/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Select/copy langsom i draw-mode
Fra : pmbruun
Vist : 506 gange
100 point
Dato : 31-03-05 14:15

Jeg tegner en del tegninger med autoshapes i Words Draw mode i et separat vindue med en floating "Edit Picture" toolbar. Jeg kører MS-Word 2003 SP1 - engelsk.

Lige pludselig er der sket noget med select og copy/paste funktionerne, så de er uhyggeligt langsomme:

Klik på en autoshape ... vent 10-30 sekunder ... selektionen skifter.

Tryk Ctrl-C ... pilen får et lille plus i øverste højre hjørne ... vent 10-30 sekunder ... plus forsvinder, og jeg kan paste.

Det sker også i et helt nyt dokument. Det sker ikke ved helt små tegninger, men kommer pludselig bare der er nogle få shapes i tegningen.

Task manager viser at ingen processer bruger CPU imens der ventes, der er er ingen netværksaktivitet, og jeg har masser (1Gb) af fysisk RAM.

Hvordan fixer jeg det, så jeg får normal performance igen?

Egne ideer: Kan det have noget at gøre med ...
- ... at vores nye printer svarer langsomt?
- ... det mystiske plus på cursoren?
- ... det nye "Place your drawing here" canvas (???) - som jeg plejer at ignorere?

P.S. Jeg ved godt, der findes andre tegneværktøjer, det har jeg ikke brug for at høre om.

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 31-03-05 20:07

Start "Word". I hjælp find og ret fejl.

Kommentar
Fra : pmbruun

Dato : 01-04-05 11:10

Har prøvet det. Det hjalp ikke.