/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Insektbekæmpelse - service-abonnement
Fra : BerndJ
Vist : 2429 gange
300 point
Dato : 04-04-05 08:03

Har fornylig (efterår 2004) købt fritidshus i Nordvestjylland (Hanstholm kommune), beliggende i klitområde i hede, tæt ved skov. Har nu fået tilbud om - forebyggende - insektbekæmpelse af myrer, klitorme, ørentvister, hvepseboer m.m. i form af en serviceabonnement til ca. 700 kr pr. år.

Spørgsmål: er der nogen som har erfaringer med den slags tilbud (firmaet hedder NSS-miljø fra Hjørring)? Er det en god ide at bruge så mange penge på det? Eller er det en smart "fidus" at tjene hurtige penge på? Hvor udbredt er problemet med insektangred i Nordvestjylland (myrer, klitorme etc.). Bor selv på Sydsjælland og kender ikke til problemerne fra min helårsbolig.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 04-04-05 09:09

Efter min opfattelse er det penge lige ud af vinduet.
Du får det at lyde som hele kommunen er inficeret af utøj
Glem alt om det, og se tiden an til du har fået erfaring med området.
"Klitorme" har jeg aldrig hørt om, men de andre insekter findes da også ved din egen bolig, hvad gør du der??
Det lyder i øvrigt ikke særligt miljøvenligt--- "forebyggende"--- med hvad? Mon ikke det bare er en smart måde at tjene lette penge på.
Mvh
dabj

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 310 point
Dato : 04-04-05 09:13

Har i øvrig venner med sommerhus i Lønstrup og der er ingen problemer.
Her i Nordjylland er der ikke flere insekter end i andre dele af landet, snarere tvært i mod, vejret på vestkysten er jo lidt mere barsk.

Kommentar
Fra : joeson

Dato : 04-04-05 09:25

Fed fidus for firmaet
Har aldrig hørt at det område skulle være mere udsat end andre.
Spar pengene til en god frokost

Mvh
Joeson

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-04-05 09:44

Her er så hjemmesiden for NSS-miljø

http://www.nss-miljoe.dk/insekt.html

Hvis du søger på google "klitorme" får du 4 links fra NSS

Det er en smart fidus fra firmaet, for at komme til at tjene penge.

Vær nu opmærksom på om du i forvejen har nogle af de skadedyr

Citat
Alm. Betingelser: Huset må ved tegning af abonnement ikke være plaget af krybende insekter. Er dette tilfældet, betales kr. 810,00 excl. moms for bekæmpelse af problemet foruden prisen for service-abonnementet.

Det kunne jo være firmaet lige fik øje på et par klitorme

Hilsen ans

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 04-04-05 09:56

Kloden holder ikke til forebyggende insektbekyttelse, og da slet ikke i privat regi, så hold dig fra det.
mvh steen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-04-05 10:01

Klit orme kan i visse tilfælde bære bikini, og de må slet ikke udryddes, hverken med eller uden bikini.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-04-05 11:07

Citat
Klitorm
Tusindben, som i store mængder kan invadere især feriehuse. Gør ingen skade indendørs, bortset fra det ubehagelige i at træde på en. De største arter har to gule striber ned langs ryggen og bliver 4 - 5 cm lange. Kaldes også sankthans orm, stålorm m.m.

Fra NNS-miljø' s hjemmeside.
Det fortæller alt om firmaets "seriøsitet" synes jeg, at de ikke engang kender de dyr de vil udrydde.
Klitorm, Tusindben kaldes også Sankthansorm, stålorm m.m.

Det er tre forskellige dyr og der er ingen af dem kommer ind under det der kaldes orm.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-04-05 11:13

Der står heller ikke om det er gratis, når de kommer ud og "udrydder" hvis skaden evt. skulle ske, uanset om man har en ordning eller ej.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-04-05 11:17

Hvis der er nogen der finder nogen klitorme, så send dem til mig,

jeg vil så foretage nogen behørige experimenter med dem.

Keldd

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 04-04-05 12:07

Tjah hvis du finder nogen, der bider på krogen, så giv mig deres adresse. Jeg har et Eiffeltårn og en brugt Lillebæltsbro, jeg gerne vil sælge.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 04-04-05 12:31

Husk også at tage dig i agt for gnomer, piskesmældsfluer, dværgzebraer og knorter.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : zukker

Dato : 04-04-05 12:48

hej herligt med lidt griner på en dødsyg mandag
det firma er spil af pengehilsen zukker

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-04-05 13:47

Hvis klit orme er det samme som sankt hansorme, så behøver du ikke ofre penge på at udrydde dem. Jeg har boet nordenfjords i ca 76 år, og aldrig set en sankt hansorm. Jeg har hørt at det skyldes at de ikke findes nord for fjorden. Hvepse er ikke særlig aktive ved Vesterhavet. Jeg har ikke hørt om nogen der er blevet stukket af en hveps ved Vesterhavet! Myrer findes vel overalt Så det er nok forsent at forebygge, Myg, er jo mest ved ferskvand og skov, der er måske ikke en eneste sø ved Hanstholm.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 04-04-05 14:07

Jeg har hørt, at de værste angreb skulle være fra bogorme.
Hilsen Jette

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 04-04-05 16:35

Tak for svaret dabj.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 04-04-05 18:00

Selvtak og rigtig god sommer i det nye hus.
Mvh
dabj