/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Sundhedssikring - nødvendig?
Fra : DDT
Vist : 714 gange
100 point
Dato : 04-04-05 10:41

Jeg er selvstændig og har tegnet en sundhedssikring hos Danica. Er en sundhedssikring nødvendig eller overflødig? Er der nogen der har erfaring med at gøre brug af sin sundhedssikring i praksis?

mvh
ddt

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 110 point
Dato : 04-04-05 11:19

Det er sku en god ide " har lige gået 2 måneder sidste år og ventet på en scaning "kunne også taget et privat hos der skulle jeg bare lige smide ca 16kilo for den undersøgelse"
> en af min far arbejdskol. fik et knæk i knæet og havde derfor brug for en operation skulle vente 2 måneder på det "havde også forsikring som dig" der kom han en til en undersøgelse om torsdagen efter undersøgelsen sagde de de havde lidt trævlt lige pt så der var nået vente tid ->kunne først komme til om onsdagen

jeg ville ønske jeg selv havde gjort det inden
du kan jo også trække nået af det fra i dag

Kommentar
Fra : DDT

Dato : 04-04-05 11:27

Hej rotw,

Tak for din kommentar.

Jeg venter lige og ser om der er andre der vil kommentere mit spørgsmål.

mvh
ddt

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 04-04-05 11:50

jeg tegnede en hos, kommunen den er knap så dyr og så er den fuldt dækkende.

Det der er spørgsmålet er om du skal have et stort beløb for at holde den standart du har idag, den hos kommunen dækker sygedagpenge mens man er selvstændig, så firmaet ikke skal af med løn til dig.

Samtidig kan du også på kommunen tegne en sygesikring til din ansatte, så er du dækket ind.

kommunen dækker i øvrigt fra første sygedag, hvor den anden først dækker længerevarende sygdom.

Held og lykke

Peter

Kommentar
Fra : DDT

Dato : 04-04-05 12:02

Hej Peter,

Tak for din kommentar.

Er der ikke forskel på sygesikring og sundhedssikring? En sundhedssikring skal sikre én behandling på et privathospital og en sygesikring skal sikre én økonomisk hvis man bliver syg?

mvh
doto

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 04-04-05 12:14

jo, tog fejl der, men mener faktisk den kan tegnes ved kommunen.

Peter

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-04-05 16:13

Det er med en sundhedssikring som med al anden forsikring: Man tegner den og håber på aldrig at få brug for den, men som rotw skriver er det altså super at have den hvis behovet opstår. Nødvendig? NEJ. Rart hvis man får brug for den? JA

Kommentar
Fra : hans_ussing

Dato : 04-04-05 16:23

Hej DDT

Det er en god ide, jeg har set mange mennesker, hvor den har været et gode. Hvis du får brug for en undersøgelse eller ikke kan få at vide, hvad du fejler. Du kan starks blive indlagt og opereret. Det skal selvfølgelig vendes med forsikringsselskabet først.
Har selv solgt mange af dem i samme selskab igennem mange år.

Jeg har selv en sundhedssikring efter jeg er fratrådt Danica, den vil jeg ikke undvære.
Så pas du godt på den.

Hilsen
Hans

Kommentar
Fra : DDT

Dato : 04-04-05 16:31

Hej allesammen,

Tak for Jeres svar - jeg tror at jeg på baggrund af Jeres kommentarer beholder min sundhedssikring. Men hvordan skal jeg fordele pointene???

mvh
ddt

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 04-04-05 16:34

rotw fortjener dem hvis, han kom først

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-04-05 16:35

rotw kom først med rådet, så giv du ham dem.

Godkendelse af svar
Fra : DDT

Dato : 04-04-05 16:40

Tak for svaret rotw.

mvd
ddt

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-04-05 20:11

det var så lidt