/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hårfarve
Fra : c_lasse
Vist : 2079 gange
100 point
Dato : 03-04-05 20:03

Min kæreste skal have farvet hår...

Hun har hørt, at man ved hjælp af sin hudfarve og øjenfarve kan bestemme den hårfarve, der passer bedst til én...
Men vi kan ikke rigtig finde nogle sider på nettet, som beskriver det!
Er der nogen, der har et link til sådan en side eller ved noget om det?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-04-05 20:11

Jeg vil da mene at de der ved mest om dette er frisører. De er da uddannet til det.
Hjemmesider? Søg på Google. Det vil de fleste svarere nok gøre for at hjælpe dig. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : c_lasse

Dato : 03-04-05 20:14

Har prøvet Google, men det er lidt svært at finde noget relevant...
Og kender ikke lige nogle frisører, som kan hjælpe en søndag aften kl 20.00, vi vil nemlig godt have fundet ud af noget, inden hun skal have håret farvet... Men det kan være, at der er andre, som ligger inde med lidt hjælp?? Det kan jo være, at der er en frisør, som kan henvise til en side!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-04-05 20:20
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-04-05 20:22

jaja - det direkte link kommer så her - jeg kom til at rulle tilbage
http://livsstil.jubii.dk/woman/article.aspx?jcs=c872026949d446a7bde6dda022cc8327

Kommentar
Fra : c_lasse

Dato : 03-04-05 20:34

Jeg lige læst det, og problemet er bare, at min kæreste er naturlig blond, har en lys hud, men mørke øjenbryn (det virker lidt forkert). Så en mørk hårfarve får hende til at se bleg ud, mens en lys får øjenbrynene til at fremtræde for meget, så det ser kunstigt ud.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-04-05 20:36

Ja, det med hudfarve og øjenfarve er rigtigt, og der er det så smart indrettet, at det er noget genestisk der bestemmer hudfarve/type, øjenfarve og hvilken hårfarve der passer til det.
Altså den farve der er den naturlige er den der passer bedst.
Derfor skal man faktisk med hårfarvning kun bruge farver der "opfrisker" eller fremhæver den naturlige farve, da alt andet ser kunstigt ud.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : gisele

Modtaget 100 point
Dato : 04-04-05 18:14

Hejsa

Det er rigtigt at hudfarve og øjne spiller en stor rolle i valg af farve og især hud farven. Det skal lige siges at I får ikke så meget ud af at finde tips og farver på nettet. For måden man kan se hvad farve der klæder en er ved at tage et frisør farve kort med hårfarve prøver og holde dem op foran øjnene på panden, det er den bedste måde. Måske kan hun blive gejdet i en retning af farvevalg, men alle har forskellige hud farver ( kold, varm, rødelig, gullig, aske brun mørk osv.) Så gå ind til en frisør og hold et farvekort op til hovedet og vurder hvad I syntes. Husk at mørk trækker sammen og markere og lys åbner og udvider. Mørkefarver og røde farver fremhæver ens øjenfarve meget og lyse farver lysner øjnene. Hvis man eks. farver håret rødt, er det flot at gå med blå - grønne og sorte farver beklædning. Hvidt tøj er ikke så flot og lyserød. Og andre farver, så man er samtidig begrænset af tøj farver man kan gå med..

Håber det kunne bruges. Jeg har været frisør i 10 år og stylist...

Mvh
Gisele

Godkendelse af svar
Fra : c_lasse

Dato : 04-04-05 18:27

Tak for svaret gisele.
Vi vil prøve at hoppe ind hos en frisør og få vedkommende til at hjælpe os med nogle farve-prøver...