/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Movie ....
Fra : Gryndahl
Vist : 556 gange
50 point
Dato : 13-09-02 23:03

Hej NG

Er der en venlig sjæl der kan fortælle mig hvordan man får et filmklip ned på sin harddisk fra internettet, hvis den ender med .mov ?
Man kan ikke højreklikke og gemme ... Jeg har prøvet "alle" tricks ....
Hjælp !!! ..... :)

Mvh
Henrik

Kommentar
Fra : lsf

Dato : 14-09-02 10:53

har du prøvet "alle" tricks ??
har du også været oppe og klikke på vis / kilde i din browser ??
der får du at vide hvor den er
så kan man lave en ny genvej til den fil
eller man kan lave txt fil og så ømdøbe den til htm på dit skrivebord
feks. test.txt
<p><a href="http://www.xxx.mov">http://www.xxx.mov

gem så denne tekstfil
omdøb den til test.htm klik så på test.htm

Kommentar
Fra : Gryndahl

Dato : 14-09-02 11:57

Jeg har den nøjagtige URL, men vil gerne have filmen fysisk_på_min harddisk !

Hvordan "drejer" jeg den ?

Mvh
Gryn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-09-02 10:47

"Gryndahl" <Gryndahl.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:fgsg9.73211$ww6.5149969@news010.worldonline.dk...

> Er der en venlig sjæl der kan fortælle mig hvordan man får et filmklip
> ned på sin harddisk fra internettet, hvis den ender med .mov ?
> Man kan ikke højreklikke og gemme ... Jeg har prøvet "alle" tricks ....
> Hjælp !!! ..... :)

Hvis du kigger i HTML-koden kan du nok finde det fulde link til .mov filen.
Paste det ind i en download manager og vupti!

--
....Klitgaard
"Every night is a battle with alcohol. Some nights I win, some nights I
lose. Last night...it was a tie." -John Daly

Kommentar
Fra : lsf

Dato : 14-09-02 12:27

knold og tot

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 14-09-02 20:01

Hej Gryndahl...
De problemer kender jeg godt. Der er forskel på direkt streamede filer eller nogle man kan downloade og gemme på disken. *.mov-filer plejer ikke at være streamede, men man kommer måske først ind på en html-side, hvorfra man så skal højreklikke og vælge "Gem destination" og så skulle den kunne gemmes på harddisken i den ønskede mappe.
//Claus

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 15-09-02 09:02

Hej Henrik,

ka' du prøve at gi' et link til en af de mov-filer du gerne vil ha' downloadet?
idet jeg har aldrig oplevet problemer med at downloade en mov fil... men jeg har nogengange oplevet at de ka' ha' været gemt vha. f.eks. javascript, så de ikke har været så nemme at downloade... så ska' der nogle gange nogle små fixfaxerier til...

har du Apple's Quick Time player installeret?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 20-09-02 16:54

Hej Henrik,

hvordan går det med det... har du fået løst dit problem eller driller det stadigvæk?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Gryndahl

Dato : 22-09-02 22:00

Hej

Tak - det hjalp en "hel_del" fandt et program på nettet og nu ser det ud til at lykkedes ....

Tusind tak for hjælpen ! :)

Henrik

Accepteret svar
Fra : xodeus

Modtaget 50 point
Dato : 08-01-03 13:40

En mov fil er det ikke QuickTime?? Hvis det er det så opgrader til pro. Når du har gjort dette får du mulighed efter at have set filmen om at gemme filen på HDD'en.