/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
musik
Fra : syllemus
Vist : 376 gange
100 point
Dato : 31-03-05 17:59

Er det lovligt at lægge musik ud på sin hjemmeside, hvis den selvfølgelig ikke kan downloades.
jeg har tænkt mig at lave en hjemmeside om firsernes new wave- og alternative musik og der skal være mulighed for at lytte til de forskellige bands.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 31-03-05 18:03

Der mener jeg helt bestemt, at du render ind i noget med copyright og ophavsregler, og med at der faktisk skal betales afgift til Koda/Gramex, som formidler beløbet videre til kunstnerne for brug af deres musik.

mvh dova

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 31-03-05 19:26

Det må du ikke. De fleste grupper har en regel om maks 15 sekunder - så betragter de det som reklame.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 31-03-05 19:31

om det er 5, 15 eller 45 sekunder, så er det ikke lovligt at lægge musik ud på sin hjemmeside.
Jeg har haft flashfilm liggende med baggrundsmusik og blev straks naglet af en KODA medarbejder, som ville have penge.
Så hvis du vil have musik på din hjemmeside... så sørg for at have tilladelserne i orden først. Ellers kan det blive dyrt.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 31-03-05 21:33

Du må gerne ligge musik ind på din hjemmeside er melodien over 50 år er der ikke problem, derud over kan du selv lave din musik eller få en anden til at spille den ind for dig i eventuelt midi

Jeg har haft det i gennem 5 år og talt med kada om det og fået papier på det

hilsen Robert

Godkendelse af svar
Fra : syllemus

Dato : 31-03-05 21:33

Øv!!!! Har lige læst betingelserne hos Koda. Prisen er 100 kr. om måneden for en sang på maks 10 minutter og 1000 kr. for 90 minutter .Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 31-03-05 21:36

droslerne- du mener optagelsen af melodien skal være over 50 år???

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 31-03-05 21:42

Musik og tekst til musik er beskyttet i 70 år efter, at ophavsmanden er død...