/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Bukkehornsfrø
Fra : cesar
Vist : 1909 gange
100 point
Dato : 14-09-02 15:41

Er der nogen der har erfaring med bukkehornsfrø som middel mod tandsten og plag hos hunde, jeg har fået at vide at det skulle være godt for tænderne og tandkødet?? og skal det så være hele frø eller knuste ?? og i hvilken mængde

Kommentar
Fra : cesar

Dato : 15-09-02 13:11

Jeg venter lidt med at godkende dit svar, jeg vil lige se om der er flere besvarelser. Vil det være best med hele frø eller knuste??.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 15-09-02 14:20

Hej igen cesar

Bukkehornsfrø virker altså bedst, hvis man lægger frøene i blød i kogende vand og lader dem stå nogle timer. Du skal ikke knuse frøene, inden du lægger dem i blød.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 15-09-02 14:42

Forresten kan du ikke godkende mit svar efter først at have afvist det, og en sådan afvisning er heller ikke nødvendig, for et formodet svar spærrer ikke for andre svar.

Ganske vist er der kun plads til et formodet svar, men der er plads til et utal af kommentarer, og du kan sagtens acceptere en kommentar som svar. Hvis du synes, en kommentar besvarer dit spørgsmål bedst, afviser du blot det formodede svar og klikker på "Accepter som svar" til højre over den kommentar, du vil acceptere.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : cesar

Dato : 15-09-02 16:45

Spørgsmålet om hele eller knuste frø var fordi at Matas kun havde knuste frø den dag så dem købte jeg, men hvis hele frø er mere virksomme vil jeg gerne vide det til næste gang.

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 100 point
Dato : 15-09-02 17:43

Kogte hele bukkehornsfrø er de mest virksomme, fordi de optages bedst af fordøjelsessystemet og dermed i blodet. De knuste frø er jeg lidt usikker på, hvordan du skal håndtere, men jeg går ud fra, at der står en brugsanvisning på emballagen. Hvis ikke, så brug samme fremgangsmåde som med de hele frø.

Godkendelse af svar
Fra : cesar

Dato : 15-09-02 20:03

Tak for svaret Rellom.
Jeg prøver mig frem både med de hele og de knuste frø. Der er ingen anvisning på posen så derfor??.
Så tak fra mig

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 15-09-02 20:33

Selv tak, cesar, men vær blot opmærksom på, at hunden endelig ikke må få en for stor dosering. Den kan ikke tage direkte skade af det, men den kan få en slem mavepine. Så vær meget opmærksom på dens reaktioner, og prøv dig forsigtigt frem, indtil du har fundet frem til den helt rigtige dosering.
Dette fik jeg vist ikke indskærpet tydeligt nok i første omgang. Derfor får du det nu.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-09-02 19:30

"cesar" <cesar.news@kandu.dk> wrote in message news:<BTGg9.74077$ww6.5259622@news010.worldonline.dk>...
> Er der nogen der har erfaring med bukkehornsfrø som middel mod tandsten
> og plag hos hunde, jeg har fået at vide at det skulle være godt for
> tænderne og tandkødet?? og skal det så være hele frø eller knuste ?? og
> i hvilken mængde totalt?
> Mvh
> Laurenzio

Jeg brugte det engang til min hund. Havde fået fortalt at det var godt
til imunforsvaret. Købte en pose i Matas, og puttede lidt i hans foder
(det lugter lidt.... - det hjalp selvfølgelig ikke at min også fik
hvidløg blandet i samtidig) Jeg har ikke hørt om det skulle være godt
til tænder og/eller tandkød, men jeg tror såmænd ikke det skader...
Mvh Ella

Kommentar
Fra : cesar

Dato : 16-09-02 17:07

Til Ella
Jeg ved heller ikke om det virker, men det var på opfordring fra min dyrlæge at jeg skulle prøve, som havde haft en positiv oplevelse med en hund der havde dårligt tandkød og tandsten, hvor det tilsynlagende virkede. Så jeg prøver