/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
CF-kort
Fra : Lionje
Vist : 463 gange
40 point
Dato : 30-03-05 23:29

Er der nogen, der ved, om man kan bruge et Compact flash memorykort på 2 GB, type 1 til Nikon D100? Hvad betyder type 1 kort? VH Jørn

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-03-05 23:41

Type 1 kort er langsommere i lagringen af billeder end type 2 og her skriver de at du kan bruge CF kort på 512 MB og Miccrodrive på 1 GB se link, men du kan selvfølgelig også bruge mindre kort.
http://www.europe-nikon.com/uploads/nno/Brochures/NO/br_d100.pdf

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 50 point
Dato : 30-03-05 23:49

Men hvis jeg var dig ville jeg kontakte en forhandler og forhøre mig om et 2 GB kan bruges i kameraet.
Her er linket til den danske side http://www.europe-nikon.com/default.aspx?countryId=11&languageId=11 send dem evt en mail om CF 2 GB.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 31-03-05 10:06

hejsa,

Et type 1 kort har en anden tykkelse end et type 2 så vidt jeg husker, så du skal lige være opmærksom på at et CompactFlash kort ikke bare er entydigt.

Mvh
BigDane

Kommentar
Fra : Lohmann

Dato : 04-04-05 18:28

Så vidt som jeg kan se, ved at læse på div. produktsider, er 2gb-kortet et Compact Flash type II. Dette betyder, at det skulle fungere i dit nikon D100! - men at maile et spørgsmål til produsenten er selvfølgelig en ekstra sikkerhed.

vh.
Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : Lionje

Dato : 04-04-05 19:44

Tak for svaret bentjuul.
Også tak til de øvrige