/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvorfor bliver jeg "smidt af" Kandu?
Fra : jkrjk2
Vist : 553 gange
1 point
Dato : 01-04-05 16:27

Nu har jeg flere gange prøvet at blive smidt af Kandu:

Jeg har skrevet et svar på et indlæg og trykker send, hvorefter jeg får at vide, at jeg ikke er logget ind.
Derved er mit svar gået tabt.

Det er sket flere gange, så nu orker jeg snart ikke at bidrage med noget.

Oplever I det også? Det sker indenfor 5-10 min., hvis jeg ikke har foretaget mig noget.

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 01-04-05 16:34

nej det sker nok ikke når man sikrer sig at man er logget ind! Du kan jo se om dit navn og dine points står øverst til højre. I venstre siude står der log ind, hvis du er ude og log ud hvis du er inde

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-04-05 16:39

Jeg har oplevet samme problem flere dage i træk. Jeg slettede kandu cookie'en, loggede ind igen, og problemet var væk.

I Internet explorer: Vælg Funktioner > Indstillinger > fanebladet Generelt > Indstillinger > Vis Filer > rulle frem til cookie:berpox@www.kandu.dk og så et tryk på DELETE på tastaturet

Eller:
I Internet explorer: Vælg Funktioner > Indstillinger > Slet cookies

Første metode: En eller flere udvalgte cookies slettes.
Anden metode: Alle cookies slettes.

mvh berpox

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 01-04-05 16:46

Valde:
Jeg er jo nok logget ind, for ellers kan jeg jo ikke svare på et spørgsmål, vel

Berpox: Jeg prøver at slette min Kandu-cookie.

Jeannie

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-04-05 16:48

Den er god nok berpox, problemet forsvandt hos mig, da jeg fulgte din anvisning.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-04-05 16:53

Rigtigt : Det har alle dage været problemer med KLandu.dk's håndtering af cookies

..især hvis man har flere profiler ..og/eller skiftevis logger ind fra :

1.) http://cando.dk
2.) http://www.cando.dk
3.) http://kandu.dk
4.) ...eller korrekt : http://www.kandu.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-04-05 16:56

Løsning ?

..som berpox m.fl. : I din browser (IE) vælg menuen : Funktioner->Internetindstillinger...-> fanen Generelt og [Slet cookies]

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 01-04-05 17:18

Du kan kopiere det du har skrevet, inden du trykker send. Hvis du bliver på samme side, og du er "smidt af" kan du (som regel) sætte det ind igen, når du har logget ind. Du kan også kopiere det over i Words eller lign. uden at lukke/gemme, eller også simpelt hen have et dokument, der hedder "kandu", hvor du så skifter teksten, efterhånden, som du har brug for det. Hvis man har siddet og skrevet en "lang afhandling" og det hele går tabt, bliver man mildest talt sur. Men husk at tømme mappen med cookierne. Min comp. var dog yderst langsomt opfattende da jeg gorde det. Der gik op mod en halv time, før jeg ikke skulle logge ind hver gang igen.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-04-05 17:33

Det hjælper hvis man har flueben i "husk mit kodeord" når man logger ind.
jeg havde selv samme problem på et tidspunkt, men efter at systemet selv skal huske mit kodeord, er der ikke problemer med at blive smidt af.

mvh dova

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 01-04-05 17:38

Det er en god idé lige at kopiere sit indlæg, inden man klikker på "send".
Skulle noget kikse sæætter man bare indlægget ind igen, og måske igen og igen. Sådan kan kandu også være.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 01-04-05 17:44

Dova, det hjælper ikke med fluebenet i "husk mit kodeord", hvis cookierne er fyldt op. Mit flueben har altid været der, men det er kun en uge eller 14 dage siden, jeg havde samme bøvl.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-04-05 17:48

Problemet kan også opstå ved at man er inaktiv på "sin" udbyder, feks. Stofanet, som er indstillet til 15 minutter, så hvis du er inaktiv på stofa så længe, så logges du ud af Stofanet, og skal logge ind der igen.
Men du kan selvfølgelig selv indstille den til en længere tid.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-04-05 17:51

Jette, det var mit allerførste spørgsmål da jeg havde været bruger herinde i 6 dage, jeg fulgte rådet med automatisk log-in, og har aldrig haft problemet siden.

Derimod har jeg oplevet det som et problem at logge ud, og det hjalp ved at slette cookies.

mvh dova

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 01-04-05 18:27

OK, mit problem var, at jeg blev "smidt af" for hvert nyt spørgsmål - eller når jeg besvarede et.
Uanset hvor længe vi "hænger" et sted, bliver vi ikke smidt af med Arrownet.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 01-04-05 19:17

Jeg har stofanet og indstillingerne er sat til "aldrig" at blive lukket ned.
Det er kun på Kandu jeg oplever problemet og kun den sidste uges tid.

Jeg tror, at det er Kandu, som har ændret i "hvornår folk bliver smidt af" - måske for at undgå lange svartider.

Selvfølgelig kan jeg kopiere mit svar, ind jeg afsender, men helt ÆRLIGT, det er vel ikke meningen med Kandu?

Før jeg svarede på dette indlæg (inaktiv i 1½ time, måtte jeg logge på igen, og jeg slettede min cookie 17.

Jeannie

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 01-04-05 20:23

Molo, kan du huske hvad det var jeg skrev jeg gjorde mere end slette cookies?? Vi snakkede om det i et andet spørgsmål, da den var gal.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-04-05 20:49

Jernladyen -> Du slettede midlertidige internet filer (..samme sted som cookies). [Slet filer...] og flueben ved ; Slet alt off-line indhold. Hvis man lyster kan man også klikke [Ryd oversigten]

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-04-05 20:53

Ps. ...eller også var det fanen ; Sikkerhed og vælge ; Mellem, samt fanen ; Avanceret og vælge ; [Gendan standarder]

Det er sådan lidt en standard procedure, hvis noget ikke makker ret, når man browser nettet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 01-04-05 21:51

Ok, tak skal du have. Det ville være rart at kunne huske en smule selv. Men det er da godt, at andre kan.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-04-05 22:17

Man kan jo også sætte puteren til at slette alle cookies når maskinen lukker
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 01-04-05 23:11

Hvor og hvordan gør man det, Sunowich?
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 02-04-05 00:42

Crtl+c / ctrl+v Husk det

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-04-05 00:57

Jernladyen -> Det kan man ikke (..i hvert fald ikke i Win98 SE), men man kan gøre det med midlertidige internet filer !

I din browser menu : Funktioner->Internetindstillinger...-> fanen Avanceret og sæt flueben ved : Slet mappen midlertidige internet filer; når browseren lukkes ...under punktet :Sikkerhed

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 02-04-05 00:57

Ok, tak rotw. Jeg skriver det ned. Jeg stoler nemlig ikke på folk med min hukommelse.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-04-05 01:01

Jernladyen -> rotw's anvisninger er Tastatur genveje.

CRTL + c = kopier afmærket tekst/objekt i hukommelsen.

CRTL + v = indsæt tekst/objekt fra hukommelsen.

Det er kontekst afhængige handlinger. Objekt kan være mange ting ; tekst, filmklip, lyd, billeder

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 02-04-05 01:03

Fint molo. Tak skal du have. Det er XP'en jeg har. Hmmmm, det var da underligt. Der stod den i forvejen.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 02-04-05 10:00

inden jeg sender et svar #makere jeg det jeg har skrivet# trykker ctrl+c og trykker Send -> n¨r det så går galt Ctrl+v og send og går det så galt igen tager jeg computeren og smider ud i gennem vinduet "glarmestern er glad for mig" og bander og svovler nu må de sku snart få det lavet og når glarmesteren har været her og computeren er blivet rep. ender jeg her igen og siger til mig selv vi prøver igen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-04-05 10:55

Jeg mærker kommentaren af ..trykker CRTL+c. Åbner Notesblok (notepad.exe, som jeg har liggende som genvej i Quickstart på proceslinjen) og trykker CRTL+v, hvorefter jeg minimere Notesblok. Nu tykker jeg [Send Indlæg] og går til næste spørgsmål jeg deltager i (..ofte kører jeg 3-5 tråde ad gangen). Sådan fortsætter jeg til jeg har været raden rundt. Nu tjekker jeg om indlæget er kommet med ..ellers maximerer jeg Notesnblok, mærker af kopiere som ovenfor, sætter ind og sender igen. Var indlæget kommet med ? Så lukker jeg blot Notesblok og siger [Nej] til at gemme. Er den helt gal, kopiere jeg selve URL'en til spørgsmålet ind i Notesblok med den tilhørende kommentar og vælger [Gem] når jeg lukker Notesblok. Giver filen et sigende navn og gemmer i min Kandu mappe til 'bedre' tider (..som regel dagen efter).
Nu har jeg både URL'en og kommentaren klar (..ofte uvurderlige Guldkorn )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 02-04-05 14:33

Jeg markerer bare teksten, kopierer den og trykker send. Hvis kandu så er meget langsom, sætter jeg teksten ind i et dokument eller en e-mail, der ikke bliver sendt, men lagt ned "og sove" i bunden. Så er den klar til brug, hvis kandu svigter. Hvis kandu så ikke kommer op at køre igen den dag, sender jeg bare en e-mail til mig selv med kommentaren og linket til spørgsmålet.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-04-05 16:49

[hør] Ps. ...og når jeg ikke liiiige er på Kandu.dk ? Tjaeh... så koder jeg, læser 'kloge' bøger ...eller sidder på bænken i parken (..i solen selvfølgelig) og drikker bajere, sammen med de andre bumser

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 02-04-05 17:31

Molo, du er nu ikke lige hvad jeg forstår ved en bums, så jeg synes ikke, du skal skrive "med de andre bumser". Men det er jo så min mening. Er det Elbaparken, du sidder i??
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-04-05 18:02

Pelser Prima Perlende Pils i Parma-Parken

Same story...

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Jernladyen

Modtaget 1 point
Dato : 02-04-05 18:15

Hvor ligger den i forhold til Elbaparken??
Hilsen Jette

PS. undskyld, jeg lige "låner" dit spørgsmål, jkrjk2

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-04-05 10:18

Jernladdyen -> Som jeg skrev : Same story. Elbagade går på den ene side af parken, Parmagade på den anden. Maltagade på den 3 og Kastrupvej (Sundby Torv) på den 4. Iøvrigt hedder den noget helt tredie jeg ikke kan huske hvad er. Nu skal du ikke forledes til at tro, jeg tilbringer mit ½ liv dér. Jeg kommer også på CA., Chistianhavns Torv, Enghave Plads, Vesterbro Torv, HC Ørstedsparken, Gammel- og Nytorv, Gråbrødre Torv, Skt. Hans Torv, Nørreport og Østre anlæg. Når du kommer forbi i patruljevognen spørger du blot efter : Molo. Det var helt med vilje jeg skrev; '..med de andre bumser', for i dagens Danmark bliver man betragtet som Bums, outsider, dårligt begavet, drukfældig, doven, dum og selvforskyldt, hvis man står uden arbejde. Frivilligt hjælpearbejde er jo ikke 'rigtigt' arbejde

I modsætning til hvad der normalt er kutyme, drikker jeg gerne en øl med mine 'klienter', da det er den nemmeste måde at blive accepteret og nå ind til de mennesker, der behøver en ekstra hånd her i livet. Den sidste succeshistorie er, jeg netop har skaffet en hjemløs 'Bums' og førtidspensionist en lejlighed på Bornholm, hvor han altid havde ønsket at vende tilbage til og bo

Go' Søndag til alle på jord...

</BEVAR CHRISIANIA>

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 03-04-05 11:17

Hej Molo.
Nå, så er min samlever og jeg også bumser. Jeg er på pension, og han er lige overgået til kontanthjælp fra en revalidering, de tog fra ham, da han fik en depression. Det var forøvrigt også grunden til, at han fik revalideringen. Men han måtte åbenbart ikke få flere af dem, hvis han ville beholde sin revalidering. Så nu vil de finde et "flexjob" til ham, og imens skal han så være på kontanthjælp, da han har fået både sygedagpenge og revalidering.

Jeg må sige, at dit arbejde er væsentligt mere værd end mange "sagsbehandlere"s. De sidder som tit på så høj en hest, at de ikke har kontakt med deres klienter. Jeg ved godt, at de ikke kan føle med alle de skæbner de møde, men bare de satte sig ind i sagerne, ville det hjælpe gevaldigt. Og det gælder både sagsbehandlere og alle andre, der arbejder med mennesker. Og den regel med, at en sagsbehandler kun må have en klient i 3 mdr. eller hvor meget det er, den er helt skør. Sagsbehandlerne kan ikke nå at sætte sig ind i alle de nye klienters sag, før de har fået nogle andre. Og så forfra igen.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-04-05 15:55

Jernladyen -> Nu skal/kan man ikke skære alle sagsbehandlere over samme kam ...ganske som man ikke kan med alle arbejdsløse ..eller mennesker i almindelighed ..for den sags skyld, men jeg vil da give dig ret et langt stykke af vejen

Nu ikke mere 'Punk' i dette spørgsmål : Jeg fjerner fluebenet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-04-05 21:11

Nå jeg syns ellers man kunne sætte den til at slette cookies automatisk osse Så kan jeg varmt anbefale et program der hedder BeClean som rydder effektivt op cokies history midlertidige og meget mere og det på rekordtid Det fåes her http://www.winload.de/download/26636/BeClean-1.4.html
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-04-05 21:15

Ok du ka'osse lie få den på Engelsk

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-04-05 21:15
Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 03-06-05 12:46

hvis i vil slette cookies automatisk så tryk start----højreklik på explore-----vælg internet engenskaber------avanceret--------så burde der være noget der hedder slet cookies når browser bliver lukket eller sådan noget lign. min er der godt nok ikke forstår jeg ikke helt men måske fordi jeg bruger system mehanic programmet til at tweak med men er sikker på at det er der den ligger

Godkendelse af svar
Fra : jkrjk2

Dato : 15-01-06 10:32

Tak for svaret Jernladyen.