/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
skive bremse hvordan
Fra : softeyes
Vist : 1304 gange
50 point
Dato : 02-04-05 14:05

Min skivebremse foran på min pgo er blevet meget blød, dvs at jeg skal trække den næsten i bund for at bremse. hvordan strammer jeg den op

Kommentar
Fra : Splich

Dato : 02-04-05 14:10

Det kan være den skal luftes ud. det kan også være du har slidt dine bremeseklodser op og så skal de skiftes inden du også ødelægger din skive. Det kan også være du mangle bremsevæske i din beholder.... tjek det...

Kommentar
Fra : softeyes

Dato : 02-04-05 14:13

fik skiftet bremseklodser for 1200 km siden og væske standen i beholderen er som den hele tiden har været

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 02-04-05 14:17

Der blev sagt udluftning

Kommentar
Fra : softeyes

Dato : 02-04-05 14:40

hvordan udlufter man da

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 60 point
Dato : 02-04-05 14:52

En hydratisk bremse kan ikke justeres, men udluftes som foreslået, selvfølgelig kan der også være utætte o-ringe i kaliberen der sender vædsken ned til selve bremsekaliberen.
Udluftning foregår sådan.
Sæt en plastslange på udluftningsskruen som vender opad og slangen drejers ned i et glas, så enden står under bremsevædske.
Pres bremsen i bund, og hold den der, åben udluftningsskruen og luk udluftningsskruen, derefter slip bremsehåndtaget.
Dette gentages, samtidig med at der hele tiden ses efter at beholderen er påfyldt nyt frisk bremsevædske, da den IKKE må løbe tør.
VH Palle Hansen
NB: Det kan være svært at løsne udluftningsskruen første gang (Som sidder højt nede på bremsekaliberen)
Brug kun fastnøgel.

Godkendelse af svar
Fra : softeyes

Dato : 02-04-05 16:14

Tak for svaret pallebhansen.