalt ikke viser skjulte mapper, det skal du selv slå til ?

En genvej fra et drev til et andet, vil aldrig påvirke det andet drev.

Kommentar
Fra : AhHaIC

Dato : 04-04-05 22:20

Tja nu er det ikke lige helt så nemt at gennemskue hvad du skriver... men umiddelbart virker det som om at en mappe eller nogle filer af en eller anden årgersag er blevet skjult... er det tilfældet gør følgende --> åbne en mappe, vælg "funktioner" ---> "mappeinstillinger" --> fanen "vis" og marker ud fra "hvis skjulte filer og mapper" ---> tryk "Ok"... Hvis du kan se den forsvundende mappe/filer nu, kan du gøre den "ikke skjulte" igen ved at højerklike på mappen og fravælge "skjul mappe"/filer - try it og skriv igen

Godkendelse af svar
Fra : jowjowdu

Dato : 05-04-05 16:44

Tak for svaret Soenne.
Under egenskaber for D-drevet og under fanebladet funktioner lavede jeg en undersøgelse for fejl. (Status for fejlsøgning). Da denne var færdig virkede mappen igen og indholdet var intakt.
Jeg er en glad mand nu....der lå bl.a. 20 Gb musik...
Tak for hjælpen