/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
xp-home edition
Fra : graahede
Vist : 344 gange
150 point
Dato : 31-03-05 17:08

jeg har købt en ny computer i aldi igår, der er lagt xp home edition ind på. For jeg noget ud af og ligge xp prof ind istedet for som alm bruger, vi er 4 der skal køre på samme trådløse forbindelse

Accepteret svar
Fra : fiatmann

Modtaget 160 point
Dato : 31-03-05 17:19

M$ Windows XP Home Edition == Kan intet med netværk eller rettigheder, komplet idiotistisk
M$ Windows XP Home Edition == Kinda lightweight

M$ Windows XP Professional Edition == Det mere "normale"

Såee... ud med din Home Edition og ind med Xp Pro.. det bliver du glad for..

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 31-03-05 17:35

ingen betænkeligheder: ind med XP-Pro

Kommentar
Fra : rizza

Dato : 31-03-05 18:49

Kan home edition sket ikke køre i netværk?? (måske dumt spørgsmål

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 31-03-05 19:29

Jo det kan godt. Men de fleste "dårlige" computere er dårlige fordi de kører XP-home. Det er noget fanden har opfundet på en dårlig dag. Så - som de andre - XP-Pro hvis du vil have glæde af din computer. Og den der Aldi dims - jeg ved ikke hvorfor de gør det - men XP home kan slet slet ikke udnytte de mange facilliteter du lige har "stjålet" der. Det er jo næsten foræring
Tillykke med den

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 31-03-05 19:31

Og så den sidste - det var slet ikke pænt gjort

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 31-03-05 20:05

hej alle sammen jeg har lagt xp pro ind nu , som i rådede mig til.Tak for svarene alle sammen

Godkendelse af svar
Fra : graahede

Dato : 31-03-05 20:06

Tak for svaret fiatmann.
tak for det hurtige svar

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-03-05 20:06

hold nu op - homeediton er ok - det er kun som den er tilknyttet den pc du har købt !!!!!!!!!!!!!!! og selvfølgelig kan det køre på netværk - lad dig ikke skræmme

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 31-03-05 20:08

er der nogle af jer der kan forklare lidt mere om hvad forskellen er på de 2 programmer

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 31-03-05 20:19

Mirit> hold nu op. Den er skabt af Bill Gates alene, pro har han haft hjælp til

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 31-03-05 20:54

Jeg vil da lige blande mig lidt. Jeg har XP Home Edition, og kører udemærket med netværk. miritdk har fuldstændig ret. Pas på med de hurtige svar. I behøver/skal ikke kommentere mit svar, da jeg ikke kan modtage mails fra KanDu, og de kan desværre ikke HJÆLPE mig. Derfor er jeg ikke ret tit på mere. Jeg kan jo ikke følge med i noget mere.

mvh
Franksp