/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
RAJGRÆS
Fra : cccf
Vist : 415 gange
50 point
Dato : 04-04-05 18:38

Er der nogen der ved hvor jeg kan købe 1 kg rajgræs.???

Kommentar
Fra : aZiX

Dato : 04-04-05 18:49

hej cccf

har du prøvet at spørge i et plantecenter eller hos en gartner, hvis ik så var det jo en mulighed

hilsen
azix

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 04-04-05 19:16

I en foderstofforretning. DLG eller lignende.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-04-05 20:33

Det bliver ikke så nemt med så lille en portion.
Det sælges normalt til landmænd i sække med 25 eller 50 kg.

Det er jo kun noget der plejer at bruges til dyrefoder.

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-04-05 20:38

Har du set på denne side

http://www.froesalget.dk/sw/frontend/show.asp?parent=56772&layout=1

det koster jo ikke så meget.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-04-05 21:26

Enhver frøhandel har rajgræs, Både alm. rajgrær og italiensk rajgræs, det udgør en stor del af plænegæsblandinger, Det indgår også i græsmarks blandinger. Jeg har iøvrig en 1 kg.pose liggende, den har ligget i tre år så spireevnen er måske ikke på toppen. Men du kan finde det de fleste steder hvor der handles med plænegræs

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 05-04-05 13:29

Mit problem at jeg tisyneladende ikke kan købe mindre end 10 kg. det bliver ca 300 kr. med transport. Jeg har prøvet hos min planteskole de har kun rajgræs i græsblandingen så det kan jeg ikke bruge.
Men der er moske andre planteskoler som sælger ren rajgræs, jeg har bare ikke fundet den endnu.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-04-05 14:30

cccf

Nu har jeg lige prøvet mit tidligere link, det ser da ud til at man kan bestille 1 kg, men har ikke fuldendt bestillingen, da jeg ikke mangler rajgræs.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 05-04-05 14:41

Ja prøv at ringe til det firma Ans nævner Jeg tror jeg købte mit for tre eller fire år siden ved noget der vist hed det danske haveselskabs frøsalg.
Der er et blad der hedder "Havenyt" der finder du adressen på firmaer der sølger frø til havebrug. Det er nok www.havenyt. dk

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 05-04-05 14:48

Et punktum for meget, www.havenyt.dk skulle virke

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 05-04-05 16:41

ans
Jeg har ringet til dit link, og kan minimum købe 10 kg. hos dem.
(for mig så det også ud som om man kunne købe 1 kg.)

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 50 point
Dato : 05-04-05 17:48

Et firma der hedder www.nordvestfoder.dk Praler med "alt til mark og have"

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 05-08-06 12:29

Tak for svaret valde..