/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
mailto virker ikke i browser
Fra : zonker
Vist : 705 gange
59 point
Dato : 14-09-02 21:15

Når jeg er inde på en hjemmeside, hvor man kan afsende mail til ejeren ved at klikke på en knap og den starter ens email program op, er den helt gal.

Email programmet starter fint op, men den får aldrig email-adressen på modtageren med over i to-feltet.

Hvordan løser man denne ?

Og nej, nu ikke nogle af de der svar med at reinstallere email-programmet, dette er prøvet og VIRKER IKKE !!

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 14-09-02 21:32

Selvfølgelig gør den det.

Så det er absolut ikke løsningen, da det har fungeret fint indtil for 3-4 dage siden.

Kommentar
Fra : NinaM

Dato : 14-09-02 21:43

jamen hvis det har fungeret fint indtil for 3-4 dage siden, er det måske den der 11. september virus...
Din afvisning af svar lød ret sur, jeg prøver jo bare at hjælpe, så hvorfor skrive _selvfølgelig_ og _absolut_ !!
Nåh, jeg skal ikke genere dig yderligere, god weekend i øvrigt!!!!!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-09-02 20:15

Sat, 14 Sep 2002 19:14:33 GMT, skrev "zonker"
<zonker.news@kandu.dk>:

>Når jeg er inde på en hjemmeside, hvor man kan afsende mail til ejeren
>ved at klikke på en knap og den starter ens email program op, er den
>helt gal.

Hvis du fortalte, hvilken Windows du bruger og mailprogram, så
ville det være lettere at svare.

Men prøv at gå ind i en tilfældig mappe => funktioner =>
mappeindstillinger => filtyper => mailto og se, hvad der står
der, det er sikkert der, der er noget galt.
--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 14-09-02 22:08

Undskyld Nina, men er en smule frustreret iver l..tet ikke virker

Ja jeg er også kommet så langt, men den er galt med parametrene.

Jeg har prøvet at redigere i dem....

Den virker fint med outlook på mailto, men når jeg forsøger med mozilla aka netscape får den ikke lavet en parameter overførsel, den starter mailprogrammet op og når ikke længere.

windows XP
mozilla 1.02a (nyeste version)

har forsøgt denne her streng, men det virker ikke helt efter hensigten :

"C:\Programmer\Mozilla\mozilla.exe" -mail /mailurl:%1

Hvis jeg kigger på genvejen i program menuen for at starte mailprogrammet i mozilla hedder den :

"C:\Programmer\Mozilla\mozilla.exe .mail"

men den kommando vil windows XP ikke æde.....

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-09-02 22:13

"zonker" <zonker.news@kandu.dk> skrev i melding
news:xMLg9.74578$ww6.5303438@news010.worldonline.dk...
> Når jeg er inde på en hjemmeside, hvor man kan afsende mail til ejeren
> ved at klikke på en knap og den starter ens email program op, er den
> helt gal.
>
> Email programmet starter fint op, men den får aldrig email-adressen på
> modtageren med over i to-feltet.
>
> Hvordan løser man denne ?
>
> Og nej, nu ikke nogle af de der svar med at reinstallere
> email-programmet, dette er prøvet og VIRKER IKKE !!
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Gjelder dette på alle sider hvor det er lignende email-kobling ? Hvis ikke
så kan det jo være at det er feil i html koden til email-koblingen.
Thore Øivind

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 15-09-02 00:17

Html kodningen fejler intet. Det er et spørgsmål om at få lavet den rigtige parameter-overførsel i fil-associationen....Men hvordan ??

Kommentar
Fra : lsf

Dato : 15-09-02 00:28

hej zonker
hvad har du nu pillet ved ?

har du kigget på denne side http://www.gerbilbox.com/newzilla/mozilla/usingmoz08.php

Accepteret svar
Fra : lsf

Modtaget 59 point
Dato : 15-09-02 03:33
Godkendelse af svar
Fra : zonker

Dato : 15-09-02 16:51

Tak for svaret lsf.