/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Personoplysninger vha. kontonummer?
Fra : itgirl
Vist : 458 gange
100 point
Dato : 02-04-05 14:59

Hej,
jeg ved ikke om jeg har oprettet dette under det rette forum, men jeg vil spørge, om der er nogen der ved, om jeg kan finde ud af hvem en person er, hvis jeg har hans/hendes bank kontonummer? det er fordi, at jeg søger en person, og det eneste jeg har er hendes kontonummer, da jeg engang har overført penge til hende.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-04-05 15:06

bankerne må ikke oplyse dig om noget som helst så det er vist ikke den rigtige vej at gå for dig

øhhh - hvordan kan du undgå at vide hvem i alverden du har overført penge til ???

dog ...... du har måske en mulighed ved at bruge din egen konto til at se hvem det er der har modtaget overførslen i sin tid

Kommentar
Fra : itgirl

Dato : 02-04-05 15:11

jo, jeg ved godt hvem det er...min kæreste er lige gået bort, og jeg vil gerne i kontakt med nogle af hans venner, og så huskede jeg på, at jeg engang overførte nogle penge til én af hans venner, som han gerne ville hjælpe. Men jeg har kun kontonummeret....men jeg tænkte på, jeg kunne vel overføre endnu et beløb og sende en besked med, kan jeg ikke det?

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 02-04-05 15:20

haha - tjah det kan du faktisk - i stedet for kun at opgive dit navn kan du skrive "det er xxx ring til mig" held og lykke med det

ps... jg har faktisk selv fået lavet noget lign. hvor jeg skrev en fiktiv afsender på den måde at jeg indbetalte pengene direkte i personens bank og bad dem skrive fra xxx det var et drille/øgenavn ...personen så det selvfølgelig og kontaktede mig med et stort grin.

Kommentar
Fra : fame

Dato : 02-04-05 15:27

Hej itgirl
De fire første tal på den overførsel du har foretaget er bankens registeringsnummer, enhver bank kan fortælle dig hvilken bank der er tale om, herefter går du ned i den bank og fortæller at du ønsker at komme i kontakt med indehaveren af det kontonummer du har, jeg er næsten sikker på at de enten giver dig navn og adresse eller vil videreformidle din besked.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-04-05 15:30

fame - det MÅ de ikke !!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-04-05 15:31

hovsa - de må ikke oplyse noget som helst - men kan hvis de vil selvfølgelige videreformidle - havde for travlt med send knappen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-04-05 15:32

Banker må ikke oplyse om kontohaveres identitet.

Er der ikke en i omgangskredsen, som kender den pågældende?

Trist at høre at din kæreste lige er gået bort.

Mødte du ikke selv hans venner?

Kommentar
Fra : itgirl

Dato : 02-04-05 15:39

Hej, tak for alle forslagene.
Jo, jeg mødte nogle af hans venner, men har ikke kontaktnumre, osv. på dem.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-04-05 15:45

Har du ikke været hjemme hos nogle af hans venner?
Mødt dem privat et eller andet sted?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-04-05 15:47

Kontakt din kærestes forældre. De har måske kendskab til hans venner og kan give dit telefonnummer videre.

Kommentar
Fra : itgirl

Dato : 02-04-05 15:47

Nej, det har jeg desværre ikke, jeg ville ønske, at jeg havde....ikke dem i Danmark, da han var i udlandet en stor del af tiden, og det er derfor jeg prøver at komme i tanke om enhver lille ting, der kan sætte mig i forbindelse med dem. Jeg prøver selvfølgelig også at tage ud til de steder, som han ofte opholdt sig.

Kommentar
Fra : itgirl

Dato : 02-04-05 15:49

Ja, jeg har tænkt mig at kontakte hans forældre angående det på et senere tidspunkt, men de har ikke overskud til så meget lige nu, og det er derfor jeg vil prøve alternative veje, istedet for at belaste dem for meget.

Godkendelse af svar
Fra : itgirl

Dato : 02-04-05 15:59

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-04-05 16:03

selvtak og god vind med dig

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-04-05 16:23

Forstår godt at forældre ikke har overskud til så meget.

Nu ved jeg ikke om din kæreste er begravet, men måske der du kunne træffe hans venner.

Det er meget trist, men håber at du kommer i kontakt med nogle af dem.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : itgirl

Dato : 02-04-05 16:52

Tak ans.

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 02-04-05 20:53

Fik ikke svaret, men op med humøret.

Husk det er ikke de de døde man skal leve for.

Gør mig ondt med din kæreste...

Peter