/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Hjælp til animation i power point
Fra : Sillepigen
Vist : 858 gange
50 point
Dato : 31-03-05 09:20

Hej!!

Vi har brug for en rigtig klog computer "nørd" til at hjælpe os med at indsætte en animation fra internettet ind i vores power point show, så den bevæger sig.
Vi har prøvet at kopiere billedet og sætte det ind i power point showet, men det gik ikke. Billedet kom fint nok, men det ville ikke bevæge sig.
Så prøvede vi at gemme billedet fra nettet og sætte det ind ved hjælp af indsæt, billede, fra fil og så den valgte. Men her ville den slet ikke åbne billedet.
Projektet som vi laver skal fremlægges i morgen, og vi skulle gerne have det færdigt inden dagen er omme, så vi har brug for nogle super-hurtige kloge folk til at hjælpe :D

mvh Charlotte og Kathrine

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 31-03-05 09:32

super-hurtige kloge... Du skræmmer da folk væk - for hvem er det? Alt er relativt
Din animation skal være i GIF-format, og ikke alt man 'låner' fra nettet / andre hjemmesider fungere. Prøv at gemme HELE hjemmesiden med billedet, og kig så i folderen som også gemmes, her skulle filen helst ligge i brugbar tilstand.
Hygge...
Søren

Accepteret svar
Fra : Backtee

Modtaget 60 point
Dato : 31-03-05 09:43

Kan du ikke sende animationen til mig, så skal jeg sende dig et slide med den rigtige funktion

ui(snabl-a)betterperformance.dk

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 31-03-05 09:46

NB: Viser det sig at animationen er lavet ved hjælp af et Java script... så glem det i PowerPoint.
Kan I ikke henvise til siden, hvor billedet er, så er det lettere at gennemskue / se. I kan også sende til Better / Backtee

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 31-03-05 09:48

CLAN
Det er rigtigt at jeg har skiftet navn, men KANDU undlod at svare på mine mails om hvorfor min profil pludselig ikke længere virkede og derfor oprettede jeg en ny

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 31-03-05 09:53

Hej Backtee... Better Ikke noget problem i det for mit vedkommende (slet ikke). Ved godt at mange elsker at 'snage' i det, men for mit vedkommende, ikke noget problem.
Ærgerligt med din gamle profil, den var jeg (og sikkert mange andre) blevet vant til - som kvalitet! Håber Kandu får løst problemet for dig.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 31-03-05 10:08

NNBB: Normalt så højreklikker man bare på billedet, og vælger 'Gem billede som...' men som sagt, det fungere ikke al'tid.

Kommentar
Fra : Sillepigen

Dato : 31-03-05 10:23

Hej!!

Tak for rådene. Vi kan desværre stadig ikke få det til at virke.

Må vi sende et worddokument med links til de billeder vi har fundet til dig Backtee?
Kan vi sende hele vores diasshow så du lægger billederne ind i det? :D

...

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 31-03-05 10:34

Send gerne det hele, så kigger vi på det

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 31-03-05 10:43

Animationer ses ikke i PowerPoint, før man viser showet. Prøv at trykke på F5 og se om ikke "bolden hopper".

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 31-03-05 11:08

Det ene link du sendte mig kunne jeg ikke komme ind på, da der mangler brugernavn og password, men resten har jeg lagt på og du ken hente det på nedenstående adresse

Der er gået et eller andet galt med min mail så jeg kan ikke sende

http://www.betterperformance.dk/forside.htm

Nederst på siden står der 123 hvis du klikker på det kan du komme til at hente præsentationen MED animationer

Kommentar
Fra : Sillepigen

Dato : 31-03-05 13:13

Det virker stadig ikke. Kan det være vores computer der ikke kan vise det?

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 31-03-05 13:15

Hmm, virker undelrigt, har du prøvet at åbne præsentationen og så trykke F5 for at sætte "showet" i gang?

Kommentar
Fra : Sillepigen

Dato : 31-03-05 13:22

Ja, vi viser showet hver gang vi tjekker om det virker. Men de står helt stille :)

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 31-03-05 13:23

Hmm, så forstår jeg det ikke, hvilken version af Powerpoint bruger i?

Kommentar
Fra : Sillepigen

Dato : 31-03-05 13:41

Det er en gammel version. Vi har nemlig haft problemer på tidligere tidspunkter hvor vi har lavet et diasshow hjemmefra i den nye version og så kan det ikke afspilles rigtigt på skolen... Kan det være derfor? For så hjælper det ikke noget at blive ved. Skolen er nemlig ikke vild med at man tager en bærbar med og bytter om på stikkene, så vi er nødt til at vise det i den gamle version....

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 31-03-05 13:43

Tjah, hvis det ikke virker nu, så kan jeg desværre ikke gøre mere

Kommentar
Fra : Sillepigen

Dato : 31-03-05 13:45

Nej, men tusinde tak for det du har gjort. Jeg accepterer dit svar nu ;)
Vi overlever uden animationen....

Godkendelse af svar
Fra : Sillepigen

Dato : 31-03-05 13:45

Tak for svaret Backtee. Vi ved du gjorde dit bedste ;D