/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
hjælp til tavle, der dårligt kan skrives~
Fra : jabco9240
Vist : 428 gange
100 point
Dato : 31-03-05 10:41

Vi har en lille tavle, som efterhånden ikke er modtagelig for kridtet længere - hvad gør vi for at gøre tavlefladen modtagelig igen?

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 31-03-05 10:44

Mal den med tavlelak

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 31-03-05 10:47

Prøv at slib den ganske let med meget fint sandpapir.
Det er måske fordi der med tiden ligesom er kommet en "blank" overflade på. Det gør der med tiden, og især hvis man vasker tavlen.
Ellers må du i gang med først at slibe og så nyt tavlelak, (fåshos en farvehandler)

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : jabco9240

Dato : 31-03-05 10:49

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 31-03-05 14:33

Hvad er den tavle lavet af?? Hvis det er en skiffertavle, så skal den nok ikke males.. Er det en malet tavle, så skal den nok ikke slibes for meget... -Det kan jo også være, at I har fået fat i noget dårligt kridt?