/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win 98 install. PROBLEM
Fra : Caine
Vist : 518 gange
100 point
Dato : 14-09-02 04:15

Hej

Mine kammerater og jeg har siddet og bakset med home network... Men den ene pc med en win 98 som OS ville ikke koblews på
Derfor prøvede vi at formatere, da der også manglede nogle .DLL-filer... (Msconfig kunne ikke hjælpe)... Nu vil win 98 ikke installeres igen.. hvad kan være galt??? Puteren har 2 HD's med C: - D: - E: ... C-drevet er ikke opdelt... Men den anden HD er lavet til 2... "Fdisk plager at være min ven" men jeg kan ikke finde på en løsning... hvis man prøver at installere siger den at der mangler BOOT-diskette eller cd-rom... begge ting er prøvet...
Det er godt nok en anden udgave af win 98 dvs at det var første usgave af win 98 (dens Boot-disk)
og det nye OS er win 98 2nd edition...

Håber dette er nok...

Venlig hilsen
Caine

Kommentar
Fra : rsnilsen

Dato : 14-09-02 07:08

gd
Er du sikker på at det ikke er en oppgradering du sitter med ?
N.

Accepteret svar
Fra : lsf

Modtaget 100 point
Dato : 14-09-02 09:49

hej
hvis du kan boote op på en win98 bootdisk og du har formateret din harddisk
så boot op med bootdisken og når du er på promten a:
skriver du sys c:

start igen op med boot disken , med cdrom driver
nu skulle du gerne få kontakt med dit cdrom drev

Godkendelse af svar
Fra : Caine

Dato : 14-09-02 21:45

Tak for svaret lsf.