/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hjælp? Ekstra xp i start?
Fra : tbayj
Vist : 374 gange
150 point
Dato : 31-03-05 17:18

Jeg har prøvet at installere 2 xp på min com. Men installationen blev afbrudt. Så når jeg starter computeren står der windows xp prof.... og windows xp default. Når jeg vælger default kan den ikke starte op, men det kan den godt med den anden. Hvordan sletter jeg windows default så jeg er fri for at vælge i startfasen? Har prøvet at være inde i boot.ini og slette den ene, men det hjælper ikke. Har også prøvet at stikke en 98 boot diskette i drevet og ved opstart skrive fdisk/ mbr, men dette hjælper heller ikke. Skal jeg lave en helt ny windows installation for at få det væk? Ville det hjælpe?

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 31-03-05 17:34

Højreklik denne computer -> egenskaber -> avanceret -> klik på indstillinger under start og genoprettelse, her vælger du hvilket, du vil starte. Klik på Rediger for at fjerne den, der er fejl ved.

klippet fra:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#fjern_valg

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 31-03-05 17:44

Det har jeg også prøvet men det hjælper ikke.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 160 point
Dato : 31-03-05 18:59

Er du sikker på du ikke har angivet 2 forskellige diske under dine "installationer".
Du skal starte forfra med at Nyinstallere XP, men husk at angive at den skal installeres på dit c-drev.
http://support.microsoft.com/kb/q255867/
http://www.microsoft.com/windows2000/techinfo/administration/management/mltiboot.asp
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 31-03-05 20:48

Put xp cd'en i og boot fra den.

Så skal du slette(S=slette) det drev du har lavet, hvor den dårlige xp ligger på.

Så kan du oprette en ny(O=oprette) og så er den væk

Godkendelse af svar
Fra : tbayj

Dato : 02-04-05 13:19

Tak for svaret pallebhansen.