/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
DVD-drev og harddisk ikke i xp
Fra : Breunski
Vist : 488 gange
220 point
Dato : 31-03-05 22:52

Jeg har netop geninstalleret XP

Når jeg starter op finder den godt nok mine 2 harddiske og 2 cd-drev

Men i windows er der kun den ene harddisk og en brænder

Den skriver godt nok at der er fundet nyt drev og ny disk.

I "denne computer" er der et f: med et ?, og der står at placeringen ikke er tilgængelig.

DVD-drevet er installeret men der er fejl.

Harddisken er bare slet ikke at finde.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-03-05 23:00

Prøv at sæt bios til default og geninstaller igen!! Dine drev skal stå til AUTO i bios!

Accepteret svar
Fra : shqiptar_ujk

Modtaget 230 point
Dato : 31-03-05 23:18

prøv at højreklikke på ikonet denne computer og tryk administrer derefter gå ind på diskhåndtering i venstre side --

der kan du se alle de harddisker der er på computeren - prøv at formatere og aktiver den harddisk computeren ikke kan finde-

:)

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 04-04-05 09:41

Nu virker harddisken, så mangler jeg bare dvd-drevet

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 04-04-05 09:58

Nu har jeg flyttet rundt på jumpers, så de sidder som cabel select på begge to, så nu virker DVD-drevet, men nu finder den så slet ikke Cd-brænderen i opstarten.

Godkendelse af svar
Fra : Breunski

Dato : 04-04-05 10:14

Tak for svaret shqiptar_ujk. Det hjalp at formatere harddisken

DVD- og cd-drevene fik jeg til virke ved at flytte rundt på jumpers og kabler.