/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
DVD På TV'et Hvorfor ikke?
Fra : sus1234
Vist : 550 gange
100 point
Dato : 13-09-02 23:12

jeg har netop købt mig et Graffikkort med TV-out. det virker også fint sådan da, idéen med købet var at jeg kunne se mine DVD film på TV'et. den viser fint Dvix film når jeg flytter skærmbilledet der over og maximere det!! men putter jeg en DVD-skive i drevet og flytter filmen over på TV'et kommer der hvis jeg er heldig en lille box med filmen men maximere jeg denne sker det det på min monitor! kommer der ikke noget billede er der bare en sort box hvor filmen skulle have været!!
jeg her tildels selv løst problemet ved at gøre fjernsynet til primær skærm men dettet er jo ikke optimalt at ændre et hvergang der skal ses film!!
styrre system: XP (dont wonder why!)
afspillere:PowerDVD, mediaplayer
Susanne

Kommentar
Fra : Krible

Dato : 14-09-02 13:49

Min erfaring er at det lige nøjagtigt er problemet med mange kort med tv-out - nemlig at man har en masse opsætning hver gang.
Har ikke fundet nogen endegyldig løsning
Mvh Krible

Kommentar
Fra : sus1234

Dato : 14-09-02 14:40

okay jeg er ikke den eneste der har problemer!
- nogle forslag til hvordan jeg retter op på problemet!

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 14-09-02 21:08

hmm

Har du de nyeste drivere installeret ?
de nyeste BIOS opgraderinger ?
de nyeste windows opdateringer ?

Hvordan forbinder du tv-out til video/tv ?

Kommentar
Fra : sus1234

Dato : 15-09-02 01:36

drivere: Windows kommer med drivere der hedder version 5 mens dem der følger med kortet hedder 3.3, årsagen til jeg bruger dem der følger med kortet er at ellers kan jeg ikke bruge TV'et der bliver kun vist indstillinger for min skærm!
BIOS: nej den er ikke opgraderet!
Windows: den henter selv opdateringer, men ja jeg har også selv været inde og kikke!

Forbindels... jeg bruger Phone-klon-stikket, da mit fjernsyn er så gammelt at det ikke understøtter super... det andet stik!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-09-02 09:02

> jeg har netop købt mig et Graffikkort med TV-out.

Så mangler du kun programmet TVtool:
http://www.tvtool.info/index_e.htm

Det kan med et simpelt tryk på en knap skifte mellem TV og
monitor, som primær skærm.

Programmet koster kun 10 euro. Prøv demoen først, den virker
bare kun i 10 minutter ad gangen.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 100 point
Dato : 15-09-02 10:10

> men putter jeg en DVD-skive i drevet og flytter filmen
> over på TV'et kommer der hvis jeg er heldig en lille box med filmen men
> maximere jeg denne sker det det på min monitor!

Så prøv med zoom player, den kan med sin zoom funktion få billedet
til at blive på TV'et. Samtidigt kan man så bruge 'puteren til noget
fornuftigt, i modsætning med TV-tool, klon, og andre teknikker.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Kommentar
Fra : sus1234

Dato : 15-09-02 12:00

jeg behøver et link!!

Godkendelse af svar
Fra : sus1234

Dato : 15-09-02 14:26

du får pointen fordi at det program du forslog var gratis og det istedet for at skulle ændre indstillinger bare var en player der var ligeglad med eventuelle indstillinger! Mange tak for tippet!

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 15-09-02 15:35

Hej Susanne,

øh... du ska' ikke undre dig over hvis du måske får et noget uforstående og undrende spørgsmål/kommentar fra Jeppe mht. point... idet han er nyhedsbruger og ikke en del af Kandu...

men døjer du stadigvæk med problemet eller har du fået det løst?

hvilket grafikkort har du egentlig?

med "Phone-klon-stikket" mener du så composite (har som regel en gulfarve)?

jeg gætter på du selv har fundet linket... men for andre som måske kommer ind og læser dette indlæg efter det er blevet lukket, ka' dette program downloades herfra... -->
http://www.inmatrix.com/files/zoomplayer_download.shtml
samt de har en FAQ til den her... -->
http://www.inmatrix.com/zplayer/faq/

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : sus1234

Dato : 15-09-02 15:52

takker starup, ingen spørgsmål fra Jeppe endnu! hvad sker der med de point så?
jo tak problemet er løst!
og ja jeg mente Composite-stikket!
Takker for links'ene jeg fant den nu bare på tucows.com!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-09-02 23:17

> du får pointen
> www.kandu.dk/

Ihhh tak. Jeg elsker at få point. Hvornår kommer de?
Hvorfor var det netop mig der fik pointene og ikke ham den
anden, som også er mig? Han er da ellers lige så flink som
mig har jeg hørt fra ham, nåh nej, mig.

Point point point hurra hurra hurra. Nøj, det kunne være
feeeedt at komme på highscore listen!

Tip: www.kandu.dk er ikke min usenet leverandør.

Måske man skulle overveje at filtrere kandu.dk indlæg fra
i sin newsreader? Jeg får spat hver gang, jeg er så "heldig"
at få point.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-09-02 09:19

Hej Susanne,

tja... det ved jeg faktisk ikke... umiddelbart går de så bare tabt... idet de ikke er en del af kandu... det samme gælder hvis det er en ikke "Superbruger" der for accepteret et formodet svar eller kommentar som et svar...

og det kommer ikke engang til at stå i deres historik, at de har fået svaret på det spørgsmål... det synes jeg nu også virker lidt underligt... men sådan er Kandu åbenbart skruet sammen...

og tillykke med at du fik problemet løst...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : sus1234

Dato : 17-09-02 13:02

Hej Susanne

Grunden til at tingende er skruet sådan sammen er fordi, pointene som
folk optjener bliver brugt til at vinde gaver med. Hvis man giver
pointene til nogle brugere som ikke er superbruger så kender vi ikke
disse personers adresser, og derved kan de heller ikke deltage i
konkurrencen for de er anonyme i forhold til kandu.dk, og derfor går
pointene tabt.
Det samme gælder for nyhedsbrugerne, disse personer kender vi slet ikke
hos kandu.dk, og de kan derfor heller ikke deltage i konkurrencen.

Håber dette besvarede dit spørgsmål.

Med venlig hilsen

Rasmus Andersen
(Servicemedarbejder)

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-09-02 13:26

Hej Susanne,

tak... så blev jeg det klogere...

forresten, hvis du bruger Outlook Express, ligger dine mail filer som du ska' ta' backup af (kopier), hvis du vil... i denne mappe hvis du ikke har ændret det... -->

C:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Identities\{-et eller andet hexidecimalt halløj-}\Microsoft\Outlook Express\*.dbx
hvor Administrator også ka' være et andet brugernavn, alt afhængigt af hvad din profil hedder...
adressekartoteket ligger i mappen... -->
C:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Microsoft\Address Book\*.wab

det vil bare være ret surt, hvis du først har formateret din hardisk, og så bagefter finder ud af at du gerne vil have gemt dine mails...

mvh.

Strarup