/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Skifning af harddisk på en bærbar
Fra : MadsX
Vist : 521 gange
100 point
Dato : 04-04-05 18:05

Jeg har købt en ny harddisk til min bærbar, men jeg har problemer med at tage min gamle harddisk ud og den nye ind.

Er der nogen der vil hjælpe eller har en guide på nettet til hvordan man gør?

Hilsen Mads

Kommentar
Fra : aZiX

Dato : 04-04-05 18:22

hej mads
jeg ved ikke om du kan finde en guide på www.hardwareonline.dk men der kan du også få suport 24-7

hilsen
Azix

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-04-05 18:30

Det lyder mest som om dit problem er af fysisk karakter. Det kan vi nemt finde ud af. Hvad værre er, er at du også skal have flyttet dine data fra den gamle HD til den nye. Og det er knap så simpelt.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-04-05 18:31

Og hvad har du tænkt dig at gøre med den gamle HD?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 04-04-05 18:53

Hej MadsX,

hvis det er den fysiske udskiftning der volder problemer, kunne det være en ide hvis du fortalte hvilket mærke din PC er.
Det kan være noget forskelligt med montering på de enkelte mærker.

Flytning af data kan evt. foretages via en USB HD.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : MadsX

Dato : 05-04-05 15:48

Det er en Acer TravelMate 2001lc

Jeg har købt en ekstern skuffe til min gamle hd

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-04-05 15:52

Jeg har selv gjort det samme, men du skal vel stadig have flyttet programmer og data fra den gamle til den nye. Jeg gjorde det selv via en PC med en stor HD. Held og lykke med det, men husk nu at gøre tingene i den rigtige rækkefølge

Kommentar
Fra : MadsX

Dato : 05-04-05 16:56

Jamen jeg har en pc hvor jeg bare tager alt det fra den gamle hd jeg kan bruge ned på min pc og formatere min gamle hd og ligger det ned igen og hen på den nye også VUPTI :P

lidt svært at forklare :D

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-04-05 17:08

Det var da en god forklaring.

Kommentar
Fra : MadsX

Dato : 05-04-05 17:24

hehe.

Kan du hjælpe mig hvordan man gør?

Hvis i har billeder så bare send over mail:

mads@mortenlundt.dk

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-04-05 17:28

Jeg kender desværre ikke den LT. Måske en anden gør.

Kommentar
Fra : MadsX

Dato : 05-04-05 17:50

Er der så en der bare har en guide på nettet, hvis det ikke er den model så bare send linket alligevel.

på forhånd tak

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-04-05 17:55

Når du når så langt, fjerner du de skruer der beskytter HD'en på undersiden af LT'en, derefter burde du kunne se hvordan du udtager den gamle og indsætter den nye. Jeg ville ikke være så bange for den operation. jeg skiftede da selv min i IBM'en. Just go for it. Og lad være med at voldtage noget.

Kommentar
Fra : MadsX

Dato : 05-04-05 18:29

hehe....

Men jeg har prøvet at fjerne de skruer men jeg kan ikke se nogen hd derinde

Hvis jeg kunne ligge nogle billeder herind på kandu.dk så kunne i se det.

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 100 point
Dato : 05-04-05 18:34

På min er der 3 forskellige Klapper, der beskytter hver deres DIMS. Det er der sikkert også på din. Find den rigtige. Men husk for Guds skyld at maskinen skal være koblet fra når du gør det. Det må squ kunne lade sig gøre. Har du ikke en teknisk vejledning til din LT? En brugermanual?

Kommentar
Fra : MadsX

Dato : 05-04-05 18:46

Har set i min manual, der står ikke noget.

Der er kun 2 klapper på min en til ram og den anden må så være til hd'en.

Men det ser ikke ud til at der er en hd i. Men jeg har en storebror som ved hvordan man gør. Han er bare ikke hjemme i den her uge

Ellers tak alle sammen.

Kommentar
Fra : MadsX

Dato : 05-04-05 18:48

Undskyld det her har ikke noget med amnet at gøre men...

spiller i diablo 2 eller counter strike: source

:P

Godkendelse af svar
Fra : MadsX

Dato : 08-04-05 07:27

Tak for svaret arne.jakobsen.