/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
hvor meget giver man for til konfirmatio~
Fra : eltigro
Vist : 1417 gange
100 point
Dato : 02-04-05 16:16

Hej
Ved godt dette er meget forskelligt, men hvor meget bør man ca. give for til en konfirmation, hvis man er familie, men lidt langt ude (f.eks. fætter til faderen)?

Vi er 5 familiemedlemmer, der skal med.

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 02-04-05 16:19

Når man er inviteret med til konfirmationen synes jeg minimum er 200/250 kr. pr par.

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 02-04-05 16:27

Jeg skuler til hvad en kuvertpris ville være, hvis jeg er helt i vildrede, og det kan man jo være hvis ikke andre familiemedlemmer kan lede en lidt på vej. Bliver det afholdt på hotel, er det jo lidt mere end hvis det er hjemme, - det er sådan jeg tænker.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-04-05 16:30

Ja det er meget forskelligt, men umiddelbart vil jeg sige, at 4-500,- vil være passende når I er 5 der skal med.
(går ud fra, at nogen af deltagerne er børn). Heromkring (midtjylland) plejer "taksten" at være omkring 300 pr par.

mvh dova

Kommentar
Fra : katho

Dato : 02-04-05 16:49

Hej
Jeg tror det har meget med traditioner i den enkelte familie at gøre. I min familie ligger prisniveauet på mellem 200-300 pr. par. Hos min mands familie giver de gaver på ca. 500 kroner pr. par. Og jeg skal lige pointere at det INTET har med personlige indkomster at gøre, hvis det har så er det med modsat fortegn, forstået på den måde at de bedst bemidlede giver mindst.
Hvorom alt er så har det aldrig givet splid eller ransagelse i min familie.

Du kunne måske prøve at snakke med en anden der er inviteret med til fest og som osse er "lige så langt ude" familiemæssigt som du.

Hilsen Katho

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 02-04-05 18:19

Hvis I ikke i jeres familie/omgangskreds har en tradition for et ca. beløb pr. par, så spørg f.eks. forældrene, om der er en ønskeliste, I kan gå ud fra. De ting, der står på den, kan måske give en idé om, hvilket niveau værterne forventer gavebeløbet på.
Og samtidig får I måske en idé til en gave. Penge og gavekort er så ufestligt at give, synes jeg.
(Så må man bare håbe, at de ikke sender en liste over ALT, hvad konfirmanden ønsker sig lige fra niveauet klassekammerater til bedsteforældre...)