/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Underlige rør.
Fra : Keldd
Vist : 732 gange
100 point
Dato : 31-03-05 17:23

Her: www.keldd.webbyen.dk er der 3 billeder (Træk lige motorcyklen fra).

De første 2 er Polske 15mm (målt udvendig) brugsvandrør, som jeg har fået fornøjelsen at arbejde videre på (køkkenvask vaskemaskine), jeg er lidt på den, for polakkerne er der ikke mere, og ikke en kæft ved hvad det er for nogen rør. Jeg vil gøre sådan:
Altså skære ind på dem, og så arbejde videre med pexrør, og så håbe jeg kan få bøsningerne i Polakrørene.
Det sidste billede er noget der hedder "Tectite" de kunne minde lidt om vandrørene,
(altså fittings), dem fandt jeg på nettet, og det var Broen der havde agenturet på det
gudsjammerlige bras.De anbefaler det med, at det bare skal skubbes sammen, ja
tak for kaffe,hvordan skiller man det bras ad? Jeg skal sige jer, at det varmecirkus er lavet i mit eget hus ( har boet her i 3 år), og under den hårde frost for 3 år siden frostsprængte der en bøjning på loftet.Nedstrygerklinge på,og så skifte den ud med en ordinær Conex,så lad mig håbe der ikke sker mere, gider ikke skifte dem allesammen.
Så nu vil jeg håbe jeg kan lave samme nummer med vandrørene, ellers vil jeg gerne høre
om der er nogen forslag.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 31-03-05 17:45

Hej keldd
Du må tage tyren ved hornene og skifte til vanlige klemringsfitting eller lod det sammen hvis du kan komme til.
mvh mcloud blikkenslager

Kommentar
Fra : hesp

Dato : 31-03-05 17:47

("rør-2" det med vinkel på) det liner nogle rør som vi bruger til luft kan ikke huske navnet det er ret nyt kan bestilles hos BD.
Rørerne er alu. med plast på. Fitting. er sort.
Man trykker rør ind i og drejer det en 1/4 omgang med hånden og det er tæt (kan tag 13 Bar.)
med om man kan bruge det til vand ved jeg ikke.
der er 2 typer blå. og grå.

hilsen hesp

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 31-03-05 19:50

hesp,de hedder Tectite, og de er til kobberør, dem skal jeg nok klare, men det er plastrørene jeg er lidt usikker på,
indtil jeg får skilt dem ad, ved jeg ikke om de kan gå sammen med Conex.

mcloud, desværre kan jeg ikke lodde dem sammen, rørene er ikke lange nok, når jeg piller det latterlige fittings af der sidder der (Tectite), men det går fint at skifte dem med Conex,men det bliver på vanlig blikkenslagermanèr, ikke før jeg er tvunget til det. Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 31-03-05 20:16

Tja... Jeg er mest imponeret af det første billede... Det er uden tivl de flotteste rør...

Kommentar
Fra : joeson

Dato : 01-04-05 00:54

Har aldrig set magen til bras
Kender dem ikke, men ønsker dig held og lykke med det.
Flot bike

Hilsen Jørgen ( olie- og gas )

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-04-05 10:07

joeson:
Jo tak, som sagt, kobberrørene, er til at klare, men de satans plastrør, hvis jeg ikke får dem klaret

med noget conex, kan de hive gulvet op, eller tage til Polen, og få fat i noget af det stads.

Lad os nu se, de ville selv skaffe det der skulle bruges af fittings (conex). Jeg må lære at holde min kæft,

så var jeg aldrig blevet rodet ind i den sag, men jeg har desværre ikke store forhåbninger om det.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : theking

Dato : 02-04-05 10:30

hej.
det sidste billed af varme røret er noget fittings der kom for ca. 5 år siden, hvis du skal adskille det findes der et special værktøj som man presser ind mod den plast ring man lige kan ane ved røret, og så skulle det være lige til at trækkke fra hinanden.(jeg har kun afprøvet en demomodel vi fik tilsendet på kontoret).Tal evt.med Broen om dette værktøj.

Med venlig hilsen
The King.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 02-04-05 10:39

theking:
Mange tak,det vil jeg gøre , når det bliver aktuelt.

Hilsen Keldd.