/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
globetrotter og XP
Fra : bente64
Vist : 1478 gange
200 point
Dato : 02-04-05 22:50

Jeg ved at dette spørgsmål har været stillet før, så med håbet om at der er kommet nye folk til, prøver jeg at få en løsning på et problem. Pc-spillet globetrotter vil ikke fungere i XP. Jeg kan installere fra cd-rommen og det fungerer uden problemer, men så snart jeg vil starte spillet kommer der en fejlmeddelse: the cd-rom drive is busy... Eller noget i den retning.
Findes der en løsning på dette problem?

Det skal siges at jeg har forsøgt med flere forskellige spil på flere forskellige computere . Med samme resultat

MVH Bente

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 03-04-05 00:15

øhm. har du prøvet at tage et image af skiven og køre den i daemno tools?

Lyhne1

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 03-04-05 13:23

Ikke forstået!! Kan du forklare nærmere

MVH Bente

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-04-05 14:34

Du skal vælge en fuld installation, når du installerer, så skal CD drevet ikke bruges så meget, og dataene hentes meget hurtigere fra Harddisken.
Desuden kan du udskifte den exe-fil der starter spillet med en NOCD, så skal skiven aldrig mere i CD-drevet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 03-04-05 19:50

Jeg installerer en fuld installation, men det giver den nævnte fejlmeddelse.
Hvordan finder jeg denne nocd-fil til erstatning for exe-filen?

MVH Bente

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-04-05 20:40

Det er formodentlig globetrotter 2
http://spacetarget.com/games/pc_globtrotter_2.shtml
Du henter den ved at trykke på den blå kaffekop
Omdøb for en sikkerheds skyld den orginale så den ikke overskrives med den nye, så kan du altid vende tilbage, hvis det ikke virker.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 03-04-05 21:54

Næh det er globetrotter vers. 1

MVH Bente

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-04-05 22:15

http://www.spilzonen.dk/x/review/365/
Der ser ud til der er dårlige CDèr de laver, så hvad med at brænde en kopi af CDèn
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : JALA1412

Modtaget 200 point
Dato : 30-11-06 14:23

Hej. Jeg har nøjagtigt det samme problem. Jeg har prøvet at brænde skiven, men med samme resultat som Bente. Desuden har jeg installeret spillet på min datters PC, som kører med Windows ME, og her virker det upåklageligt. Desuden giver anmeldelsen fra Spilzonen ingen angivelse af, hvilket styresystem, som spillet er installeret på.

Godkendelse af svar
Fra : bente64

Dato : 24-01-07 03:37

Tak for svaret JALA1412.

Fandt lige et gammelt spørgsmål, jeg ikke har fået lukket. Min erfaring er nu at globetrotter 1, bare ikke fungerer med xp. Så nu har jeg alene af den grund fået installeret 2 styresystemer på pc'en. Nemlig windows 2000 og Xp. Så må jeg bruge windows 2000, når jeg skal spille globetrotter.