/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Skærm "genstarter"
Fra : Soenne
Vist : 609 gange
200 point
Dato : 01-04-05 20:47

Min computer har fået en "sjov" fejl, hver gang jeg højre-klikker på en mediefil, f.eks et avi-klip, så går skærmen ud, derefter tænder den, ligesom hvis man skifter opløsning, hvorefter rullemenuen kommer frem.

Jeg har geninstalleret mediaplayer 10, jeg har opdateret min driver til mit grafikkort (GeForce FX5700 256MB), jeg har installeret diverse codecs, hvad er der gået galt ??

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-04-05 21:14

Ja undskyld Sønne, men jeg synes bestemt ikke at det er spor sjovt. Det tyder på en skærmfejl eller en fejl på dit grafikkort. Begge dele kan testes på et ordentligt værksted men kan nemt vise sig at bllive dyrere end at købe nyt. Mange værksteder ta'r 500-800 i timen.

Prøv om en at dine venner har et skærmkort og en skærm du kan låne. Test det så selv. Så har du en god chance for at finde ud af om det er skærmen eller grafikkortet den er gal med. Så kan du udskifte den der ikke virker med noget bedre, og forhåbentligt billigere end hvis du skulle have betalt et værksted for den samme test. Hilsen Arne

Accepteret svar
Fra : phg1

Modtaget 200 point
Dato : 02-04-05 09:07

http://www.tweakxp.com/tweak1486.aspx
prøv det her trick,ved ikke om det kan hjælpe dig

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 04-04-05 21:28

>phg1. Beklager, det var ikke det der skulle til....

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-04-05 19:17

Fandt du af det Soenne?

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 23-04-05 22:38

Nej, det gjorde jeg ikke, men jeg er ret sikker på at det ikke er en hardwarefejl, jeg er vis på det er en Windows-fejl

Godkendelse af svar
Fra : Soenne

Dato : 25-05-05 23:35

Tak for svaret phg1. Det virkede godt nok ikke, men jeg må nok lære at leve med det.