/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvad er der galt?
Fra : Perege
Vist : 360 gange
50 point
Dato : 31-03-05 22:58

Hej.

Når jeg starter min comp op, starter den op med at vise Denne Computer - C:\.

Hvorfor gør den det?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-05 23:08

Hvor ?

"Denne Computer" er da altid det øverste ikon på skrivebordet.

Hvad mener du ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Perege

Dato : 31-03-05 23:12

Ja ok. Var måske lidt forkert formuleret. Jeg mener, når du dobbelt-klikker på Denne Computer og derefter dobbelt-klikker på C:\.

Så kommer en skærm frem. Det er DEN der starter når jeg starter min comp op.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-03-05 23:18

Prøv lige og kør msconfig og se om explorer er sat til at starte op?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-05 23:30

Som tedd -> Start->Kør...-> skriv MSCONFIG og tjek hvilke progammer du har sat til at køre i 'Start' !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Perege

Dato : 31-03-05 23:37

Intet unormalt at se. Det eneste jeg er i tvivl om, er "/Winstart
Men den skal el starte op

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-05 23:44

..ikke hos mig !

Scanreg
Taskmon
Systemtray
Quicktask
AVG7_CC
AVG7_EMC
Mtask
LoadPowerProfile
KB981711

..og det er dét : Win98 SE !!!

XP starter en masse ubrugelige (..for mig det er) tasks op, så du må spørge nørden tedd

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-03-05 23:51

Har ingen winstart i min! hvad er kommandoen?

Accepteret svar
Fra : frederikshavn

Modtaget 60 point
Dato : 31-03-05 23:51

en anden mulighed er at alav en system gendannelse,eller en erp.af windows,eller prøv klik på Start=>Kør skriv: SFC /scannow (husk mellemrum mellem SFC og /scannow)
Din windows skive skal sidde i drevet.

Den tjekker og reparer dine systemfiler

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-03-05 23:55

skal den der security patch lægge sig ind under din start, Molo?
KB981711?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-04-05 00:00

Skynd dig at skaffe dig af med Winstart : http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/winstart/

tedd -> I win98 SE : Ja ! ( ..så vidt jeg ved )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-04-05 00:04

Ja kunne godt se ud til at du har noget snavs! Kan være forklaringen på dit problem!

Godkendelse af svar
Fra : Perege

Dato : 02-04-05 00:12

Tak for svaret frederikshavn.