/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Finn og Jacob
Fra : 1975
Vist : 553 gange
100 point
Dato : 04-04-05 09:39

Jeg forstår det ikke.

Hvem er det der synes Finn og Jacob er sjove eller bare i det mindste underholdende?

Jeg kender ikke nogle der synes de er særlig morsomme eller bare til at holde ud at høre på og jeg forstå simpelt hen ikke hvilken målgruppe man prøver at ramme ved den form for tv.

Det er egentligt ikke for at al være jantelovagtigt eller led eller ond, jeg forstår det bare ikke.

Nogle bud?

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 04-04-05 09:41

Ja de er heller ikke min smag men jeg kender da flere der er vilde med dem....så hver mand sin smag!!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-04-05 09:44

Komikken d'herrer står for, er vel dybest set plovfure-komik a'la nattergale og den slags. Personligt finder jeg Finn opstyltet, men griner hjerteligt at Jacob. Mennesker er forskelligartede og lader sig underholde af forskellige ting. Nogen holder af basserne, andre Anders And. Nogle pissede i bukserne af Soap, andre fattede det simpelthen ikke. Vores kontordame synes Ørkenens Sønner var katastrofale, hvorimod hendes mand næsten fik ondt af grin. Mennesker er forskellige.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-04-05 09:45

Hvad synes du er sjovt 1975?

Kommentar
Fra : 1975

Dato : 04-04-05 09:46

Ja helt sikkert hver sin smag og der skal være plads til alle jeg er helt enig.

Og det er da rart at høre at der er nogle der i det mindste kender nogle der ligefrem er vilde med dem.

Det er jo bare det jeg søger, fordi jeg simpelthen ikke selv forstå det :)

Kommentar
Fra : 1975

Dato : 04-04-05 09:52

Hvad jeg synes der er sjovt :)

Jeg synes de fleste tegnefilm er sjove, nok fordi de henvender sig børn og jeg er en frygtelig barnelig sjæl :) fordi men tit bliver lukket ind i univers hvor alt er muligt og det er fantastisk.

Genneralt synes jeg ikke humor der bygger på at ned- eller latterliggøre andre er sjovt. Jeg synes det er er umodent og selvhævende og det er ikke sjovt at more sig på andres bekostning. Derfor havde jeg det også lidt sært med at skrive dette spørgsmål, fordi det er lidt nedsættende om andre. Og det er bestem ikke min hensigt.

Accepteret svar
Fra : classic26

Modtaget 110 point
Dato : 04-04-05 09:53

Al humor er sjov, men det er ikke altid let at se det sjove i al humor!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-04-05 10:19

Ja, når man tænker tilbage på de første ting Finn og Jakob lavede, for mange år siden, er det da rigtigt nok, at det her er lidt "tamt".
Det meste af det er gamle vitser, i ny indpakning.
Men alligevel synes jeg der er noget sjovt og underholdende i det.

Især hvis man kigger på de to roller de spiller, med Finn som den tilsyneladende "meget lidt kloge" lidt kiksede type, og så den selvsikre Jakob der med stor "visdom" har et svar på alle Finns bekymringer.

Men humor og især hvordan det opfattes, er jo mange ting.
Og i sidste ende er evnen til (og hvordan) at opfatte humor noget der kommer fra en selv.
Og netop det du siger, den platte humor med at more sig på andres bekostning, tror jeg er noget af det der er mest populært, det er bare "fy" at indrømme det, fordi folk er lidt bange for hvordan andre ser på en hvis man "bevæger sig på så simpelt et plan intellektuelt, at more sig over platheder eller småsjofle vitser for den sags skyld".

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-04-05 14:32

De er jo bedre en den moderne "spark i røv komik"
Jeg husker en af de moderne populære(Navnet har jeg glemt) Hans mest komiske påhit var et dronninge måtte smide nogle af sine malerier på gulvet så hendes mor også kunne se med(Hun så jo ikke ud til at kunne løfte blikket særligt højt de sidste år hun levede) Den slags er åbenbart humor for de intelektuelle,
Medens Fin og Jakob er fob bondekale

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-04-05 15:04

Hvorfor ikklade os bondekale have vores lavkomik? Der er da mindst en tre fire kanaler der sender "Spark i røv komik samtidi, Så kan de intelektuelle da klikke der over, lige medens vi har vores enkle ukompliserede glæder!

Kommentar
Fra : 1975

Dato : 04-04-05 16:24

Det var på ingen måde ment som en kritik af folk der synes Finn og Jacob er underholdende, og undskyld hvis jeg støder nogle. Det er virkelig ikke menningen, jeg undrede mig bare.

Joken med den dejlige Dronning Ingrid, synes jeg slet ikke er sjov, men selvfølgelig hver sin smag.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-04-05 17:02

Forstår slet ikke bondesnak??
Jeg har da daikke sagt at den var sjov tværtimod!
Hvem er sjove?
Der er da kun de der standup spark i røvkomikere og så den anden type:
Søs og Kirsten, Fin og Jakob Ørkenens sønner, Linie 3 og et par enkelte mere!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-04-05 17:19

Der er aldrig nogen der læser gode historier mere (Kjeld Petersen), altså såkaldte monologer, ikke Jørgen Ryg, må jeg
være fri tak.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-04-05 19:37

Kell, Siger du at os der er gamle no til ar huske Kjeld Pedersen, ikke har de nødvendige forudsætninger for at forstå den moderne standup/sparki røvkomik?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-04-05 21:28

Næh valde,det er muligt der er nogen der har, men det er ikke min kop the.
Nå Jan Gintberg er på TV, skynder jeg mig hen på kandu.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-04-05 23:41

Vi fik ikke rigtig opklret hvorfor nogle ikke kan lide Finn og Jakob.
Mon mantror de skal tages helt alvorligt?

Godkendelse af svar
Fra : 1975

Dato : 05-04-05 08:44

Næ det var ikke til at finde ud af.

Men der er vel nogle der finder de to sjove og underholdende. Og det er jo fint og fred med det.

Ha en lækker dag