/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Miniaturer i XP Home
Fra : oleeliassen
Vist : 339 gange
175 point
Dato : 31-03-05 22:59

Svaret er sikkert indelysende, men jeg er træt og irriteret!

Hvorfor kan jeg ikke se miniaturer af mine billeder i mapperne i xp mere? Den er sat til "store ikoner" i visninger og viser fint miniaturer af film som jeg har i mappen, men altså ikke af billeder (jpeg, bmp mm.) Synes ikke at der er noget at komme efter i mappeindstillinger...

-Ole

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-03-05 23:02

hvis du sætter den til at vise oversigt eller detaljer så ser du også miniaturerne

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 31-03-05 23:56

Så er jeg tilbage. Med miniaturerne menes selvfølgelig thumbnails og IKKE ikonerne. Ved oversigt eller detaljer ser du netop kun ikonerne, men ved "store ikoner" plejer jeg at se miniaturer/thumbnails. Beklager hvis jeg har udtrykket mig uklart.

-Ole

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-04-05 00:08

Når du er inde i mappen med billederne så højreklik et eller andet sted og vælg Vis og her vælger du billedserie.

//bentjuul

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 01-04-05 00:15

Jeg har så lige konstateret at jeg heller ikke kan vælge "billedeserie" i mappen under visninger, hvilket jeg også kunne før.... Meget mærkelig computer

-Ole

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-04-05 00:18

Står du inde i mappen med billederne ?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-04-05 00:24

Gå i kontrolpanelet igen og vælg mappeindstillinger, vælg fanebladet VIS og under Mappevisninger vælger du "Nulstil alle mapper"

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 01-04-05 00:29

Hmm... nu har jeg prøvet det som du du foreslog og det lød da også ganske logisk, men lige lidt har det hjulpet..

-Ole

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-04-05 00:38

Du kan evt prøve under fanebladet generelt i mappeindstillinger at gendanne standarder, men mærkeligt at det ikke virkede med "Nulstil alle mapper" jeg har afprøvet det hos mig selv - hm.

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 01-04-05 00:42

Jeg har også prøvet at nulstille dem uden held. Jeg prøver at genstarte om lidt når jeg er færdig med et download, selvom det ikke burde have betydning for mappeindstillingerne...

-Ole

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 01-04-05 00:43

Gendanne standarder..... mente jeg.

-Ole

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-04-05 00:48

Du behøver ikke at genstarte - det skulle virke når man under Vis i Mappeindstillinger vælger at nulstille mapperne.
Beklager Ole - jeg har ikke mere i posen, desværre.

//bentjuul

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 01-04-05 00:50

Ok.. Men tak aligevel for hjælpen bentjuul.

-Ole

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-04-05 08:22

hmm - måske forstår jeg det heller ikke - men under visning kan jeg se alt - undtagen når ikonerne står på billedserie og store ikoner (der vises de jo også i forvejen)

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 11-04-05 12:15

Sjovt nok viser den miniaturer når det er video-filer, men altså stadig ikke ved billede-filer

-Ole

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-04-05 13:14

Efter du har prøvet det jeg skrev den 01-04-05 00:24 har du så prøvet igen på en billedmappe med vis store ikoner ? Hjælper sikkert ikke, men var det sidste jeg kunne komme i tanke om.

//bentjuul

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 11-04-05 13:23

Det har jeg også prøvet, og det virker stadig ikke. Systemgendannelse til et tidspunkt hvor jeg VED at det virkede gav heller ikke noget resultat, så nu er jeg ved gøre klar til en Ghost med en helt ren installetion af XP da det irreterer mig grusomt

-Ole

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 175 point
Dato : 11-04-05 13:36

Ja, det er lidt ærgeligt - håber så at det hjælper dig.

//bentjuul

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-04-05 15:39

Sådan oprettes et fotoalbum på computeren
Åbn Billeder.
Klik på Opret en ny mappe under Fil- og mappeopgaver.
Skriv navnet på mappen, og tryk derefter på ENTER.
Højreklik på den nye mappe, og klik derefter på Egenskaber.
Marker Fotoalbum under Brug denne mappe som skabelon under fanen Tilpas.

Klik på Start, og klik derefter på Billeder, hvis du vil åbne Billeder.
Med visningen Miniaturer i mappen Billeder kan du hurtigt fastslå, hvilke billeder albummerne indeholder. I denne visning er de sidste fire billedfiler, du har ændret i hver mappe, vist som miniaturer på mappeikonet. Klik på Miniaturer i menuen Vis for at skifte til visningen Miniaturer for mappen.
Fotoalbummapper er bedst til at administrere få billeder.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : oleeliassen

Dato : 13-04-05 11:19

Så er maskinen geninstalleret og kører perfekt igen.
Det ser ud til at bentjuul er den som har "knoklet" hårdest med at hjælpe mig, selvom vi ikke fandt løsningen. Men pointene går til dig.

Tak for svaret bentjuul.

-Ole

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 13-04-05 11:22

bentjuul.

Hvis du lige vil gå ind med en kommentar i dette spørgsmål http://www.kandu.dk/dk/spg/63895 , så kan du få resten af pointene.

-Ole

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-04-05 11:40

Tak skal du have Ole, ærgeligt at det var nødvendigt at genindstallere maskinen for at få løst problemet.
Men der er jo andre du kan tilgodese i det andet spørgsmål, og som også har været aktive i dine to spørgsmål. Jeg har fået mere end rigeligt her for ingenting - dog er det godt med den type spørgsmål for så får man selv opdateret hvad den yderste konsekvens kan blive - på et sådan problem der syntes umiddelbart nemt.
Ha' en fortsat god dag

//bentjuul

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 13-04-05 16:00

Hvilket storsind bentjuul

Jeg er dog ikke i tvivl om at problemet kunne løses med mindre drastiske metoder hvis den rigtige mand kom på det rigtige tidspunkt, men jeg havde heldigvis en ghost så jeg slap for at starte fra bunden og ved samme lejlighed får man jo ryddet lidt op på maskinen. Jeg benyttede i øvrigt lejligheden til at afinstallere mit Norton antivirus og bruger nu AVG som jo er gratis og har fungeret fortrinligt på min bærbare i nogle måneder. God dag til dig også.

-Ole