/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Til Felix30
Fra : Jernladyen
Vist : 568 gange
100 point
Dato : 31-03-05 17:31

Jeg fik virus, ikke en advarsel. Faktisk fik jeg tre vira af at gå ind på den. Den ene var ikke sådan lige at fjerne igen. Og da det var den eneste siden jeg var inde på, bortset fra kandu, så er der ingen tvivl om, at den kom derfra.
Min virusscanner sagde det så snart jeg havde downloadet programmet, man skulle bruge. Og i går havde jeg ingen virus.
Hilsen Jette

Accepteret svar
Fra : felix30

Modtaget 110 point
Dato : 31-03-05 17:33

Jeg fik en advarsel og ingen vira. er du sikker på det er den? og ikke noget andet. Jeg har scannet med min egen mcafee, med housecall og med symantec. Ingen virus til mig ud over den meddelelse som skulle komme hvis man var sikker. Men er der andre der har prøvet?

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 31-03-05 17:48

Ja, jeg er helt sikker. Og mit normale virusprogram kunne kun fjerne de to. Pandavirus onlinescanner kunne heller ikke fjerne den sidste. Men Antivir kunne heldigvis.

Da det omtalte program undersøgte min comp., sagde den, at den var sikker.
Underligt noget. Hvis det ikke var den, så var det her på kandu, og her plejer jeg da ikke at få virus fra. Og så skulle jeg jo have fået det igen, næste gang jeg kom herind på siden, går jeg ud fra?? Gid f..... havde de svineører, der sidder og laver dem.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : felix30

Dato : 31-03-05 17:51

Så langt kan vi kun være enige de er ikke fra kandu og gid f... havde de svineører der laver dem.

Jeg har altså lige prøvet igen og der kom heller ingen virus denne gang.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-03-05 18:01

Hvor om alting er - om siden gav virus eller ej, er jeg glad for Jettes tip, for det fik mig til at køre Housecall... Det er et godt stykke tid siden, jeg gjorde det sidst og den fandt ikke mindre end 13 problemer.
Det er jeg godt nok noget chokeret over - har aldrig prøvet at være så inficeret før!!!

Og hvis jeg lige må snige et lille spørgsmål ind her: jeg ville også køre Panda Online scanner, men den kører ligesom ikke... Den siger bare at den scanner i få sekunder og siger så, at min puter er clean.. Det er da galt, er det ikke? Gør den også sådan hos jer?

Vaxen

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 31-03-05 18:03

Hvilke side snakker vi om????

Kommentar
Fra : felix30

Dato : 31-03-05 18:07

Jeg har lige startet Panda og ladet den køre i et par minutter. Det gik fint. Så lukkede jeg den selv. Så nej, det er ikke normalt. Tror jeg....

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-03-05 18:08

http://www.kandu.dk/dk/tip/11007

Felix30 >> Gad vide, hvad filen, er sker så??.. Nå pyt med det, der findes heldigvis andre gode online-scannere

Vaxen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-03-05 18:12

Jette
Sidste gang min computer bare gik helt i sort, med en hel bunke "uindbudte" ting, var mens jeg var på Kandu, og ikke havde været andre steder på nettet i flere dage.
Bedst som jeg var ved at skrive en kommentar, forsvandt Kandu og blev erstattet af en eller anden underlig startside som ikke var nem at fjerne igen.
Så jeg tror ikke det behøver være den side der er skyld i problemet.

mvh dova

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 31-03-05 18:13

Hej Vaxen. Nej, det er ikke normalt. Hvis du har X2, så husk at tillad pop-up vinduet. Ellers kan du ikke hente den active-X fil, (eller hvad det nu var for en), der skal køre det hele.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 31-03-05 18:17

Vaxen, jeg glemte lige at skrive, at min scannede i op mod en halv time. Det er ikke sikkert, det vil være det samme hos dig, for jeg havde to virusscannere kørende.

Det var allerede inden jeg nåede at lukke det omtalte program, at virusscanneren kom og hylede op om virus. Og den kunne ikke fjernes. Så prøvede jeg at scanne igen, og så var der pludselig 3 plus en mistænkelig, som dog ikke var virus, skrev Panda.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 31-03-05 18:23

Hej Arlet. Vi snakker om: http://www.kandu.dk/dk/tip/11007

Jeg fik virus af at gå ind på den.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 31-03-05 18:24

hehe, typisk mig. Når jeg bliver advaret mod noget, der efter sigende ikke skal være godt for mig - så SKAL det prøves*G*

Sad med hjertet oppe i halsen, da jeg klikkede mig ind på det "forbudte" link - men der skete ikke en hujende fis! - NUL VIRUS

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-03-05 18:42

Jeg har husket activeX tilladelsen.. Men skidtet opfører sig galt alligevel.. De par sekunder kan ikke bruges til meget - jeg har kørt housecall, den varede omkring 45 minutter og lige nu kører jeg Stinger - den har næsten kørt i en time og er ved at være færdig... Det synes jeg er mere rigtigt

Og så er de forbaskede vira også væk!

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-03-05 18:44

Creamy>>>> Du er godt nok et modigt menneske

Vaxen

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 31-03-05 18:58

Underligt noget. Kan det være fra kandu?? Men så skulle i jo også få det! Eller kan den have haft virus, og så de har fundet ud af det og fjernet den igen??

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : felix30

Dato : 31-03-05 19:01

Det skulle undrer om det var kandu, for så havde jeg også. Det er selvfølgelig en mulighed de har haft og fjernet på den side det drejer sig om. Men måske er det fordi din scanner har opdateret på det tidspukt. Eller også er det fra den og mig og creamy har bare været heldige.....

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 31-03-05 19:01

Kan man forresten have to virus-scannere, uden at de går i konflikt med hinanden?? Jeg har Zonealarm med antivirus fra www.zonelabs.com og nu også Antivir.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 31-03-05 19:04

Jeg troede, at alle fik virus, når de gik ind på en side, hvor der var virus på??
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : felix30

Dato : 31-03-05 22:34

Jeg ved det ikke. Jeg ved bare vira er noget P.. Jeg tillod mig at lokke min mor til at prøve siden. Og der skete heller ikke noget. Men hvis der havde sket noget ved det, så havde jeg også haft brug for en bedemand nu....

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 31-03-05 22:43

Hæ, så var det da godt, der ikke skete noget. Det ville da være surt at have brug for en bedemand her lige når foråret skal til at begynde for alvor.
Hilsen Jette

Godkendelse af svar
Fra : Jernladyen

Dato : 31-03-05 22:50

Tak for svaret felix30. Jeg får jo nok aldrig at vide, hvor jeg fik den fra, eller om det var den omtalte side. Men nu er den da i hvert fald væk igen. Jeg scannede lige en gang med begge virusscannerne for at være helt sikker. Men noget rav havde den da lavet, for computeren ville ikke genstarte, da jeg havde sat en ny mus på. Da den kørte scandisk, var så godt som alle applikationsfilerne for lange. Den knoklede hundredevis af filer igennem, som den lavede om på. Så nu kan jeg både åbne og lukke computeren igen, uden at det tager en halv dag.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : felix30

Dato : 31-03-05 22:53

Tak for debatten. Hvis jeg nogen sinde fanger en virusprogrammør så ringer jeg. Så kan vi grille denne langsomt sammen.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 31-03-05 23:09

Selv tak. Den er jeg helt og aldeles med på. Gad vide, om det er de samme, som laver hærværk på kirkegårde o.s.v.?? Jeg håber, deres røv må klø, og deres arme må være for korte til at klø igen.
Hilsen Jette