/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Jørgen og lars thorvald
Fra : krizz20
Vist : 850 gange
440 point
Dato : 31-03-05 20:41

Bror til Jørgen Martin Wienberg er Lars Thorvald Wienberg
de er begge født 19.01.1906 og har slettet Vilhelmsen
Lars Thorvald er død den 29.05.1979.
Lars Thorvalds sidste adresse var Dambakken 1 C 2.th. i Birkerød

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 31-03-05 21:04

jeg kender ikke nogle af disse navne,men vil holde øje med dem
i fremtiden.
men en stor hilsen til krizz 20

hilsen herluf ardal

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-03-05 22:36

De to tvillingbrødre er jo for unge til at vi kan finde meget om dem via nettet,
men jeg vil tro at den gamle provst i Hellerup: K.E.Wienberg kendte og husker dem?

Hvis han altså stadig er til at rask og til at få fat på? Han var i hvert fald aktiv for 2-3 år siden:
"
I morgen er Allehelgens-dag.
For pastor Karl Erik Wienberg giver denne dag anledning til refleksion over begrebet helgen…
"
Hvor han blev interviewet af Elisabeth Arnsdorf Haslund

Da vi ikke kan finde hans E-mail...
måske ved denne Journalist med e-mail: elhas02@journet.sdu.dk hvor/hvordan han kan træffes??
hilsen Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-03-05 22:49

Eller mere direkte, nok ham her?
"
Wienberg, Karl Erik
Duntzfelts Allé 1, 4. tv
2900 Hellerup
Tlf:3962 5258
Mobil:2947 1365
"
I nødsfald kan det jo være nødvendigt at ringe...
Svend

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 01-04-05 08:08

det er nok rigtig at søge oplysninger hos den gamle præst i hellerup.
herluf

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 01-04-05 20:59

Hej Krizzy

Prøv at ringe til dem og forhør dig om han kender noget til de to brødre. De kunne jo være hans onkler. Givetvis kan han finde oplysninger til dig.

Ellers må du nok en tur på rigsarkivet og kigge i folketællinger eller landarkivet for at kigge i kirkebøgerne.

Lis

Kommentar
Fra : senta

Dato : 06-04-05 18:49

hvis du vil ha hjælp til at finde ovennævnte aner må du komme op med flere data , på FS. , denne adresse .http://www.familysearch.org/
er der feks.THORVALD MATHIAS WIENBERG så hvis du vil ha hjælp til dine aner må du fortælle hvem deres forældre er , ca. årstal og hvor de levede , ellers er det med navnene som med den berømte nål i høstakken , et helt lykketræf hvis du finder nålen ligeledes med oplysningerne om dine aner.

senta

IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

THORVALD MATHIAS WIENBERG
Male Family

Event(s):
Birth:
Christening:
Death:
Burial:

Marriages:
Spouse: CHARLOTTE ELISABETH ROTHE Family
Marriage: 02 DEC 1874 Frederiksberg, Kobenhavn, Denmark

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 440 point
Dato : 06-04-05 19:03

denne THORVALD WIENBERG + CAROLINE AMALIE VILHELMSEn kan evt. være dine anrs olde eller bedsteforældre , kun et gæt.
Ønsker du hjælp så flere oplysninger thanks.

senta

FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0Denmark
Family Group Record
Search Results | Download

Husband
THORVALD WIENBERGPedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

Wife
CAROLINE AMALIE VILHELMSENPedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

Children

1. WIENBERGPedigree
Male

Birth: 08 DEC 1874 Frederiksberg, Kobenhavn, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

Kommentar
Fra : krizz20

Dato : 07-04-05 09:23

Husband
THORVALD WIENBERGPedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

Wife
CAROLINE AMALIE VILHELMSENPedigree
tror det er det rigtige

Kommentar
Fra : senta

Dato : 07-04-05 14:34

ok. du kan finde yderlige oplysninger på på DDA. + FS.
held og lykke
senta

Kommentar
Fra : krizz20

Dato : 07-04-05 22:29

DDA. + FS.
HVad er det

Kommentar
Fra : senta

Dato : 08-04-05 09:19

http://www.familysearch.org/
er mormonernes store database ved at søge på de forskellige efternavne kan du være heldig at finde dine aner , men husk lige data stemmer ikke altid , de skal tjekkes i kirkebøgerne.

http://ddd.sa.dk/
er folketællingerne
tryk på adresserne så kommer du til de forskellige sider.
Hvis der er mere du vil vide skal du være hurtig jeg skal i byen.
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-04-05 12:23

kan du ikke præcisere hvad du helt præcis ønsker hjælp til ??
er det deres aner tilbage i tiden ??
Senta

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 09-04-05 13:18

Du kunne jo også tage en tur på arkivet i København for at få tingene til at falde i hak.
Du er nødt til at finde deres vielse og fødedata i Kirkebøgerne, og de er ikke på nettet.

Hilsen Lis

Kommentar
Fra : krizz20

Dato : 09-04-05 17:33

Jørgen Martin Wienberg Vilhelmsen og hustru Gurli Oline Sofie Petersen.
De er gift i Kristkirken (Kbh?) d. 16. juni 1931.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-04-05 17:55

Ok, den vielse kan du ikke finde på nettet, du skal på arkivet, eller prøv at ringe, sende en mail til Kristkirken (Kbh?) og spørg om de vil give dig data på
Jørgen Martin Wienberg Vilhelmsen og hustru Gurli Oline Sofie Petersen. vielse , de er gerne hjælpsomme men husk du skal dokumentere hvem du er og hvad tilhørsforhold du har til de 2 ,
hvis de kan hjælper de dig videre
senta

held og lykke

Kommentar
Fra : krizz20

Dato : 11-04-05 12:05

ja det er deres forældre jeg leder efrer

Kommentar
Fra : senta

Dato : 11-04-05 13:41

Adressen til http://kristkirken.sogneside.dk/
send dem en mail eller ring .
Senta

Kommentar
Fra : krizz20

Dato : 13-04-05 18:26

Har fundet forældrene
Louis thorvald wienberg vilhelmsen
og
Ellen johanne marie andersenvar 33år i 1906

Kommentar
Fra : senta

Dato : 13-04-05 18:59

Hvor har du fundet forældrene ??
Og hvad mere mangler du oplysninger om ??
Senta

Kommentar
Fra : krizz20

Dato : 13-04-05 19:19

Har skrevet til
akivet på jagtvejen på frederiksberg

de kunne oplyse mig navene på

lars thorvald wienberg vilhelmsen
jørgen martin wienberg vilhelmsen
de slettet efternavnet vilhelmsen den 24/1.1955
og forældrene
slagter Louis thorvald wienberg vilhelmsen og hustru Ellen johanne marie andersen

Kommentar
Fra : krizz20

Dato : 13-04-05 19:30

de er født i
thorup strø herred

Kommentar
Fra : krizz20

Dato : 13-04-05 19:31

alså jørgen og thorvald

Kommentar
Fra : senta

Dato : 13-04-05 19:44

Deres data finder du ikke på nettet det er data for nye til, du kan kontakte kirken i thorup strø herred og høre om de kan hjælpe dig , det er en mulighed derudover er der arkiverne , adressen finder du på nettet.
det er lettere at gå tilbage i tiden men frem ad efter ca 1900 er svært der er ikke mange data fra det årstal på nettet

held og lykke
senta

Kommentar
Fra : krizz20

Dato : 14-04-05 22:21

Husband
THORVALD WIENBERGPedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

Wife
CAROLINE AMALIE VILHELMSENPedigree

tror måske det er forældrene til Louis thorvald wienberg vilhelmsen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 15-04-05 09:51

Er det de 2 her du tænker på ??
senta
Family Group Record FamilySearch™ Ancestral File v4.19
Download GEDCOM

--------------------------------------------------------------------------------

Husband's Name
Thorvald Martin WIENBERG (AFN:1533-TBG) Pedigree

Born: 10 May 1844 Place: Nakskov, , , Den.
Married: 9 Dec 1874 Place: , , , Den.

Father:
Mother:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife's Name
Charlotte Elisabeth ROTHE (AFN:1533-TCN) Pedigree

Born: 23 Dec 1851 Place: Copenhagen, , , Den.
Married: 9 Dec 1874 Place: , , , Den.

Father: Viggo ROTHE (AFN:1533-SX1) Family
Mother: Martha Gustava ROTHE (AFN:1533-SZ7)

--------------------------------------------------------------------------------

Children

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).

Kommentar
Fra : senta

Dato : 15-04-05 09:53

Samtlige personer i husstanden

maribo, Lollands Nørre, Nakskov Købstad, , , Strandgade No 36b, 36, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Christian Peter Wienberg, 25 , Gift, , Muurmester, Helsingør
Martine Samuline Wienberg, 23 , Gift, , hans Kone [Christian Peter Wienberg], Nakskov
Thorvald Mathias Wienberg, 1 , -, , Deres Søn [Christian Peter Wienberg, Martine ??line Wienberg, Nakskov
Rasmus Ibsen, 30 , Ugift, , Tjenestekarl, Øster Thiersted, Maribo A
Maren Johanne Hansen, 21 , Ugift, , Tjenestepige, Horslunde
Karen Marie Hansen, 19 , Ugift, , Tjenestepige, Høismarke, Maribo A !!

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : senta

Dato : 15-04-05 09:57

FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 Denmark
Family Group Record
Search Results | Download

--------------------------------------------------------------------------------

Husband
THORVALD WIENBERG Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
CAROLINE AMALIE VILHELMSEN Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Children

--------------------------------------------------------------------------------

1. WIENBERG Pedigree
Male

Birth: 08 DEC 1874 Frederiksberg, Kobenhavn, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

Kommentar
Fra : senta

Dato : 15-04-05 10:03

prøv lige og tjekke disse 5x Vilhelmsen fra FS , kna det evt være aner til dine ??
Senta
You searched for: Thorvald Vilhelmsen
Exact Spelling: Off
[refine search]
Prepare selected records for download

International Genealogical Index / Denmark - 5
Select records to download - (50 maximum)
1. THORVALD WILHELM WILLUMSEN - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 10 JAN 1841 Garnisons Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

2. THORVALD EMIL VILHELMSEN - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 26 DEC 1865 Frederikshavn, Hjorring, Denmark

3. Thorvald Nielsen Villumsen - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 30 APR 1865 Sonder Lem, Ringkobing, Denmark

4. THORVALD JONASSEN VILLUMSEN - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 05 JUL 1868 Tikob, Frederiksborg, Denmark

5. THORVALD JONASSEN WILLUMSEN - International Genealogical Index
Gender: Male Birth: 17 APR 1868

prev | next Prepare selected records for download

Kommentar
Fra : krizz20

Dato : 21-04-05 14:40

hvor langt skal man til bare før man kan se personerne på nettet

Kommentar
Fra : krizz20

Dato : 21-04-05 14:40

hvor langt skal man tilbage bare før man kan se personerne på nettet

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-04-05 17:23

Kan ikke besvares helt entydigt,

nogle egne har ikke (mange) informationer efter 1860,
andre kan følges næsten frem til århundrede skiftet.
Så helst før 1870-80....

I vor tid findes der regler (som jeg ikke helt kender) for hvad man må offentliggøre:
Ikke nulevende slægtninge, vist en 80 års regel? og et par retningslinier mere??

Har du iøvrigt prøvet at kontakte din gamle hjælpe præst???
Svend

Kommentar
Fra : krizz20

Dato : 21-04-05 21:46

min hjælpe præst?????

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-04-05 22:51

Hjælpe præst var i gamle dage en officiel stilling,
her brugt for sjov (i overført betydning) for den tidligere nævnte præst der kan hjælpe dig:
"
Wienberg, Karl Erik
Duntzfelts Allé 1, 4. tv
2900 Hellerup
Tlf:3962 5258
Mobil:2947 1365

I nødsfald kan det jo være nødvendigt at ringe...
Svend

"
det er nok rigtig at søge oplysninger hos den gamle præst i hellerup.
herluf
"
hilsen igen Svend

Godkendelse af svar
Fra : krizz20

Dato : 29-04-05 14:04

Tak for svaret senta.